PDA

View Full Version : Het Marshall lettertype



Lacrymosa
9 maart 2005, 11:56
test

Lacrymosa
9 maart 2005, 11:57
Ik ben op zoek naar het lettertype wat gebruikt wordt voor het Marshall logo
ik heb namelijk een 4x12 waarvan ik het logo er af heb gehaald, en ik wil er in het zelfde lettertype mijn naar op maken met plexiglas

Bigfoot414
9 maart 2005, 12:10
http://www.1001freefonts.com/
Kijk es op deze site

V!N
9 maart 2005, 12:36
Bespaar je de moeite, er is nooit een lettertype voor gemaakt. Destijds heeft men een typograaf de naam "Marshall" sierlijk neer laten zetten en meer woorden/letters zijn er nooit gemaakt.

Je kunt een caligrafie-font gebruiken wat het enigszins benadert, of je moet op zoek naar een typograaf.
Het toeval wil dat ik (onder meer) typograaf ben en liever eerst mijn ideeën met passers en schaatsmallen uitwerk alvorens de iMac op te starten.

Misschien kunnen we zaken doen ?

Eibert
10 maart 2005, 20:49
Klik (http://www.brandsoftheworld.com/search/?action=1&text=marshall)

Kijk daar even. Download dan het gewenste logo en je kan hem in Paint Shop Pro [dat gebruik ik, misschien dat een ander programma ook wel werkt] zo groot maken als je zelf wil! Zonder kwaliteits verlies!
Dan de gewenste maat uitprinten en er mee aan de knutsel.

Succes! En wel even foto's plaatsen van het resultaat.

up-guitarman
11 maart 2005, 01:09
Ik heb in een interview met Jim Marshall zelf eens gelezen dat het gewoon de gestyleerde versie van zijn handtekening zou zijn ...

Eibert
11 maart 2005, 10:29
Ik heb in een interview met Jim Marshall zelf eens gelezen dat het gewoon de gestyleerde versie van zijn handtekening zou zijn ...

Zou best kunnen inderdaad.

Bluesbreaker
11 maart 2005, 11:04
Klik (http://www.brandsoftheworld.com/search/?action=1&text=marshall)
.


Goede site man, bedankt voor de link!

Phyrexian
11 maart 2005, 11:20
Ik heb in een interview met Jim Marshall zelf eens gelezen dat het gewoon de gestyleerde versie van zijn handtekening zou zijn ...

+1
Dit is ook zo dacht'k... elke graficus kan dit logo hertekenen (vector) in een pakket als Adobe Illustrator... /me ;-)

V!N
11 maart 2005, 14:40
Zoals het merendeel van de logo's op botw, is ook die van Marshall incorrect. Vast gemaakt door een "wat is een schaatsmal"-knul met streamline. ;)

Lacrymosa, welke naam wil je uiteindelijk zien in dit "Marshall"-lettertype ?

Lacrymosa
12 maart 2005, 11:39
het is uiteindelijk de bedoeling dat er 'Peter' op komt te staan

Fumi SG
12 maart 2005, 11:47
het is uiteindelijk de bedoeling dat er 'Peter' op komt te staan

En jij heet Peter?? :razz:

Bluesbreaker
12 maart 2005, 11:56
het is uiteindelijk de bedoeling dat er 'Peter' op komt te staan

En jij heet Peter?? :razz:

Wat een grap!

Nielsje
12 maart 2005, 12:07
Dat snap ik toch niet... peter..tss

doe dan een naam die gewoon koel is ofzo

Nielsje...

Fumi SG
12 maart 2005, 13:23
het is uiteindelijk de bedoeling dat er 'Peter' op komt te staan

En jij heet Peter?? :razz:

Wat een grap!

Tsjah lagguh hèh :wink: ...... Niks beter te doen?? :-?

ToTaL FaKe
12 maart 2005, 15:12
het is uiteindelijk de bedoeling dat er 'Peter' op komt te staan

En jij heet Peter?? :razz:

Wat een grap!

Tsjah lagguh hèh :wink: ...... Niks beter te doen?? :-?

wie heeft er nou niks beters te doen?? wat is er mis met de naaam peter? Als je dat een kut naam vind vraag ik me af wat voor naam jij wel niet hebt.

Jax
12 maart 2005, 17:36
het is uiteindelijk de bedoeling dat er 'Peter' op komt te staan

Wel een vet idee. Hoe wel je eigenlijk dan zeg maar zo'n logo laten maken? Uit plastic? Hoeveel zou dat kosten?

Jax
12 maart 2005, 17:37
het is uiteindelijk de bedoeling dat er 'Peter' op komt te staan

Wel een vet idee. Hoe wel je eigenlijk dan zeg maar zo'n logo laten maken? Uit plastic? Hoeveel zou dat kosten?

V!N
12 maart 2005, 17:49
Nou Lacry, eh .. Peter, :-D de "r" is de enige letter uit je naam die ook in "Marshall" zit. Dat maakt het stukken eenvoudiger iets te maken wat dezelfde uitstraling heeft.

Ga de caligrafie-fonts langs en let op het typische krulletje aan de r, of neem alsnog contact op met een goede typograaf.

Dan blaas je straks door een 4x12" Peter cab, Rock n' Roll ! :-D

http://www.jiskefet.net/jiskefet/petra.jpg

Fumi SG
12 maart 2005, 18:24
het is uiteindelijk de bedoeling dat er 'Peter' op komt te staan

En jij heet Peter?? :razz:

Wat een grap!

Tsjah lagguh hèh :wink: ...... Niks beter te doen?? :-?

wie heeft er nou niks beters te doen?? wat is er mis met de naaam peter? Als je dat een kut naam vind vraag ik me af wat voor naam jij wel niet hebt.

Lees jij dingen wel goed?? Ik bedoel toch niet dat Peter een zeiknaam is!! En dan nog, dan kan hij er ook niks aan doen...... Ik dacht gewoon, dat jong wil z'n eigen naam op z'n cabinet. Dus ik vraag dat, krijg ik weer een lullig antwoord terug :-?

@Total Fake: heb jij iets tegen mij ofzow?? Je doet niks anders (op mijn antwoorden tenminste) dan zeiken!! Zeg dan NIKS!! :stop: Als ik een antwoord gegeven heb, en alleen ik, dan kom jij het weer afzeiken......

Bluesbreaker
12 maart 2005, 18:37
@ Fumi SG: Door je onderschrift heb ik wel iets tegen je.

Fumi SG
12 maart 2005, 18:41
@ Fumi SG: Door je onderschrift heb ik wel iets tegen je.

why?? :razz:

Bluesbreaker
12 maart 2005, 19:55
@ Fumi SG: Door je onderschrift heb ik wel iets tegen je.

why?? :razz:

Omdat je nogal kleinerend doet tegenover die gozer die je quote, hij komt hier om wat te vragen en jij zet hem meteen als "sukkel van de eeuw" in je onderschrift.

Thijssie
12 maart 2005, 20:07
Dat snap ik toch niet... peter..tss

doe dan een naam die gewoon koel is ofzo

Nielsje...

Precies!

Kijk, ik heet Matthijs, en ik had een aantal jaren geleden hetzelfde idee, dat leek me wel gaaf!

Maar toen was er ene band Therapy! die met "mijn idee" ging lopen en die waren ook iets populairder dan ik :D

Fumi SG
12 maart 2005, 20:12
@ Fumi SG: Door je onderschrift heb ik wel iets tegen je.

why?? :razz:

Omdat je nogal kleinerend doet tegenover die gozer die je quote, hij komt hier om wat te vragen en jij zet hem meteen als "sukkel van de eeuw" in je onderschrift.

Zo hebben ze MIJ ook gepakt...... toen heb ik geleerd dat je zoiets niet serieus bedoelt!! Als je GOED LEEST zie je dat er :P achter staat. Algemeen bekend als ' :razz: '!! Daar heb toen ook een beetje heisa om gemaakt, maar het is me toen duidelijk gemaakt dat ze het niet meenden.......

Fumi SG
12 maart 2005, 20:13
.....en met :P bedoel ik : p. Je weet wel, MSN'taal

Thijssie
12 maart 2005, 20:25
Zo hebben ze MIJ ook gepakt

En nou heb je pijn met poepen?

Fumi SG
12 maart 2005, 20:30
Zo hebben ze MIJ ook gepakt

En nou heb je pijn met poepen?

Leukste thuis??

Bluesbreaker
12 maart 2005, 21:08
Zo hebben ze MIJ ook gepakt

En nou heb je pijn met poepen?

Leukste thuis??

He Fumi, die grap is leuker dan die van jou....
Maargoed, ik vind het best dat je die kerel quote, maar die opmerking die je erna zet maart het nogal onvriendelijk/kleinerend.

Izegrim
12 maart 2005, 21:32
Girlies.

Fumi SG
12 maart 2005, 21:34
F*cking gezeik!! Waar gaat het nou eigenlijk over :( Weet je wat Blueseyboy..... we houden er gewoon mee op en we hebben het er niet meer over. Goed??

Fumi SG
12 maart 2005, 21:36
F*cking gezeik!! Waar gaat het nou eigenlijk over Weet je wat Blueseyboy..... we houden er gewoon mee op en we hebben het er niet meer over. Goed??

Richwoodje
12 maart 2005, 21:46
waar maakt men zich weer druk om :nervous:

Bluesbreaker
12 maart 2005, 21:54
F*cking gezeik!! Waar gaat het nou eigenlijk over Weet je wat Blueseyboy..... we houden er gewoon mee op en we hebben het er niet meer over. Goed??

Als je het tegen mij hebt: Jij mag in je sig wel over die gozer zeiken maar ik mag niet een kritische serieuze opmerking over jou maken?

Fumi SG
12 maart 2005, 21:58
F*cking gezeik!! Waar gaat het nou eigenlijk over Weet je wat Blueseyboy..... we houden er gewoon mee op en we hebben het er niet meer over. Goed??

Als je het tegen mij hebt: Jij mag in je sig wel over die gozer zeiken maar ik mag niet een kritische serieuze opmerking over jou maken?

Ik doe een voorstel jah..... akkoord of niet??

Izegrim
13 maart 2005, 05:28
'Jah marrrr jij bechonnn!'
'Nietes, ut war jij heurrr'
'Guttegut, ik hoal me faaadur dr bij heurrrr'
'Ja moet je doen. Mij opa slaat jouw faaadur heeeelemaal fur Pampus'
'Jah ennuh mijn Barbie is toch feul mooiurrr'
Flikker nou es op man

Fumi SG
13 maart 2005, 10:11
'Jah marrrr jij bechonnn!'
'Nietes, ut war jij heurrr'
'Guttegut, ik hoal me faaadur dr bij heurrrr'
'Ja moet je doen. Mij opa slaat jouw faaadur heeeelemaal fur Pampus'
'Jah ennuh mijn Barbie is toch feul mooiurrr'
Flikker nou es op man

WTF!! Als je er niks mee te maken hebt.... Flikker dan zelf es op..... Ik doe een voorstel zit jij er weer tussen :-?

Probeer je nou een Limburgs accent na te doen?? Ik kom niet uit Beek-Limburg hoorr :P tss......

NeeraDJ
13 maart 2005, 10:47
Pff volgens mij hebben jullie Lacrymosa's serieuze topic zodanig verpest dat hij niet eens zin meer heeft om te reageren :o

Fumi SG, je onderschrift interesseert me niet, ik vond 'm zelfs wel grappig, maar je zei net dat je klaar was met zeiken en nu begin je weer. Als jij er nou mee kapt, waarom zou Bluesbreaker dat dan niet doen? Als hij dat niet doet (wat mij zou verbazen) dan zegt dat meer over hem.

Antoon
18 maart 2005, 02:30
Kunnen jullie niet naar MSN of zo gaan?
Als hier een leuk topic staat is het een beetje jammer als mensen de thread kapen om een onnozele chat sessie te gaan houden.
Je kunt in zo'n geval beter PMen. Dan blijft er misschien nog wat interessants over om hier te lezen.

Moderator?

Fumi SG
18 maart 2005, 14:16
Kunnen jullie niet naar MSN of zo gaan?
Als hier een leuk topic staat is het een beetje jammer als mensen de thread kapen om een onnozele chat sessie te gaan houden.
Je kunt in zo'n geval beter PMen. Dan blijft er misschien nog wat interessants over om hier te lezen.

Moderator?

Ik heb iig al verder gePMd, dus van mij zul je hier verder geen boze woorden meer horen. :wink: Een trouwens, als je ff kijkt zie je dat er alweer een dag of 5 niks meer is gezegd dus het is zo onderhand wel over :razz: :)

Jay Cal
18 maart 2005, 21:01
Tja als je mijn naam ook ff af wilt zeiken mag dat op een PM (die lees ik toch nie). Anyway, ik heb mijn voornaam "Janno" nu ook op mijn Marshall cab staan. De Cab is nog onder constructie, hardware en speakerdoek moet nog gedaan worden. Er zit al wel een nieuwe laag tolex overheen. Ik post weleen topicje als ie af is.

for now: http://community.webshots.com/photo/258824542/293174602UOpusm

Ps. Peet, ik heb jouw naam nu ook in Marshall font (met originele Marshall "R"). Mocht je hem willen dan hoor ik het uiteraard wel.

Mzzltov!

Richwoodje
18 maart 2005, 21:13
Tja als je mijn naam ook ff af wilt zeiken mag dat op een PM (die lees ik toch nie). Anyway, ik heb mijn voornaam "Janno" nu ook op mijn Marshall cab staan. De Cab is nog onder constructie, hardware en speakerdoek moet nog gedaan worden. Er zit al wel een nieuwe laag tolex overheen. Ik post weleen topicje als ie af is.

for now: http://community.webshots.com/photo/258824542/293174602UOpusm

Ps. Peet, ik heb jouw naam nu ook in Marshall font (met originele Marshall "R"). Mocht je hem willen dan hoor ik het uiteraard wel.

Mzzltov!

heb je dat Marshall-logo nog, en zo ja, zou ik em voor een paar euro van je kunnen kopen?

lijkt me wel vet om zo'n logo ergens aan mn muur te hangen ofzo :-D

Jay Cal
18 maart 2005, 21:33
heb je dat Marshall-logo nog

ja


zou ik em voor een paar euro van je kunnen kopen?

nope... 't leek mij ook wel leuk om dat ergens op een oefenversterkertje te plakken ofzo..

sorry dude

Fumi SG
18 maart 2005, 21:42
heej....

vette cab man!! Die kleur is echt heel cool en je ziet het nergens, dat logo is ook wel cool, als heb ik het niet echt op eigen namen :wink:

ps. Nou vind het toch jammer dat je weer over die naam begint, hoe komen jullie erbij dat ik die naam belachelijk maak? :-?

rolltrz.....

Anders Destium
20 maart 2005, 21:29
JayCal sighting :o

What's up bro?

Dweezman
21 maart 2005, 14:47
Zag ooit eens een meiden punkbandje, de gitariste had 'll' van d'r cab afgesloopt. Ze zal wel Marsha heten!

Een stuk makkelijker :wink:

erwin_ve
7 april 2005, 11:21
Zag ooit eens een meiden punkbandje, de gitariste had 'll' van d'r cab afgesloopt. Ze zal wel Marsha heten!

Een stuk makkelijker :wink:

Hehe, ik zag Mike Landau live heel lang geleden met een Marshall speakerkast daar waren de 'M' en de 'all' van afgesloopt. en hij heet toch echt geen arsh.