PDA

View Full Version : Laney VC-30-210



gloria
8 maart 2005, 20:13
Ben van plan er eentje aan te kopen, heeft iemand hier er toevallig al ervaring mee?
En weet iemand ongeveer de prijs? Ik schat rond een 700...

gloria
8 maart 2005, 20:55
niemand? :(

ropp
8 maart 2005, 21:30
Heb een tijdje over een laney vc30-112 gespeeld. Is natuurlijk geen 212, maar qua versterking vergelijkbaar.
Vond het clean wel lekker, maar het drive kanaal is niet bepaald hi-gain, duidelijk een drive kanaal dus 8)

Op een stevig volume klonk ie ook een stuk beter als op huiskamerniveau.

edit: bedoel 210

gloria
8 maart 2005, 22:11
zou hij boven een drum kunnen uitkomen? (sorry als dit een stomme vraag is :))

BLOK182
8 maart 2005, 22:14
Oh jawel hoor, tis een buizenbak he! De britse sound zou genoeg bite moeten hebben om door de mix te bijten.

JvD.
9 maart 2005, 01:01
in oefen ruimte spelen we altijd over laney's[welke weet ik niet], ik vind dat ie wijnig warmte heeft met distrotion, met DS-1 der voor is het goed te doen [eigelijk niet 700 euro waard]

ik vind het eigelijk gewoon een schel geval, maar ik weet niet of dat percies het ding is wat je bedoelt, testen jetzt!

ateng
9 maart 2005, 19:02
Hangt er vanaf wat voor muziekstijl je wil gaat spelen. Voor metal is ie niet geschikt maar voor blues/rock is ie te gek. Clean heel mooi en strak, drive-kanaal is lekker rauw en punchie. Vooral als je het volume ver open draait gaat ie nog lekkerder klinken. Met een strat krijg je, als je met drive speelt, een opgevoerde SRV sound en met een Les Paul of gitaar met humbuckers krijg je een vette rocksound. Tubescreamer ervoor en je hebt een lekkere leadsound. Het is wel een versterker die je op z'n donder moet geven want thuis op slaapkamervolume is ie wat minder.

ropp
10 maart 2005, 08:40
hij komt met gemak boven een luide drummer uit :)