PDA

View Full Version : cube30 / ad30vt welke?



metallicafan
8 maart 2005, 23:05
hallo
eerst wilde ik een wat zwaarder versteker van ongeveer 60 wat.
maar mijn gitaar leraar zei dat ik aan 30 wat voor thuis meer dan genoeg had.
ik heb de roland cube getest en die vond ik het beste klinken van
alle versterkers die ze hadden staan in die prijs klasse.
de vox ad30vt hadden ze niet staan terwijl mijn gitaar leraar die mij aan prees.
ik kan hem wel bestellen maar dan zit ik er aan vast.
dus graag hoor ik jullie advies welke jullie zouden kopen.

gr.

Fumi SG
8 maart 2005, 23:29
Ik zou voor de Vox gaan, daar zit een iets echter geluid in mede door het preamp buisje. Ook heeft de Vox de mogelijkheid om twee geheel zelfgemaakte sounds op te slaan, de Cube niet. Zelf vind ik de Vox beter klinken, maar het blijft modeling en daar heb ik iets tegen :razz:

Kortom.... ga voor de Vox, vanwege de vettere sound en de buizenvoorversterker EN de sounds die je op kunt slaan.

ps. Ik vind het een beetje gelul dat je er aan vast zit als je dat ding moet bestellen.... Zegt genoeg over die zaak al zeg ik zelf :evil: :wink: .....

BartL
8 maart 2005, 23:38
Ik zou zeggen dat die andere winkel me 'de poekel op kan'. Gewoon even zoeken naar een winkel waar ze hem wel hebben staan.

Kasper
8 maart 2005, 23:48
Ik zou inderdaad ook eerst gaan zoeken naar een winkel die die Vox wel heeft staan. En best ook de Cube dernaast, dan kan je mooi vergelijken.

Fuhgawz
8 maart 2005, 23:49
Yup, een winkel bezoeken waar ze de versterker wel hebben. Het is over eht algemeen niet verstandig een versterker te kopen voordat je hem getest hebt.

Fumi SG
8 maart 2005, 23:54
Yup, een winkel bezoeken waar ze de versterker wel hebben. Het is over eht algemeen niet verstandig een versterker te kopen voordat je hem getest hebt.

Dat zeker...... maar ik vind dat een winkel hem best kan bestellen, is toch een soort van klantenservice?!? :-? Kwijt raken ze zo'n amp toch wel.....

Jax
9 maart 2005, 07:02
Hee topicstarter,

Ik heb zelf geen ervaring met de cube, maar heb wel een AD30. Het is een leuke bak, veel mogelijkheden, en toch wel goede sounds. Je moet gewoon zeker weten dat modeling wel iets voor jou is! Zo niet dan kunnen de geluiden nog zo verschillend zijn, en nog zo kwalitatief goed zijn, maar toch bevallen ze je niet. Modelling is zeg maar een verzamelnaam voor de net-niet geluiden. Als jij hiermee kan leven, dan raad ik zeker de AD30 aan. Onder de modeling versterkers is het wel één van de betere. Zo niet, ga dan niet voor modeling.

Kevin-D
9 maart 2005, 17:58
@ Fumi SG: er zit geen buis in de voorversterker... ga de vox site nog 's goed lezen! :razz:

ToTaL FaKe
9 maart 2005, 18:26
kan je zelf het beste doen wat die zit er dus wel in.

Fumi SG
9 maart 2005, 18:58
@ Fumi SG: er zit geen buis in de voorversterker... ga de vox site nog 's goed lezen! :razz:

beetje feedback zoeken kan geen kwaad..... er staat op de site idd niet dat er een buis in de preamp zit, maar die zit er zeker weten wel in!! Ga zelf eerst ff goed kijken voordat je iets zegt.....

outside
9 maart 2005, 19:20
ik zou ook zeker voor de vox ad30vt gaan, kvindt em veel warmer en echter dan de cube 30. Maar voor welke doeleinden wil je hem begruiken? want ik ga binnekort waarschijnlijkeen vox ad50vt (vinden jullie deze ook goed?) kopen omdat ik in een band boven een drumstel moet kunnen uitkomen, maar om thuis gewoon te oefenen is denk ik dat de ad15vt genoeg is, maar langs de andere kant, prijsverschil tussen de 30 en de 15 is niet groot... maar ik denk wel dat je ze eerst allebei moet gehoord hebben (ga ook eens naar de spider II van 30 watt kijken, luisteren, sommigen vinden deze ook zeer goed en zit in dezelfde prijsklasse)

waix
9 maart 2005, 20:02
@ Fumi SG: er zit geen buis in de voorversterker... ga de vox site nog 's goed lezen! :razz:

beetje feedback zoeken kan geen kwaad..... er staat op de site idd niet dat er een buis in de preamp zit, maar die zit er zeker weten wel in!! Ga zelf eerst ff goed kijken voordat je iets zegt.....

der zit een buis tussen de voorversterker en de eindversterker...

waix
9 maart 2005, 20:03
@ Fumi SG: er zit geen buis in de voorversterker... ga de vox site nog 's goed lezen! :razz:

beetje feedback zoeken kan geen kwaad..... er staat op de site idd niet dat er een buis in de preamp zit, maar die zit er zeker weten wel in!! Ga zelf eerst ff goed kijken voordat je iets zegt.....

der zit een buis tussen de voorversterker en de eindversterker...

Fumi SG
9 maart 2005, 20:27
@ Fumi SG: er zit geen buis in de voorversterker... ga de vox site nog 's goed lezen! :razz:

beetje feedback zoeken kan geen kwaad..... er staat op de site idd niet dat er een buis in de preamp zit, maar die zit er zeker weten wel in!! Ga zelf eerst ff goed kijken voordat je iets zegt.....

der zit een buis tussen de voorversterker en de eindversterker...

Dat klopt dan ook weer niet..... der zit een buizenpreamp in en geen buizenpoweramp!! Het blijft ingewikkeld als Vox niet de goeie info op de site zet..... :razz:

Fumi SG
9 maart 2005, 20:28
owneej sorry.... ik had het verkeerd gelezen!! Ik dacht dat je bedoelde dat er ook nog een buizenpoweramp in zit. :oops:

Special
10 maart 2005, 09:28
Om voor eens en altijd de onduidelijkheid uit de wereld te helpen:

De Vox AD15VT, AD30VT en de AD50VT bevatten een 12AX7 buis. Deze buis wordt meestal gebruikt in de voorversterker, maar bij deze Voxen maakt de buis onderdeel uit van de EINDversterker. De 12AX7 levert ongeveer 1 Watt. Dit wordt verder versterkt m.b.v. het zgn. Valve Reactor circuit (transistor gedeelte van de eindversterker).