PDA

View Full Version : Capacitor wima [echt veel beter ?]



JvD.
8 maart 2005, 20:10
is het echt veel beter om een wima te nemen inplaats van gewone, of zou ik dat echt zelf moeten ervaren?

Frits van Mourik
9 maart 2005, 01:27
Er is niet zoiets als een wima.
WIMA is een fabriek van onder meer polyester- polypropyleen- en papiercondensatoren.
Welk type je nodig hebt, hangt af van het gebruiksdoel.
Het is verder wel een goed merk...

JvD.
9 maart 2005, 02:04
de gast in ge winkel zij dat wima speciaal voor audio is. en ik vroeg me af of dat dan echt zo veel uitmaakt, ten opzichte van andere?

Dirk_Hendrik
9 maart 2005, 11:58
JvD,
Daar je ook in A-dam woont, Welke winkel heb je het over? Dan kan ik even een beeld krijgen van de kwaliteit van z'n adviezen :wink:

JvD.
9 maart 2005, 12:02
Radio Rotor.. hij heeft me eerst goedkope gegeven want hij zei dat die wima's een euro per stuk waren, en hij wist dat ik zegmaar beginner ben, hij zei, dat ik rekening moest houden met me printplaatje want voor audio zouden die wima's echt veel beter zijn, dus als ik later wil overstappen dat het kan.

Dirk_Hendrik
9 maart 2005, 13:40
Ok, thanks.
ik heb medelijden met je bankrekening.......

Doe jezelf een lol en ga eens bij conrad kijken. Dan krijg je een beeld van wat redelijke (niet goedkoop) prijzen zijn. Een euro voor een normale condensator is erg duur. Uiteraard afhankelijk van capaciteitswaarde etc. maar over het algemeen....

JvD.
9 maart 2005, 13:59
Ok, thanks.
ik heb medelijden met je bankrekening.......

Doe jezelf een lol en ga eens bij conrad kijken. Dan krijg je een beeld van wat redelijke (niet goedkoop) prijzen zijn. Een euro voor een normale condensator is erg duur. Uiteraard afhankelijk van capaciteitswaarde etc. maar over het algemeen....

die wima was een euro per stuk, de normale die ik heb niet, kweetniet hoeveel cent =D

Dirk_Hendrik
9 maart 2005, 17:15
Misschien om je een beeld te geven:

Ik kocht pasgeleden ongeveer 600 Wima condensatoren in verschillende waardes voor 12 euro.

Psst, .......Rotor is een beetje aan de prijs

birt
9 maart 2005, 17:40
Misschien om je een beeld te geven:

Ik kocht pasgeleden ongeveer 600 Wima condensatoren in verschillende waardes voor 12 euro.

Psst, .......Rotor is een beetje aan de prijs

waar koop je zo'n lot? :o

Dirk_Hendrik
9 maart 2005, 17:46
ebay.... where else?

JvD.
9 maart 2005, 18:00
das heel c0ol dat je ze zo goedkoop krijgt, maar daar gaat het topic helemaal niet over: is het echt veel beter om een wima te nemen inplaats van gewone, of zou ik dat echt zelf moeten ervaren?

Dirk_Hendrik
9 maart 2005, 20:18
Nou, dat antwoord is heel simpel,
Nee, dat is niet veel beter. :wink:

JvD.
10 maart 2005, 00:55
chill dank u =D

dejohan
10 maart 2005, 14:32
Wima zijn dat die rode plastieken vierkantjes? Is dat een metal film cap? of is dat weer iets anders? (ik zie door de bomen het bos niet echt)

Geraken jullie trouwens via de gewone electroniceboer aan silver mica caps?

Dirk_Hendrik
10 maart 2005, 16:36
Mijn ervaring is dat de gewone nederlandse (en waarschijnlijk geld dat ook voor de belgse) elektroboer geen flauw idee heeft van de technologie van z'n condensatoren.

nicoverduin
10 maart 2005, 17:06
Geraken jullie trouwens via de gewone electroniceboer aan silver mica caps?
Nope :-D :-D :-D
NIco

Negative K3 fan
10 maart 2005, 19:31
:o spam!!!!!!!!!11111

nicoverduin
10 maart 2005, 19:47
:o spam!!!!!!!!!11111?????????????

mathe
10 maart 2005, 21:43
Wima zijn dat die rode plastieken vierkantjes? Is dat een metal film cap? of is dat weer iets anders?
Ze zijn gemetaliseerd polyester film. Metaalfilm kom je tegen bij weerstanden. Daarbij wordt ook gebruikt gemaakt van opdamp techniek maar dan bijvoorbeeld op een keramisch vormpje.


Geraken jullie trouwens via de gewone electroniceboer aan silver mica caps?
Ja, geen probleem.

Om nog even terug te komen op de eerste vraag:
Wima is niet aan te raden voor gebruik in gitaarversterkers. De klank is nogal duf/te veel HiFi en dat wil je nou precies niet voor gitaar.
Voor HiFi doeleinden zijn ze dus wel uitermate geschikt.
Grappig trouwens, ik kocht mijn eerste elektronica onderdeeltjes ook bij Radio Rotor in de Kinkerstraat, maar dat is al weer even geleden :wink:

Marc

Marc

nicoverduin
10 maart 2005, 22:21
kwam er ook 1969 (3 maanden in de rustenburgerstraat gewoond)
Nico

sebastiaan88
8 augustus 2007, 15:35
Neem me niet kwalijk als ik het verkeerd heb, maar volgens mij gebruikt CAE in de CAE3+SE zo goed als alleen maar WIMA's iig die rooie plastic gevallen

Geronimo
8 augustus 2007, 17:09
Dat was een topic van 1,5 jaar oud en die wima's waar zij het over hadden waren waarschijnlijk van die kleine dingen voor in pedaaltjes e.d.

Wima Polypropyleen als koppel c's in buizenversterkers zijn wel oke ja. Ik heb ze ook in mijn kloon gebruikt.

Maar wel oke, meer niet. Denk dat Mallories, OD, Ero of weetiwat wel beter zijn.