PDA

View Full Version : Daion Headhunter > Disco Strat, maar welke?



krimo
8 maart 2005, 20:28
Hoi! Newbie hier, die, jawel, om advies komt vragen :)

Om me kort voor te stellen: Ik maak "moderne disco/funk" in m'n thuisstudiootje en ik jam af en toe met vrienden. Ik speel voornamelijk toetsen, ouwe synths, Rhodes etc. Een paar jaar geleden ben ik ook gitaar gaan spelen. Na een budget Strat een Daion Headhunter 555 gekocht die me zeg maar gewoon erg aansprak toen ik er tegenaan liep. Gaandeweg ben ik er achter gekomen dat ik toch liever weer een Strat wil hebben dus recent heb ik de knoop doorgehakt om m'n Daion in te ruilen. Zou er het liefst een Strat bijkopen maar daar heb ik de centen ff niet voor...

Ik wil zeg maar zo veel mogelijk Disco Strat hebben voor m’n Daion. Hij is in goeie staat maar ik geloof dat, zeker voor wat minder bekende gitaren, de prijzen niet zo vast liggen als voor bijvoorbeeld analoge synths. Ik kom nogal uitéénlopende prijzen tegen op het web...

V.w.b de Strat, ik ben op zoek naar de 70’s disco sound alá Nile Rodgers. Ik zit een beetje te twijfelen tussen een echte oude 70’s Strat, de reissue, of een nieuwe standaard American, maar correct me if I’m wrong...

Ik zit ook te twijfelen over of ik er beter aan doe om m’n Daion te verkopen en dàn op zoek te gaan naar een Strat, of om ‘m bijvoorbeeld in te ruilen in dezelfde winkel in Den Haag als waar ik ‘m gekocht hebt (heet inmiddels Purple Guitars volgens mij)...

Andere dingen waar ik op moet letten?

Het moge duidelijk zijn... HELP!

Greetz,
Krimo