PDA

View Full Version : Pearl pedalen



phx
9 maart 2005, 10:34
test

phx
9 maart 2005, 10:35
nog een test :lol:

phx
9 maart 2005, 10:35
Iemand ervaring met pearl pedalen zoals: chorus, flanger, octaver, phaser...etc?

Ik heb zojuist een flanger van Pearl weten te bemachtigen voor een paar pleuro, die ik beter vind klinken dan mijn vorige flangers (boss hiband, bf2 en ibbi fl9)! Raar, want de pearl pedalen kosten next to nothing.

http://www.dietside.de/DIETSIDE%20BILDER/Pearl%20FLANGER.JPG

Nog iemand met een pearl pedaal? Als ze allemaal zo goed klinken ga ik eens verder kijken (voor bijv een octaver).

Dirk_Hendrik
9 maart 2005, 10:50
Ik heb het hier al eerder gezegd, Pearl pedalen zijn zwaar onderschat. Dat " next to nothing" kan je af en toe zwaar tegenvallen. Die flanger is idd het goedkoopst te krijgen (ik heb er 2) maar een pedaal als de thriller (een exciter) is duidelijk lastiger. Ik heb de compressor, heb de octaver en de chorus gehad en gespeeld met de phaser. Allemaal niks mis mee en goed bruikbaar.

Quink
9 maart 2005, 10:56
Ik heb zojuist een flanger van Pearl weten te bemachtigen voor een paar pleuro, die ik beter vind klinken dan mijn vorige flangers (boss hiband, bf2 en ibbi fl9)! Raar, want de pearl pedalen kosten next to nothing.


Fuck, fuck, houdt nou je muil man. Gaat 'ie op een forum vol met de ergste pedalen sletjes die er in NL zitten rondbazuinen dat Pearl pedalen a. goed en b. erg goedkoop zijn. http://smile.smilies.nl/443.gif

:-D Nee, je hebt wel gelijk, heb een tijdje geleden ook de flanger gekocht, (mint, doosje, boekje), en vind hem erg lekker. Is een stuk extremer dan de FL-9. Ben inmiddels ook wel benieuwd naar de overige Pareltjes.

Quink
9 maart 2005, 10:59
Dat " next to nothing" kan je af en toe zwaar tegenvallen.

Idd. Ik geloof dat die "dubbele" pedalen helemaal zeldzaam / duur zijn.

BartL
9 maart 2005, 12:29
Dat " next to nothing" kan je af en toe zwaar tegenvallen.

Idd. Ik geloof dat die "dubbele" pedalen helemaal zeldzaam / duur zijn.
Jup en hoe vaker ze in de aandacht komen, hoe duurder ze worden :evil:


:razz:

Fuhgawz
9 maart 2005, 17:41
Mmm, dus de prijzen van Pearl pedalen op de tweedehands markt gaan na dit topic drastisch stijgen... Toch maar eens een paar inslaan! :P

ijff
9 maart 2005, 17:47
Ik heb twee van die Pearl pedalen.. de overdrive en de chorus.
Ze zijn allebei zwaar ruk.. niet kopen.. ik spreek uit ervaring.
Als je een Pearl pedaaltje tegenkomt laten gaan.. en stuur mij even een mailtje waar je hem gezien hebt :razz:

Nee.. ff serieus.. die overdrive is dus echt super.. een soort tubescreamer met een parametrische EQ erin... en dezelfde welbekende oude chips.
De chorus is ook erg lekker.

Quink
9 maart 2005, 17:56
http://smile.smilies.nl/443.gif http://smile.smilies.nl/443.gif Godverdegloeiende. Gaat helemaal fout hier. AAAAAAH, Dirk Hendrik, kan dit topic gewist???? Wat voor bier drink je ook al weer? Of was het whiskey? Sigaren anders?? :-D

Fuhgawz
9 maart 2005, 18:00
Er is één ding waardoor 95% hier ineens geen interesse meer heeft in de dingen: Hebben ze true bypass? :P

ijff
9 maart 2005, 18:21
NEE!!! .. en ze werken ook niet op een BOSS PSA-adapter (alleenstaand)

phx
9 maart 2005, 18:43
Wel op een daisychain! (pearlpedalen al weer 1% meer in waarde gestegen)

Te koop: pearl flanger, zeer boutique en gewild pedaal: €125,- :razz:

Dirk_Hendrik
9 maart 2005, 19:12
Of was het whiskey?

Eeh, ja.
Maar die wil jij niet betalen...

:seriousf:

Dirk_Hendrik
9 maart 2005, 19:25
Misschien even toevoegend,
Zoals al eerder gezegd heb ik een Pearl Compressor. Deze heb ik een tijd geleden in defecte staat voor een prikkie gekocht. Het defect was een enorme stapel zeer gammele soldeerverbindingen en een draadbreuk. De Chorus heb ik indertijd voor een 25 gulden gekocht en had last van een kapotte weerstand. Iets dat ik in laagspanningscircuits zelden tegenkom. Samengevat kun je dus zeggen dat de produktie en componentkwaliteit vrij laag was.

Speeddemon
9 maart 2005, 21:23
Misschien even toevoegend,
Zoals al eerder gezegd heb ik een Pearl Compressor. Deze heb ik een tijd geleden in defecte staat voor een prikkie gekocht. Het defect was een enorme stapel zeer gammele soldeerverbindingen en een draadbreuk. De Chorus heb ik indertijd voor een 25 gulden gekocht en had last van een kapotte weerstand. Iets dat ik in laagspanningscircuits zelden tegenkom. Samengevat kun je dus zeggen dat de produktie en componentkwaliteit vrij laag was.
Hey B., die delay van Pearl die jij laatst had, zo een is eergister verkocht voor meer dan 200 euro! :o

robzilla
9 maart 2005, 21:54
Ik heb de analoge delay (AD08) en de Flanger. De delay is erg goed! Lekker warm, vol en echt analoog. De mensen van de laatste gitaarmeeting kunnen dit bevestigen :)

De Flanger vind ik niet zo, ik houd denk ik niet echt van Flangers in het algemeen.

Lucluc van dit forum heeft de dubbele delay (AD33) maar die is kapot :( Dit lijkt me een errug tof pedaal :)

Quink
9 maart 2005, 22:47
Samengevat kun je dus zeggen dat de produktie en componentkwaliteit vrij laag was.

Mwoah, niet slecht, niet slecht. Maar nog geen hele fles waard.....


:-D

ijff
9 maart 2005, 23:20
Wel op een daisychain! (pearlpedalen al weer 1% meer in waarde gestegen)


Nou.. dit is inderdaad een verloren zaak.. dan kan ik net zo goed vertellen dat mijn OD-05 gewoon ruisloos op een een heeel goedkope ongestabiliseerde 9V-adapter werkt...

Dirk_Hendrik
10 maart 2005, 11:07
Hey B., die delay van Pearl die jij laatst had, zo een is eergister verkocht voor meer dan 200 euro! :o

Deze:
http://www.exaudio.nl/meuk/front.jpg

Mooi. Investeringen beginnen zich te bewijzen :-D

Lucluc
10 maart 2005, 13:47
Ik heb idd de AD-33 dubbele delay. Helaas stuk, dus als iemand op dit forum er eens naar wil kijken.... Voor een pedaaltje of een leuke fles whiskey? Het is echt een van de betere delays die ik heb gehoord. Misschien dat het meespeelt dat ie op 18 volt moet. Erg helder, terwijl de meeste analoge delays donker en modderig klinken.

Dirk_Hendrik
10 maart 2005, 14:23
no prob luc,
PM me even

phx
11 maart 2005, 19:25
Wel op een daisychain! (pearlpedalen al weer 1% meer in waarde gestegen)


Nou.. dit is inderdaad een verloren zaak.. dan kan ik net zo goed vertellen dat mijn OD-05 gewoon ruisloos op een een heeel goedkope ongestabiliseerde 9V-adapter werkt...

.... they also call me the major of a town better known as: Tonesuckcity.... :lol: :lol: :lol: :lol:

Dirk_Hendrik
27 oktober 2005, 20:44
Nieuwe Pearl uit '74 gescoord.
http://i22.photobucket.com/albums/b344/Dirk_Hendrik/pearl_eq.jpg

Lang, lang leve ebay Nederland. 15,75 euro. Verzend naar Europa maar betaling alléén via overschrijving. Daarmee taait het grootste gedeelte van potentiele kopers dus al af :-D. En deze serie is zoooo zeldzaam...

Robbert
27 oktober 2005, 20:48
Uhm.... shit :D

Dirk_Hendrik
27 oktober 2005, 21:10
Nee,

Het is een equalizer :-D

BamBuFan1
30 oktober 2005, 14:37
Ik heb twee van die Pearl pedalen.. de overdrive en de chorus.
Ze zijn allebei zwaar ruk.. niet kopen.. ik spreek uit ervaring.
Als je een Pearl pedaaltje tegenkomt laten gaan.. en stuur mij even een mailtje waar je hem gezien hebt :razz:

Ik heb er nu drie: overdrive, phaser en flanger, en ik kan alleen maar zeggen dat mijn Ibanez soundtank pedalen echt stukken beter zijn! Dus mensen die hun Pearl pedalen tegen soundtanks willen weggev...heu... ruilen? Mail me! :roll: