PDA

View Full Version : London City kraakt!



AutoStatic
9 maart 2005, 00:15
Sinds kort heeft mijn LC dus een raar bijgeluid. Vooral bij het aanslaan hoor je een nare vervorming die vervolgens wegsterft voordat de toon uit is geklonken. Ook heb ik het idee dat het volume van de top is afgenomen. Iemand misschien een idee? Het gaat om een DEA 130 MK V. Ik heb 'm al mee naar huis genomen om 'm langs een reparateur te brengen. Iemand een tip voor een goeie reparateur in de omgeving van Amsterdam?
Heb alles getest, snoeren, andere gitaar, powerbrake er tussen uit, effecten er tussen uit, geen verschil, nare vervorming blijft.

Al
9 maart 2005, 01:23
Sinds kort heeft mijn LC dus een raar bijgeluid.

Meestal kapotte buis of opspelende voedingselco.

Al

AutoStatic
9 maart 2005, 07:55
bedankt voor de antwoorden!
@Al: ik denk idd dat er gewoon een of meerdere buizen stuk zijn
En degene die zei dat het een kapotte speaker zou kunnen zijn, ik denk het niet, ik hoop het ook niet want er zitten nog originele G12H30 Creamcaps in.

Marc Oblivian
9 maart 2005, 12:05
Die van mij had dat ook....na laten kijken leverde op dat er 1 buis naar de klote was...(hij doet het nu weer prima)

AutoStatic
9 maart 2005, 16:29
Ik vervang ze gelijk wel alle 4, is dat ook weer in orde.

nicoverduin
9 maart 2005, 17:38
Ik vervang ze gelijk wel alle 4, is dat ook weer in orde.Dus je gaat zonder hem na te laten kijken er al vanuit dat het de buizen zijn. Knap! :-D :-D :-D
NIco

andy
9 maart 2005, 22:05
Ik zou er idd niet zomaar vanuit gaan dat het je buizen zijn. Ik heb die problemen met mijn LC"s ook gehad en het lag niet aan de buizen.
Het kan dus echt van alles zijn en ik ga hier niet lopen gokken wat het is.

AART
9 maart 2005, 22:36
alles wat ik van lc's gehoord heb, is dat ze snel kapot gaan.

Green Lizard Speeld er ook op en die gast had er 3 of 4 staan ofzo, volgens mij backup :D

andy
9 maart 2005, 22:48
Daarom had ik er indertijd ook drie. :wink:

AutoStatic
10 maart 2005, 00:03
Ok, ok, ok, ik laat hem wel doorlichten :D

Remi van Green Lizard heeft er pas sinds een half jaar twee.

AutoStatic
10 maart 2005, 11:04
Iemand een idee waar ik 'm na kan laten kijken?

Marc Oblivian
10 maart 2005, 12:18
Als je in de buurt van de Zaanstreek woont wel

AutoStatic
10 maart 2005, 13:23
A'dam, dat is dus eeehhhh... dichtbij!

Marc Oblivian
10 maart 2005, 14:36
Ik heb die van mij mee laten nemen door de beheerder van de oefenruimte. Hij kent iemand in Castricum die amps onderhoudt enz.
Ik kan de gegevens wel even opvragen, dan kan je die vent even opbellen om een afspraak te maken. Stuur me anders maar effe een mailtje ofzo als het bovenstaande je een goede oplossing lijkt

nicoverduin
10 maart 2005, 15:31
Ik heb die van mij mee laten nemen door de beheerder van de oefenruimte. Hij kent iemand in Castricum die amps onderhoudt enz.
Ik kan de gegevens wel even opvragen, dan kan je die vent even opbellen om een afspraak te maken. Stuur me anders maar effe een mailtje ofzo als het bovenstaande je een goede oplossing lijkt
Jeroen Baars?
Nico

jor15
10 maart 2005, 17:12
In A'dam zou je Tos kunnen proberen. Speelt gitaar bij 35007 (eerder bij Beaver) en is daarnaast een erg goede techneut.

tubwok at yahoo.nl

Mocht z'n mail het niet doen dan geef ik z'n telefoonnummer door.

jor15
10 maart 2005, 17:16
Hoi,

[ik hoop niet dat dit een dubbele post gaat worden]

In Amsterdam zit Tos, de gitarist van 35007 en voormalig Beaver. Uitstekende techneut. Zijn e-mail is tubwok at yahoo.nl

Mocht dat niet werken dan kun je me mailen voor zijn telefoonnummer: info at eindhoven-amps.nl

Succes!

Joris

johantipker
11 maart 2005, 00:56
In Hoofddorp heb je Sjors Konings, en ik heb een maat die in Hilversum woont en wel es aan mij gear klust voor weinig, fijne vent, wat ik 'm betaal per uur ga'hier niet zeggen maar dit soort klsujes vindt ie vast leuk, stuur me ff een pm, ga ik op zoek naar z'n nummer voor je!

Marc Oblivian
11 maart 2005, 09:42
Weet het niet zeker, maar dacht wel dat ie Jeroen heette ja :-D
Da's waar ook...jij zal hem wel kennen...jij woont in Heemskerk toch? Helemaal vlakbij Castricum :)

Marc Oblivian
11 maart 2005, 09:42
Weet het niet zeker, maar dacht wel dat ie Jeroen heette ja :-D
Da's waar ook...jij zal hem wel kennen...jij woont in Heemskerk toch? Helemaal vlakbij Castricum :)

Marc Oblivian
11 maart 2005, 12:47
Geloof het wel ja. Jij kent hem natuurlijk vanwege de korte afstand naar Heemskerk? :-D

nicoverduin
14 maart 2005, 06:09
Weet het niet zeker, maar dacht wel dat ie Jeroen heette ja :-D
Da's waar ook...jij zal hem wel kennen...jij woont in Heemskerk toch? Helemaal vlakbij Castricum :)ligt er tegenaan :-D :-D :-D

Marc Oblivian
14 maart 2005, 09:57
Dat zeg ik.... :-D
Wel tof dat mijn postjes na een paar dagen toch nog doorgekomen zijn :-? :)

AutoStatic
14 maart 2005, 10:00
Marc je hebt mail!
Intussen rijzen de prijzen de pan uit voor LC stacks... Kan dus ook niet zo één twee drie een vervangende top kopen... :cry:

AutoStatic
14 maart 2005, 10:04
En heb Tos al gemaild, helaas gaat die op vakantie en het liefst zou ik het voor volgende week donderdag gefikst willen hebben vanwege optreden maar dat gaat niet meer lukken vrees ik.

Marc Oblivian
14 maart 2005, 11:19
Marc je hebt mail!
Intussen rijzen de prijzen de pan uit voor LC stacks... Kan dus ook niet zo één twee drie een vervangende top kopen... :cry:

Hmm...er staat nix in mijn inbox (of heb je naar mijn hotmail gestuurd?)...mag ook naar mluttik@centrum.amsterdam.nl btw :)
Tja....die prijzen voor LC amps worden inmiddels echt belachelijk... :-?

AutoStatic
16 maart 2005, 19:50
Heb top inmiddels naar Dr. Tube gebracht en hij gaat er nieuwe voor- en eindbuizen in zetten en wat Elko'tjes vervangen. Slechts één buis is ooit vervangen, de anderen waren allemaal nog origineel.
Maar komt weer helemaal in orde.

ChrisMW
16 maart 2005, 22:29
Hoi AutoStatic

Xavier/Dr.Tube is harstikke ok voor reparaties... en gewoon 'n eerlijke fulltime tech!

AutoStatic
17 maart 2005, 11:47
En heel erg geïnteresseerd in London City's!

ChrisMW
17 maart 2005, 13:05
Inderdaad!
De meningen verschillen behoorlijk over LCs, met wat ingrepen zijn ze in ieder wat betrouwbaarder te maken. Ze gebruikten verschillende trafo's door de jaren heen.
Ik heb hier 'n aantal gehad die met wat tweakjes en revisie absoluut top klonken voor het geld.
Groetjes aan Xavier!

AutoStatic
17 maart 2005, 13:14
Nou, ik heb dus wel een goeie te pakken. Er is nooit mee gefrummeld en volgens Xavier zag ie er van binnen heel netjes uit.
Hij waarschuwde me wel dat de amp wel wat anders kan klinken als ie 'm heeft nagekeken... :wink:

AutoStatic
24 maart 2005, 09:23
Er is nog aardig wat spul dat vervangen moet worden aan de versterker dus voorlopig staat deze nog in de werkplaats. Dus als iemand nog een DEA130 top te koop weet als backup hoor ik het graag!

andy
24 maart 2005, 21:29
Nou, ik heb dus wel een goeie te pakken. Er is nooit mee gefrummeld en volgens Xavier zag ie er van binnen heel netjes uit.
Hij waarschuwde me wel dat de amp wel wat anders kan klinken als ie 'm heeft nagekeken... :wink:

Als het een goeie reperateur is klinkt ie beter. :wink: Die ervaring heb ik tenminste met "mijn" buizenmannetje in Groningen.

Agent_Smith
25 maart 2005, 22:23
Hoi AutoStatic

Xavier/Dr.Tube is harstikke ok voor reparaties... en gewoon 'n eerlijke fulltime tech!

Absoluut! Top gozer!