PDA

View Full Version : O gottegottegottegot, wat heb ik nou gedaan?



grayfink
9 maart 2005, 17:12
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7305106506

Ik zag hem staan, ik dacht die is mooi, er was nog 1 minuut te gaan en hij stond maar op 229 €. Kortom ik logde in en met nog 10 seconden te gaan plaatste ik een bod van €260.
Pure impulsaankoop, maar volgens mij is het geen slechte deal, ben alleen een beetje huiverig omdat hij uit Tsjechië moet komen. De feedback ziet er echter goed uit van die man, dus het moet maar kunnen denk ik, wat vinden jullie?
(Ik heb trouwens een collega die net over de Duitse grens woont, daar laat ik Ebay Duitsland spullen naar toe sturen, vandaar)

butters
9 maart 2005, 17:26
als de gitaar in de toestand is zoals hij ze beschrijft, is de koop wel ok vind ik.

Cubensis
9 maart 2005, 17:28
zeker wel een goeie deal hoor, denk dat je incl verzenden naar duitsland nog geen 275 kwijt bent...voor een mex strat is dat netjes hoor (gaan meestal volgens mij voor 350 en meer hier in nl 2e hands)

Fumi SG
9 maart 2005, 17:28
hmz..... Als die gitaar verder goed is is 252 pleuro geen geld natuurlijk!! Alleen jammer dat het een impulsaankoop is, vaak gaat later dan zo van had ik hem nou maar niet gekocht. Maarjah vaak is impuls ook rommel, en zo'n Fender is zeker geen rommel!! :wink: ..... Hopen op goed spul :razz:

vester86
9 maart 2005, 17:36
waarom nou niet gewoon 230 euro, om er nou in de laatste seconden met 32 euro overheen te gaan ;-)

grayfink
9 maart 2005, 17:47
Nou impuls.. Ik wil al een hele tijd een strat, en USA vind ik te duur. Ik dacht alleen ff dat het geen goed plan was om van een tsjech te kopen. Maar als ik naar de feedback kijk dan denk dat het wel vertrouwd is.

En @ vester: Voor 230€ had ik hem niet gehad. Je voert gewoon je maximumbod in. Als ik 10.000 Euro had geboden had ik hem ook voor 252 gehad omdat de concurrentie 251 bood.

Cubensis
9 maart 2005, 17:48
bij ebay geef je een maximumbod, dus hij gaf 260 in als maximumbod, het maximumbod van die gast van 230 was dus kennelijk 251 :)

grayfink
9 maart 2005, 17:48
Shit! Vorige week wou ik nog een Richwood kopen, en nu staat er straks gewoon Fender op de headstock :-)

Fumi SG
9 maart 2005, 17:49
vaag iets dat Ebay

AART
9 maart 2005, 17:53
heel handig juist...

Neals
9 maart 2005, 17:57
Shit! Vorige week wou ik nog een Richwood kopen, en nu staat er straks gewoon Fender op de headstock :-)

Misschien gaat het ook niet goed, en heb je straks richwood met een fender-logo op de head-stock.

Maar zekers geen slechte aankoop.
Congrats.

Almighty
9 maart 2005, 19:09
Shit! Vorige week wou ik nog een Richwood kopen, en nu staat er straks gewoon Fender op de headstock :-)

Misschien gaat het ook niet goed, en heb je straks richwood met een fender-logo op de head-stock.

Maar zekers geen slechte aankoop.
Congrats.

Ach dan heb je nog van allebei het beste :-D

Stratman70
9 maart 2005, 19:17
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7305106506

Ik zag hem staan, ik dacht die is mooi, er was nog 1 minuut te gaan en hij stond maar op 229 €. Kortom ik logde in en met nog 10 seconden te gaan plaatste ik een bod van €260.
Pure impulsaankoop, maar volgens mij is het geen slechte deal, ben alleen een beetje huiverig omdat hij uit Tsjechië moet komen. De feedback ziet er echter goed uit van die man, dus het moet maar kunnen denk ik, wat vinden jullie?
(Ik heb trouwens een collega die net over de Duitse grens woont, daar laat ik Ebay Duitsland spullen naar toe sturen, vandaar)

Ebay-en is altijd spannend.
Ik heb ooit op zo'n strat gespeeld en die speelde verrektes lekker! Alleen de pups zijn ietsjes minder vind ik.
Volgens mij kostten ze destijds zo'n 1400,-- gulden nieuw.

Mitch
9 maart 2005, 19:32
Nee joh, trek je terug, goed voor je feedback :D

Cubensis
9 maart 2005, 20:02
vaag iets dat Ebay
tuurlijk niet, je geeft gewoon aan hoe ver je wilt gaan en ebay biedt voor je...

Maniaaaak!!
9 maart 2005, 22:02
heb mijn jappanner in '91 voor iets van 1200 gehaald, is geen slechte deal lijkt me?

tis een beauty, nou nog ff mintgroene slgplaat, idem pickupcovers en knoppen en klaar! ;)

Shaggy
11 maart 2005, 18:18
ben ik de enige die het ziet


het lijkt me een neppert .. als je goed kijkt ziet ie er niet 12 jaar oud uit en bij de head is een stuk weggeschuurd en er fender op gezet :-?

goed kijkuh :o

Matje
11 maart 2005, 18:36
ben ik de enige die het ziet


het lijkt me een neppert .. als je goed kijkt ziet ie er niet 12 jaar oud uit en bij de head is een stuk weggeschuurd en er fender op gezet :-?

goed kijkuh :o

wat een bullshit.

D3nnis
11 maart 2005, 18:43
het lijkt me een neppert .. als je goed kijkt ziet ie er niet 12 jaar oud uit

Er zijn mensen die een nieuwe gitaar er binnen afzienbare tijd zo afgeragd uit laten zien, dat ik er geen 50 cent meer voor zou willen geven (bij fender vragen ze er zelfs geld voor :lol: ), maar er zijn andere mensen die wel normaal met hun spullen om gaan, dus zou niet weten waarom die gitaar geen 12 jaar oud zou kunnen zijn?

grayfink
11 maart 2005, 18:47
Nep? D8 het niet. Ik heb de ebaygeschiedenis van de verkoper bekeken en hij heeft wel vaker gitaren ge- en verkocht en steeds tot wederzijdse tevredenheid. Ik heb hem betaald en we zien het wel.

Trouwens als het wel en nepperd is ga ik deze zomer op vakantie naar Tsjechië, en kan Richard Novotny uit Brno een onaangenaam bezoekje verwachten..... :razz:

grayfink
20 maart 2005, 16:40
Nog nix gekregen....
10 maart geld overgemaakt. :cry: :roll: :-( :o :sneaky:

Azrael
20 maart 2005, 16:45
Nog nix gekregen....
10 maart geld overgemaakt. :cry: :roll: :-( :o :sneaky:

Feedback valt bij Ebay ook te vervalsen naar het schijnt overgens.....

BassAgent
20 maart 2005, 16:46
Nog nix gekregen....
10 maart geld overgemaakt. :cry: :roll: :-( :o :sneaky:
Mail em

vulvasonic
20 maart 2005, 16:58
Nog nix gekregen....
10 maart geld overgemaakt. :cry: :roll: :-( :o :sneaky:
Mail em

Heb je zijn adres? :evil:

strattie
20 maart 2005, 16:59
dat wordt een vakantie naar tsjechie :razz:

BartL
20 maart 2005, 17:01
Nog nix gekregen....
10 maart geld overgemaakt. :cry: :roll: :-( :o :sneaky:

Feedback valt bij Ebay ook te vervalsen naar het schijnt overgens.....
Hier zit 'ie nu echt op te wachten denk ik... :(



Maaruhm, heb je AL zijn gegevens idd?

UnbrokenGuitarPlayer
20 maart 2005, 17:48
khoop voor je dat je hem nog krijgt! en anders , vergoed ebay je niet tot 300€ ofzo? Dan heb je tenminste je geld terug :wink:

Cubensis
20 maart 2005, 18:15
voor dat geld had je bijna 2 richwoods van (volgens zolangzamerhand velen (waaronder mijzelf)) vergelijkbare kwaliteit :P

groovyB3
20 maart 2005, 18:22
Wou net zeggen :D

Eigenlijk niet echt vergelijkbaar. Zeg maar gerust veel beter.

Azrael
20 maart 2005, 18:30
LOL........daar gaan we weer!

De Richwood polonaise! :-D

scholier
20 maart 2005, 18:32
tata...tata...tata, tatata, tata!!!! heb je even voor mij :-D

scholier
20 maart 2005, 18:33
tata...tata...tata, tatata, tata!!!! heb je even voor mij :-D

grayfink
20 maart 2005, 23:44
Nou, ik heb hem gisteren (zaterdagochtend) gemaild. Misschien is het een mailadres van zijn werk en krijg ik morgen nog een reactie. Ik heb hem een screencapture van mijn Internetbankieren gemaild, om nog maar eens te bewijzen dat ik betaald heb.
Dit ding: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=47581&item=3767753710 heeft hij aan een fransoos verkocht en dat is ook goed gegaan, dus ik heb nog steeds hoop...
Ik houd jullie op de hoogte :-?

Shaggy
21 maart 2005, 08:38
misschien is paypal wel iets voor de toekomst:

PayPal Buyer Protection Policy


--------------------------------------------------------------------------------

This Policy was last modified on January 14, 2005.


General. PayPal Buyer Protection is designed to help buyers recover funds from eBay.co.uk, eBay.com and eBay.ca sellers who do not send the promised goods, or who deliver goods which are 'significantly not-as-described' in the listing, as defined in section 3.a.2, below.


Amount of Coverage. If your PayPal Buyer Protection claim is granted, PayPal will reimburse you for up to £250.00 GBP, or the currency equivalent, in losses. Your reimbursement will be paid in the currency of the original PayPal payment, up to the maximum payout listed in the table below:

Currency of Original
PayPal Payment
£250.00 GBP Maximum
Payout Equivalent

Pounds Sterling
£500.00 GBP

Canadian Dollars
$1,250.00 CAD

Euros
€400.00 EUR

US Dollars
$1,000.00 USD

Yen
¥112,000 JPY

Australian Dollars
$1,500.00 AUD

grayfink
21 maart 2005, 17:13
Net een mail terug gehad, ik denk dat het allemaal nog wel goed komt :-D

Internationaal bankverkeer is gewoon langzaam.



Hello Hans,

I have not got money from you yet, ask in your bank when they was brought money forward or check my international bank account dates in your order again:

>>>> Bank-name: Ceska sporitelna a.s.
>>>> BIC (SWIFT): GIBACZPX
>>>> Country: Czech Republic
>>>>
>>>> IBAN: CZ6708000000001669625293
>>>> Order of: Richard Novotny
>>>> Country: Czech Republic

I send the guitar as lately as money will receipt to my account! You can send me a copy of original payment order from your bank, your internet-order is unconvincing, sorry.
I will wait for your answer.

Best regards

Richard

Mitch
21 maart 2005, 18:14
Een internationale overschrijving naar Duitsland duurt altijd een week, heel soms zes dagen.
Wees geduldig en schrik niet zo snel, dan leef je langer :wink: .

Quink
21 maart 2005, 22:35
Een internationale overschrijving naar Duitsland duurt altijd een week, heel soms zes dagen.

Altijd? :???: Varieert bij mij van drie tot vijf werkdagen.

grayfink
23 maart 2005, 17:40
Net een mailtje gehad, komt allemaal goed :lol:

Hello Hans,

it's OK yet, you sent money to my old account, I wrote other - new account dates in my first Email to you.. It's solved, I send the guitar tomorrow with Czech/Deutsche Post to your friend's address.
You can seek for Mark Knopfler guitar tabs now .. :-)

King regards

Richard

Anders Destium
23 maart 2005, 17:47
Mooi toch, zal wel een opluchting zijn :)

soup
23 maart 2005, 18:49
lol


You can seek for Mark Knopfler guitar tabs now

grayfink
23 maart 2005, 19:53
Zeker een opluchting, al was ik er niet echt bang voor, had wel steeds goed emailcontact. Als hij de boel wou bedonderen had hij helemaal niet meer gereageerd denk ik.
Als hij binnen is (zal volgende week wel worden) zal ik wel ff wat foto's maken.
(Ook al ben ik bang dat zo'n Fendertje wat bleekjes afsteekt tegen al die mooie Richwoods hier :razz: )

Braindead
23 maart 2005, 20:22
Zeker een opluchting, al was ik er niet echt bang voor, had wel steeds goed emailcontact. Als hij de boel wou bedonderen had hij helemaal niet meer gereageerd denk ik.
Als hij binnen is (zal volgende week wel worden) zal ik wel ff wat foto's maken.
(Ook al ben ik bang dat zo'n Fendertje wat bleekjes afsteekt tegen al die mooie Richwoods hier :razz: )

oh oh van je "vrienden" lees mede forummers moet je het maar hebben

Dat met ebay duurt gewoon even, en dat weten de meeste ook best :D
ze vinden het gewoon leuk iemand op de kast te jagen :roll:

RUIS
23 maart 2005, 20:23
Zeker een opluchting, al was ik er niet echt bang voor, had wel steeds goed emailcontact. Als hij de boel wou bedonderen had hij helemaal niet meer gereageerd denk ik.
Als hij binnen is (zal volgende week wel worden) zal ik wel ff wat foto's maken.
(Ook al ben ik bang dat zo'n Fendertje wat bleekjes afsteekt tegen al die mooie Richwoods hier :razz: )

Moet je gewoon de kop niet op de foto zetten, geen mens die door heeft dat het geen echte richwood is :-D

grayfink
31 maart 2005, 00:51
En wat vond ik vandaag in de brievenbus? :lol: :lol: :lol:

Eindelijk! 1e indruk: errug netjes, ziet er bijna als nieuw uit ondanks zijn leeftijd. Serie nummer begint met MN2, zal dus wel in 1992 de fabriek uit zijn gerold. Alleen op fret 1, 2 en 3 is wat lichte fretwear te zien, de vorige eigena(a)r(en) zal wel niet meer hebben kunnen spelen als wat open akkoorden. Verder staat de hals ietsjes bol. Nou ja, moeten toch nieuwe snaren op, zal de trussrod wat losser draaien. De hals is gelakt, maar geen kleverige hoogglans, meer zijdeglansachtig, de sound echt Fender. Wat wil een mens nog meer :-D
(O ja, een gezonde baby, mijn vrouw is 9 maand zwanger en staat op het punt van exploderen, maar goed wat geeft dat, ik heb een nieuwe gitaar :lol: )

Franc
31 maart 2005, 08:01
Wacht maar tot na de explosie, dan kan iedere gitaar je gestolen worden ;) :-D

Franc.

Foto's!! (van kind EN gitaar :D )

Bluesbreaker
31 maart 2005, 11:31
Nou impuls.. Ik wil al een hele tijd een strat, en USA vind ik te duur. Ik dacht alleen ff dat het geen goed plan was om van een tsjech te kopen. Maar als ik naar de feedback kijk dan denk dat het wel vertrouwd is.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=46647&item=3769196534

die dan?

grayfink
31 maart 2005, 17:39
@ Bluesbreaker, dat is niet doorgegaan:

Zie http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?p=564553&highlight=#564553

@ Franc: ff geduld. Net thuis eerst eten, dan met kind spelen, dan ff op de bank hangen met vrouw, domme tv kijken, dan misschien nog even tijd om een foto te uploaden. Foto van kind lukt nog even niet zonder gyneacologische apparatuur :D

Anders Destium
31 maart 2005, 19:17
gefeliciteerd, en succes de komende tijd :wink:

grayfink
31 maart 2005, 20:11
Dank je :-)

Al ff wat geupload: Foto's hier: http://www.xs4all.nl/~greevink/

Cubensis
31 maart 2005, 20:12
dus dit is nou grayfink..
http://www.xs4all.nl/~greevink/slides/PICT0074.JPG

verklaart een hoop ;)

Franc
31 maart 2005, 20:14
Grayfink JR denk ik :-D

Dus toch een foto van kind, maar aan zijn toestand te zien al enige tijd geleden geboren :D

Cubensis
31 maart 2005, 20:25
hoezo?
nooit die film 'Jack' met Robin Williams gezien? :P

grayfink
31 maart 2005, 20:26
Mark is van november 2003, zijn broer/zus wordt binnenkort geboren... Mark is autodidact en speelt Jeff Healy style zoals jullie kunnen zien :lol:
Ik probeer trouwens net de trussrod wat los te draaien (hals moet wat holler), maar mijn imbus past niet, moet ik een inches imbus hebben :???:

Franc
31 maart 2005, 20:31
November 2003? Ga weg :-D

Mijn zoon is van 24 November 2003, die speelt gitaar alsof het een contrabas is :) en draait voortdurend aan de volumeknoppen ;)

Franc.

crazylay
31 maart 2005, 23:19
als ik jouw was..uhm

je moet niet zomaar een gitaar laten overvliegen..
OF..
er moet een dikke goede koffer omheen zitten.
ik heb vaak genoeg gezien en zelf me gemaakt dat gitaren worden overgevlogen maar zonder nek of zoiets dergelijks aankomen.
ze worden op de band gegooid en er wordt ook neit voorzichtig mee gedaan.
dus ik zou er maar een dikke koffer bij doen als je hem over laat vliegen.

Bluesbreaker
31 maart 2005, 23:29
@ Bluesbreaker, dat is niet doorgegaan:

Zie http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?p=564553&highlight=#564553



Okay, positieve topictitels kies je trouwens :) .


Ik heb je foto's ook even bekeken, ziet er netjes uit hoor!

grayfink
19 april 2005, 17:20
Over die positieve topictitels: Mijn eerste post was: Ben ik een sukkel?
Ik kan nu een topic maken: Ik ben een sukkel

Ik heb vanmiddag ff mijn Sombrerostrat weggebracht voor een professionele afstelbeurt. Ik kon de hals toch niet echt lekker krijgen.
Robert Tappel (Music Inn Barger-Oosterveld) wist mij te vertellen dat ik een nieuwe Squir body met een oude mex hals had. De hals body verbinding en slagplaat kon je bij nader inzien als je goed keek aan zien dat er mee gerommeld was. Hij gaat er mee aan de slag en probeert hem zo goed mogelijk te krijgen maar kan niks garanderen.
Op zich niet zo erg, de pups zijn wel goed en dankzij het fenderlogo kan ik altijd wel weer de aankoopprijs terugkrijgen, maar ik vind het behoorlijk kut. Nou ja, marktplaats.nl, Richwood vintage aanschaffen, betere gitaar en geld over .... :-( :-? :evil:

grayfink
19 april 2005, 17:20
Over die positieve topictitels: Mijn eerste post was: Ben ik een sukkel?
Ik kan nu een topic maken: Ik ben een sukkel

Ik heb vanmiddag ff mijn Sombrerostrat weggebracht voor een professionele afstelbeurt. Ik kon de hals toch niet echt lekker krijgen.
Robert Tappel (Music Inn Barger-Oosterveld) wist mij te vertellen dat ik een nieuwe Squir body met een oude mex hals had. De hals body verbinding en slagplaat kon je bij nader inzien als je goed keek aan zien dat er mee gerommeld was. Hij gaat er mee aan de slag en probeert hem zo goed mogelijk te krijgen maar kan niks garanderen.
Op zich niet zo erg, de pups zijn wel goed en dankzij het fenderlogo kan ik altijd wel weer de aankoopprijs terugkrijgen, maar ik vind het behoorlijk kut. Nou ja, marktplaats.nl, Richwood vintage aanschaffen, betere gitaar en geld over .... :-( :-? :evil:

iam
19 april 2005, 19:33
geef die duitser maar slechte feedback!!!
ebay op de hoogte brengen enz.

zou ik zeker doen, normaal treden ze hiertegen kordaat op!

grayfink
20 april 2005, 00:39
Goede feedback heb ik al gegeven, dat ligt vast. Eigenlijk geloof ik ook dat de verkoper ter goede trouw is, maar misschien ben ik ook wel naief... :roll: :roll: :roll: :roll: