PDA

View Full Version : Pedalen in de VS kopen



ieme
8 maart 2005, 13:30
:evil:

ieme
8 maart 2005, 13:30
Ik heb eens zitten kijken en je kan in de Vs met de huidige dollarkoers gear aardig goedkoper inslaan, een amp of gitaar door de douane lijkt me niet echt fijn, maar een zooi mooie pedalen moet altijd kunnen toch?

Fulltone Distortion pro
nederland 269 euro
VS 160 euro

Fulltone Fatboost
nederland 190 euro
vs 100 euro

Fulltone Fulldrive 2
nederland 269 euro
vs 145 euro

Fulltone 67/70/soulbender/octafuzz
nederland 220 euro
vs 120 euro

Fulltone minidejavibe
nederland 330
vs 190

Barber LTD/ DD
nederland 115 euro
vd 80 euro

Barber DD SS/ tone press
nederland 150
vs 100

Verder nog VOODOOLAB pedalen, tonebone,

Antal
8 maart 2005, 13:58
Waar heb je die prijzen vandaan? Lijkt me erg goedkoop namelijk.

ieme
8 maart 2005, 15:55
Waar heb je die prijzen vandaan? Lijkt me erg goedkoop namelijk.

www.musictoyz.com prijzen het ik X0.80 gedaan

Antal
8 maart 2005, 16:12
Ok. Dacht ik al. Maar dan ga je toch wel een beetje voorbij aan het feit dat je er zo'n 20-25 euro verzendkosten bij op moet tellen.

BartL
8 maart 2005, 16:37
Als we nou met het hele forum een zooi bestellen... :lol: (Hoezo Gas? :o )

Mike McCready
8 maart 2005, 17:41
Ik heb voor een Boss pedaal iets van $12 aan verzendkosten moeten betalen (airmail). Gewoon het pedaal in een flat rate envelope laten stoppen (dus niet als pakket).

Bedenk trouwens wel dat als je een pedaal via een winkel koopt je niet kan sjoemelen met de waarde van het pakket. Een winkel is verplicht om de juiste waarde te vermelden op het douane-formulier wat weer gevolgen heeft voor extra invoerkosten. Als je via eBay o.i.d. koopt, kun je vragen of de verkoper de waarde van het pakketje lager laat noteren en geen factuur erbij stopt. Op deze manier is het niet te controleren en kun je bv onder de $30-$40 blijven... (daar doen ze de moeite niet voor). Als je het wilt laten verzekeren, moet je natuurlijk wel het volle bedrag laten noteren...

hexxxus
8 maart 2005, 18:03
Boss pedaaltjes zijn inderdaad 12 dollar verzendkosten.
Laatst een boss pedaal gekocht via ebay, had de verkoper $60 ingevuld, had 'm binnen 2 weken zonder problemen in huis. Later een pickup booster van seymour duncan waarde $58, 2 maanden bij de douane gelegen en 16 euri invoerrechten. schiet mij maar lek.
Altijd vragen of ze een lager bedrag invullen al is het maar om je spullen op tijd in huis te hebben en geen argwaan te krijgen jegens de verkoper.

Les Paul
8 maart 2005, 18:04
Ik heb een jaartje geleden een Diaz Fuzz besteld bij Musictoyz. De geweldige sortering had me erg hebberig gemaakt ;)
Ik heb zo'n 3 maanden moeten wachten voordat ik het pedaaltje in huis had, terwijl het bedrag al lang was afgeschreven.
Naast de verzendkosten moet je ook BTW en douanekosten betalen. Bij elkaar zo'n 23% bovenop de aankoopprijs + verzendkosten.

ieme
8 maart 2005, 18:23
Ik ben vergeten te melden dat ik deze zomer naar amerika ga.....

Antal
8 maart 2005, 18:34
Ik ben vergeten te melden dat ik deze zomer naar amerika ga.....

Kijk dan wordt het wel interessant! Als die verzendkosten wegvallen dan zijn het leuke prijzen ja.

BartL
8 maart 2005, 18:45
Kan je meteen inslaan voor het forum :-D

Speeddemon
8 maart 2005, 18:46
Ik ben vergeten te melden dat ik deze zomer naar amerika ga.....

Kijk dan wordt het wel interessant! Als die verzendkosten wegvallen dan zijn het leuke prijzen ja.
uh, dan nog, aangezien Ieme geen Amerikaan is, die in NL woont, moet ie ze aangeven als ie de US verlaat=>kosten.

Als je nou een Amerikaanse oom hebt, die hier langskomt, dan kan je het hem wel kosteloos laten meenemen.

robzilla
8 maart 2005, 18:59
Ik ben vergeten te melden dat ik deze zomer naar amerika ga.....

Kijk dan wordt het wel interessant! Als die verzendkosten wegvallen dan zijn het leuke prijzen ja.
uh, dan nog, aangezien Ieme geen Amerikaan is, die in NL woont, moet ie ze aangeven als ie de US verlaat=>kosten.

Als je nou een Amerikaanse oom hebt, die hier langskomt, dan kan je het hem wel kosteloos laten meenemen.

wie merkt dat nou..

ieme
8 maart 2005, 19:17
Hmmm tsja, als ik losse pedalen in mn koffer doe is er toch niets aan het handje?

Mitch
8 maart 2005, 19:43
Beetje afgekickt van v/d Haar ? :D

Ik moet zeggen dat een jaar of twee geleden pakketjes van particulieren (tweedehands pedalen...) bijna altijd door de douane kwamen zonder tax. Sinds ze de douane een stuk verscherpt hebben, o.a. door de terroristen-shit heb je steeds vaker tax te pakken, helaas....
Zeker als je nieuw koopt en het is duidelijk dat het een comercieel product is (bedrijfsstempel e.d.) kun je ervan uitgaan dat je nog invoerrechten kan dokken. Ik probeer nu dus maar zo veel mogelijk Europees te kopen, in tegestelling tot een tijdje terug.

Speeddemon
8 maart 2005, 19:48
Hmmm tsja, als ik losse pedalen in mn koffer doe is er toch niets aan het handje?
dan doosjes, handleidingen en bonnen ergens anders bewaren.

Mitch
8 maart 2005, 20:49
Kwam een keer op TV voorbij, zo'n real life Schiphol programma of zo....
Vent met een Martin, gloedjenieuw. "Nee, ik heb 'm een paar maanden terug in NL gekocht meneer, echt waar." "Ja, hoe heet die winkel ook al weer...." "O, het inklaringsbewijs ben ik kwijt, waar had ik dat nou".

Douane beambte zoekt even tussen het ondergoed, vindt het bonnetje van de Amerikaanse winkel.......BOETE !

Heel droog "die had u dan beter weg kunnen gooien meneer" :D

groovyB3
8 maart 2005, 21:16
Kwam een keer op TV voorbij, zo'n real life Schiphol programma of zo....
Vent met een Martin, gloedjenieuw. "Nee, ik heb 'm een paar maanden terug in NL gekocht meneer, echt waar." "Ja, hoe heet die winkel ook al weer...." "O, het inklaringsbewijs ben ik kwijt, waar had ik dat nou".

Douane beambte zoekt even tussen het ondergoed, vindt het bonnetje van de Amerikaanse winkel.......BOETE !

Heel droog "die had u dan beter weg kunnen gooien meneer" :D

Ja das die grafhondenlul, Dick nog iets. Blafvent is dat zeg... Met z'n achterlijke kutstem. Irritante eikel. Hij had die kerel gewoon door moeten laten.

amon
8 maart 2005, 21:30
Hehe, ik had op vakantie in China 2 complete bekkensets gekocht van Sabian: Hihats, crash en ride x2 dus.
Bij de ene set zat een harde kunststof koffer, de andere zat in een stoffen tas. Op de terugreis zijn de bekkens in de stoffen tas gegaan en dit in de koffer van mn vader, de hardcase hebben we vol gestopt met vieze was, voornamelijk onderbroeken :) . Op het vliegveld aangekomen, werd deze hardcase er inderdaad tussenuit gepikt en eventjes gecontroleerd (met de nadruk op eventjes... :D ). In de koffer keken ze niet meer. Hoppa, in NL één set doorverkocht voor de prijs waar ik er in China 2 kocht... 8-)

Marsianus
8 maart 2005, 23:07
En als een familielid van me in Amerika woont en een pedaal koopt voor me en het opstuurt naar me, (als bijvoorbeeld geschenk), dan worden toch geen extra taxen aangerekend?

Sim Simon
9 maart 2005, 16:28
Als je ze nou uit het doosje haalt en gewoon in je koffer stopt kan je toch gewoon zeggen dat ze uit Nederland komen? :???:

Mike McCready
9 maart 2005, 16:55
En als een familielid van me in Amerika woont en een pedaal koopt voor me en het opstuurt naar me, (als bijvoorbeeld geschenk), dan worden toch geen extra taxen aangerekend?

Jawel hoor... giften zijn vrij van invoerbelasting tot een bedrag van iets van 25 euro meen ik. Daarboven betaal je invoerbelasting.

sickpunk
9 maart 2005, 18:20
Als je ze nou uit het doosje haalt en gewoon in je koffer stopt kan je toch gewoon zeggen dat ze uit Nederland komen? :???:

tuurlijk.... maar waarom zou je alleen pedalen meenemen uit NL?(lijtk em dat je die vraag krijgt)

BartL
9 maart 2005, 18:35
Dan neem je ook een verrotte axe mee :-D


...of je zorgt dat (als je er een paar koopt) ze meteen mooi in een flightcase/pedalboard zitten :wink:

robzilla
9 maart 2005, 21:56
pedalen in je koffer en je boekjes etc opsturen :)

BartL
9 maart 2005, 23:01
Samen komen we eruit 8-)

Epic
10 maart 2005, 09:50
Heeft iemand hier ook ervaring met tax-refund uit amerika ? Dat betekend dat je de belasting die je in de USA terugkrijgt, en deze dus in nederland weer moet betalen..

weet iemand hoe dit werkt ?

ieme
10 maart 2005, 10:48
Heeft iemand hier ook ervaring met tax-refund uit amerika ? Dat betekend dat je de belasting die je in de USA terugkrijgt, en deze dus in nederland weer moet betalen..

weet iemand hoe dit werkt ?

daar hoorde ik gister ook iemand over!