PDA

View Full Version : red snapper 1 en 2



teleben
8 maart 2005, 15:12
Hoi

Zit te denken om een red snapper aan te schaffen. Daar er 2 versies van zijn (3 en 4 knops) vroeg ik mij af of iemand beide versies gehad heeft en mij dus kan vertellen wat het verschil in geluid is.

teleben

ieme
8 maart 2005, 15:57
sterker nog er zijn 3 versies

1 3 knobs geen led PTP
2 3 knobs met led PTP
3 4 knobs printplaat

Speeddemon
8 maart 2005, 18:44
effe voor de duidelijkheid;
op perfboard wordt dus ook gezien als PTP?
Dus niet alleen floating=PTP?

(een vriend van mij had zo'n 3 knops, en die was op perfboard)

groovyB3
8 maart 2005, 20:02
En nog sterker, de 3 knops versie wordt niet meer gemaakt.

Alleen de 4 knops versie.

Negative K3 fan
8 maart 2005, 20:44
en nu het verschil in klank?

groovyB3
8 maart 2005, 20:51
Zit wel wat verschil in, maar om eerlijk te zijn, is het verschil erg klein. De nieuwe versie is iets slechter, wat minder levende toon, waarschijnlijk omdat ie meer pots heeft. Kheb de eerste versie gehad en de 2e een aantal keren uitgebreid getest, allebei erg goede pedalen.

LordRiffenstein
8 maart 2005, 22:04
Zit wel wat verschil in, maar om eerlijk te zijn, is het verschil erg klein. De nieuwe versie is iets slechter, wat minder levende toon, waarschijnlijk omdat ie meer pots heeft. Kheb de eerste versie gehad en de 2e een aantal keren uitgebreid getest, allebei erg goede pedalen.

Grappig is dat ik mensen ken die beiden hebben en de nieuwe beter vinden. Puur een kwestie van smaak en in een band-situatie merk je het al helemaal niet.

Speeddemon
8 maart 2005, 22:48
Zit wel wat verschil in, maar om eerlijk te zijn, is het verschil erg klein. De nieuwe versie is iets slechter, wat minder levende toon, waarschijnlijk omdat ie meer pots heeft. Kheb de eerste versie gehad en de 2e een aantal keren uitgebreid getest, allebei erg goede pedalen.

Grappig is dat ik mensen ken die beiden hebben en de nieuwe beter vinden. Puur een kwestie van smaak en in een band-situatie merk je het al helemaal niet.
tussen Myclone Amp #000 en #001 zat ook verschil. En er is maar 1 component gewisseld (ipv 15uF een 22uF eind-cap), die technisch gezien weinig/geen invloed op de sound zou moeten hebben.

Zolang het financieel niet interessant is om mil. spec. condensatoren te gebruiken (de componenten met de grootste tolerantie), zul je tussen elke 2 pedalen wel verschil kunnen ontdekken.

ieme
8 maart 2005, 23:12
Die 3 knobs is iets scheller en heeft iets meer dynamiek heb ik de kenners horen zeggen....

teleben
9 maart 2005, 12:31
Het verschil is dus erg klein. Dan blijft eigenlijk alleen nog de vraag over of die extra cut knop wel een toegevoegde waarde heeft. Werkt deze samen met de bite.

Ik las dat de red snapper zo een pedaal is die bijna in iedere stand goed klinkt. Dit spreekt me wel aan (plug en play). Dit waren echter allen reviews van de 3 knops.

teleben
9 maart 2005, 12:32
Het verschil is dus erg klein. Dan blijft eigenlijk alleen nog de vraag over of die extra cut knop wel een toegevoegde waarde heeft. Werkt deze samen met de bite.

Ik las dat de red snapper zo een pedaal is die bijna in iedere stand goed klinkt. Dit spreekt me wel aan (plug en play). Dit waren echter allen reviews van de 3 knops.

soup
10 maart 2005, 21:36
ik vraag me dit al zeer lang af, wat doet een red snapper eigenlijk???

Negative K3 fan
10 maart 2005, 21:58
overdrive pedaal.

soup
11 maart 2005, 19:02
klinkt het eigenlijk goed, want paar maanden geleden had iemand er 1 gekocht en had hij foto's gepost en ziet er best wel mooi uit

ieme
11 maart 2005, 19:07
looks zijn prima... :D

soup
11 maart 2005, 22:10
8-)

pics van antal

http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/guitargear/RedSnapper/snapper.JPG