PDA

View Full Version : Muziek maakt meer kapot dan je lief is ????



alhambra
16 juli 2002, 09:19
Vriend van mij (ja echt :grin: ) kreeg ooit is te horen van zijn ex "of je keyboard eruit of jij !!!!!"
Herkennen jullie dit, hebben jullie wel is problemen gehad door je passie voor muziek??
Of zijn jullie vriend(en)innen/familie/buren net zo makkelijk als die van mij?

moretel
16 juli 2002, 12:22
In een ver verleden deze keuzes ook gemaakt.
In feite verbrak ik vrijwel direct elke relatie waarbij je voor het blok werd gezet.
Het enige voordeel met dit soort muzikale aangelegenheden was dat ik er nog geeneens een nachtje over hoefde te slapen.

Meen je dat ECHT ? Ja , niet over te praten ? Nee : doei.

Waar ik nu tegen aanloop is dat mijn kinderen een beetje tegen me aanzeiken , dat ik niet moet zingen als er vriendinnetjes zijn. Maar dat probleem lost zich vanzelf in de tijd op.

pimmetje
16 juli 2002, 12:33
Ik heb zelf nog nooit in die situatie verkeerd... maar als m'n vriendin zoiets zou zeggen, dan is de keuze idd duidelijk voor de muziek. Gelukkig weet zij dit ook wel :grin:.

Eén bandlid is wel ooit voor het blok gezet... en die zit nog steeds in de band :smile:.

basswasp
16 juli 2002, 15:32
......'k heb geen vriendin...

Kitaarhiero
16 juli 2002, 18:44
Het probleem doet zich niet voor als je vriendin/partner ook muzikant is :razz:

pimmetje
17 juli 2002, 07:57
Wacht maar tot je vriendin geen bandje vast kan houden en jij wel... binnen de kortste keren wil ze zangeresje bij je band worden of heeft ze een ander achterlijk idee om mee te kunnen doen :smile:. Dat heb ik ook enkele malen zien gebeuren bij bevriende coverbandjes.

't Erge is dat sommige van die kloothommels hun band dan ook nog opzadelen met de ellende van hun vriendin, omdat ze niet direct "nee!!!!" durven te zeggen.

Soms grappig om te zien dat zo'n band dan ophoudt te bestaan om na een veilige periode in de oude samenstelling (zonder vriendinnen) met hetzelfde genre en naam het nog 'ns te proberen :grin:.

moretel
17 juli 2002, 13:08
Onze zangeres is gestopt om diverse redenen, maar ze had wel een erg jaloerse partner.
Na wat gelat te hebben maakten ze plannen om een huis te kopen en samen te gaan wonen.

Dan moet je wel met de band stoppen zegt ie, en hij was nog serieus ook. Hij dacht zeker dat we elke vrijdagavond wat anders deden i.p.v. muziek. Zoals de waard is vertrouwd die zijn gasten.
Nu is ze haar enige avondje vrij kwijt en door alle andere spanningen overspannen.
We hebben haar vriend maar 1 of 2 keer gezien. Bij optredens kwam ie ook nauwelijks.
Een grote lul is het , maar ja liefde maakt blind. Sommige mensen doen zichzelf te kort door aan dat soort types te blijven hangen.
Maar ja daar komen weer spreekwoorden uit voort en niet te vergeten mooie liedjes.

Markie
17 juli 2002, 15:28
Zo dramatisch in de zin van "de gitaar eruit of jij" heb ik het gelukkig nog niet meegemaakt.
Maar enige vorm van lichte spanning is er wel afentoe.

Als ik de kans kreeg, speelde ik vele uren per dag. Maar ik moet de schaarse vrije tijd ook nog delen met vrouw en kind. En daar komt bij dat mijn partner ook niet van de muziek houdt die ik graag speel, eigenlijk niet zo veel met gitaren heeft en misschien af en toe het gevoel heeft dat ik meer van de gitaar hou dan van haar hihi :smile:

Jullie begrijpen dat dit niet altijd makkelijk is voor deze zielige gitarist maar er zijn nog nooit echte problemen geweest.

Intussen probeer ik al mijn aandacht te richten op mijn vrouw zodra ik de gitaar heel even zat ben (als het maar niet lukt dat ene riffje te spelen...)
En omgedraaid vlucht ik natuurlijk direct naar de gitaar als ik haar even zat ben! :grin:



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Markie op 2002-07-17 15:28 ]</font>

Kitaarhiero
17 juli 2002, 17:47
Op 2002-07-17 07:57, schreef pimmetje:
Wacht maar tot je vriendin geen bandje vast kan houden en jij wel... binnen de kortste keren wil ze zangeresje bij je band worden of heeft ze een ander achterlijk idee om mee te kunnen doen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">. Dat heb ik ook enkele malen zien gebeuren bij bevriende coverbandjes.

't Erge is dat sommige van die kloothommels hun band dan ook nog opzadelen met de ellende van hun vriendin, omdat ze niet direct "nee!!!!" durven te zeggen.

Soms grappig om te zien dat zo'n band dan ophoudt te bestaan om na een veilige periode in de oude samenstelling (zonder vriendinnen) met hetzelfde genre en naam het nog 'ns te proberen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">.


eens een filmpje gezien over hoe iemands vriendin een keer helemaal het bandje overnam toen ze erbij kwam... met jasjes, dasjes en danspasjes... van Bluesbreakers naar dansmariekes.

basswasp
17 juli 2002, 18:47
Hoe heette dat filmpje? :razz:

sebass
18 juli 2002, 11:10
haha wat erg een band met danspasjes. Maar goed. Nee mijn vriendin vindt het niet erg. Misschien omdat ze zelf ook zingt (maar ook echt goed) en zelf een opleiding voor muziek doet. Maarja als ik zelf thuis heel lang zit te spelen wil ze toch ook aandacht. Ze heeft ook een keer gevraagd wat ik belangrijker vond zij of mijn gitaar. Ik heb niet geantwoord ik lachte alleen maar. Ze zou het overigens niet erg vinden, maar ik geef toch wel meer om haar :smile: (tja ze zit hier ook op het forum dus ik moet uitkijken)

Sjaak
25 juli 2002, 23:00
Haha gelukkig ben ik nog niet aan die toestanden begonnen (ik ben dan ook nog net 16..) Wel heb ik veel gezeik met mijn ouders als ik boven bezig ben maar ja ik heb nog een koptelefoon in de ergste gevallen. Het ergst zijn mijn buren. Als ik met dit mooie weer buiten ga zitten met mijn staalgitaar dan begint na 5 min mijn buurman te schreeuwen: Rot toch eens op met die klere gitaar!!

Het leven van een gitarist gaat niet over rozen...

Thomasvv
26 juli 2002, 00:40
MIjn buurjongen speelt ook gitaar, en we houden regelmatig gitaarduels door de 30 cm dikke betonnen muur heen :smile:
Ik win altijd, want een 100W H&amp;K met een Gibson LP heeft wat meer power dan een Sunn Mustang en een Marshall Valvestate 30W ampje... Toch wil hij niet van verliezen weten ..... de sukkel :smile:

sebass
26 juli 2002, 11:13
Op 2002-07-26 00:40, schreef Thomasvv:
MIjn buurjongen speelt ook gitaar, en we houden regelmatig gitaarduels door de 30 cm dikke betonnen muur heen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">
Ik win altijd, want een 100W H&amp;K met een Gibson LP heeft wat meer power dan een Sunn Mustang en een Marshall Valvestate 30W ampje... Toch wil hij niet van verliezen weten ..... de sukkel &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


Haha klinkt goed. Lijkt me erg leuk ramen open en gewoon samen een beetje jammen. Wat vind de rest van de buurt en huisgenoten er van genieten die er ook van of zijn die meer een scheidsrechter :grin:

Noctiis
26 juli 2002, 11:14
juist moedig van m dat ie het elke keer weer probeerd! De aanhouder wint :smile:

Ic3gl0vE
28 juli 2002, 18:23
hmm... gitaar is een belangrijk deel van mij zeg maar, en als ik een vriendin had die dat niet accepteren zou dan accepteert ze mij dus niet en kan ze beter iemand anders gaan zoeken.

Ibanez
28 juli 2002, 18:25
:grin: idd

Neals
12 augustus 2002, 18:33
nu single maar vorige vriendin irriteerde zich aan....

metal
punk
gitaar
pogingen tot zingen
me levensstijl.....


eigenlijks helemaal aan mij, maar ik denk dat als je een gitarist date moet je als meisje toch bedenken dat ie toch vaker zijn andere liefde in handen heeft dan haar

Mac-F
27 augustus 2002, 13:22
Problemen met mijn ega?

Nou best wel. Laatst nog: "Heb je nou echt een vijfde gitaar nodig?"

Altijd lastig zo'n extern geweten....

mk1
27 augustus 2002, 13:31
Ik heb mijn gitaar juist van m'n vriendin gekregen... !

Kitaarhiero
27 augustus 2002, 15:07
Op 2002-08-12 18:33, schreef Neals:
nu single maar vorige vriendin irriteerde zich aan....

metal
punk
gitaar
pogingen tot zingen
me levensstijl.....


eigenlijks helemaal aan mij, maar ik denk dat als je een gitarist date moet je als meisje toch bedenken dat ie toch vaker zijn andere liefde in handen heeft dan haar


Hoe wordt iemand die je levenstijl/smaak niet aanstaat nou ooit je vriendin?
dat vraag ik me af.

Bins
27 augustus 2002, 15:13
Ik gok dat Neals een steamin'hunk o'man is :wink:
Je hebt dat toch wel eens, dat je puur op uiterlijk gaat, en na een tijdje realiseerd dat het maar een stomme doos is...

MetalliCat
29 augustus 2002, 16:58
*Cat zegt niks :razz:*

Kitaarhiero
29 augustus 2002, 20:10
Je kunt natuurlijk ook eerst met iemand praten voordat je iets met hem/haar begint.

Matje
29 augustus 2002, 22:08
Op 2002-08-29 20:10, schreef Kitaarhiero:
Je kunt natuurlijk ook eerst met iemand praten voordat je iets met hem/haar begint.


zou dat helpen? :smile:

Neals
29 augustus 2002, 22:27
kvin het nie uitmaken wat me vriendin voor muziek luisterd om eerlijk te wezen, maar in waarde laten is gewoon veel belangrijker...

Addixx_
30 augustus 2002, 19:27
Op 2002-07-16 15:32, schreef basswasp:
......'k heb geen vriendin...


HOMO :razz: (geintje BW :grin: )

Nocki
8 september 2002, 22:11
tja als je vriendin je muziek beu is dan ben je een: single-ruk-tie-feiyer...

ok flauw grapje. vergeef me...

Nocki

Anders Destium
21 september 2002, 10:12
Veel mensen van mijn leeftijd vinden dat ik een mooie gitarencollectie heb (maar ze hebben liever niet dat ik speel, want ik doe niet aan top40 toestanden :smile: )

rePUNKtative
21 september 2002, 19:22
geen problemen me, mn vriendin is saxofoon verslaafd :smile:

Rutger
26 september 2002, 15:09
Op 2002-08-27 13:31, schreef mk1:
Ik heb mijn gitaar juist van m'n vriendin gekregen... !


Wow, waar haal je zo'n vriendin?

Mijn gitaar is mijn trouwste vriendin tot nu toe...

sPacEcACE
4 oktober 2002, 20:05
mijn buren vallen best nog mee, maar als je ff buiten gaat spelen hoor je gelijk van alle kanten:kappen met de teringherrie. mijn ouders kunnen ook wel goed zeike, van dat je de rotherrie 4 straten verder nog hoort enzo.'k ging ook een keer 's ochtens vroeg spelen, met versterker en koptelefoon, alleen zat de koptelefoon niet goed in de versterker dus na 5 seconden komt m'n maa helemaal hysterisch naar boven gerend. hehehehe, ze was nog nooit zo snel d'r nest uit geweest.

kurt=dead
8 oktober 2002, 21:00
en die enge buurman van je,is ie al dood

Bas
8 oktober 2002, 23:36
Op 2002-10-04 20:05, schreef sPacEcACE:
mijn buren vallen best nog mee, maar als je ff buiten gaat spelen hoor je gelijk van alle kanten:kappen met de teringherrie. mijn ouders kunnen ook wel goed zeike, van dat je de rotherrie 4 straten verder nog hoort enzo.'k ging ook een keer 's ochtens vroeg spelen, met versterker en koptelefoon, alleen zat de koptelefoon niet goed in de versterker dus na 5 seconden komt m'n maa helemaal hysterisch naar boven gerend. hehehehe, ze was nog nooit zo snel d'r nest uit geweest.


Dat heb ik ook een keer gehad :smile:

Dus dan komen je histerische familieleden met hooivorken je kamer binnen.. je je hebt zoiets van.. "what de fuck nou weer! heb ik eindelijk een headset op.. nog niet goed!" :smile:

moretel
9 oktober 2002, 09:24
Op 2002-10-04 20:05, schreef sPacEcACE:
mijn ouders kunnen ook wel goed zeike,

Ja die ouders kunnen er soms wat van, mijn ouders heb ik nog nooit ons cd_tje laten horen waar ik onder andere op zing, ik zie de gezichten al voor me, een smalend lachje, vreselijk.
Trots zouden ze moeten zijn.

Harry
9 oktober 2002, 10:05
dan heb ik het toch wel getroffen, mijn ouders vroegen (toen ik nog thuis woonde) zih af waarom die gitaar zo moest janken. "kun je niet gewoon een liedje spelen?" Later toen ze een optrden zagen viel het kwartje en waren ze apetrots. Ze komen nog steeds kijken, wel een beetje achteraan, want "het gaat wel erg hard".
Mijn vriendin is er trouwens ook altijd bij! (dus voor mij geen groupies meer)

kurt=dead
9 oktober 2002, 12:43
mijn ouders zijn meestal buiten(mijn vader dan)en die zegt er niks van

Maurix
20 oktober 2002, 17:18
Ik heb wel iets heel aparts. Als ik eenmaal bezig ben met spelen, dan kan iemand wat tegen me zeggen of vragen en dan kan het wel 5 minuten duren voor ik iets zeg. Ik moet en zal dan dat stukje afmaken. Heel apart. Ook als ik bjivoorbeeld een cd aan heb.(ik ben dan helemaal wild van de unplugged sessie van eric clapton) en ieman zet hem zachter of af, dan kan ik zo pissig worden, dan is niet normaal meer. Als ik eenmaal muziek hoor, dan moet ik het ook afmaken of afluisteren. En daardoor zijn er idd wel eens situaties ontstaan dat er ruzie was met "de vrouw". Dat is het mooie gitaren kunnen geen hoofdpijn krijgen :grin:

Bouke
26 oktober 2002, 00:53
Hey Maurix,

ik ken dat! 't is heel irritant als mensen door muziek heen lullen. Ook als er een gig oid op tv is die ik goed vind, en er wordt dan tegen me gepraat..... grrrrrrrr...!
Of je bent net een solo aan het inspelen op je pc'tje, je hebt bijna zonder al te veel gerommel de finish gehaald en er komt iemand binnen....grrrrr...!!!

Enzovoorts.

Bouke

moretel
26 oktober 2002, 11:55
Of deze,

de hele dag behangen en verven en dan voor het oefenen mijn effectapparaat wat aanpassen, volumes e.d. (doe ik eens in de zoveel tijd voor een optreden)

Piew piew, hard zacht, kraak, wah wah, inderdaad niet altijd echt lekker om aan te horen maar bij de eerste tonen al van pfffff... wat een herrie, #$!@#!@!@ etc. maar het moet toch echt gebeuren, kan ik lekker pissig van worden.