PDA

View Full Version : ebow aangeschaft YESS!



sugarfish
8 maart 2005, 13:03
test

sugarfish
8 maart 2005, 13:03
(deze had ik al eens gepost maar mysteriously verdwenen)
Nogmaal proberen dan maar....


Ik hoop dus deze week mijn ebow binnen te hebben!!!!
Ik heb nog maar weinig gelezen op dit forum over de ebow.
Zijn er nog mensen met redelijk ervaringen hiermee?

ruezzz
8 maart 2005, 13:07
Ik heb die op mysterieuze wijze gewist.
Ik snap er nix van... Ik heb toch geen admin-privileges?

Maar goed, ik heb er pas geleden een gekocht.
Is een te gekke gimmick.
Denk alleen aan je batterij.
Ik pak afgelopen zondag op het moment supreme mijn ebow om ff enorm subtiel te gaan doen: BATTERIJ LEEG GVD.
Laat me niet snel gek maken hoor, maar het staat wel lullig :oops:

ruezzz
8 maart 2005, 13:56
Nu is de topic dubbel en dwars weer terug, snap jij het nog?
Dit php-script zuigt aan alle kanten...

AutoStatic
8 maart 2005, 16:47
Ach... Ze moeten er idd even een PHP nerd op los laten want de boel rammelt aan alle kanten. Waarschijnlijk is er gerommeld met rechten op de phpbb mapjes.
Wat betreft de eBow, heb er sinds kort ook een maar moet nog een beetje uitvogelen hoe dit in te passen in mijn spel. Het is wel een magisch apparaatje. Ook op mijn akoestische gitaar werkt het perfect.

iam
8 maart 2005, 23:01
gaat dit ook met een bass?

AutoStatic
8 maart 2005, 23:55
Kan ook, maar de groefjes die in de eBow zitten zodat deze mooi over de snaren valt zijn te klein voor bassnaren, ook klopt de onderlinge afstand niet. Je kunt de eBow er wel boven houden. Volgens handleiding is het ook goed mogelijk.

Jeroenvanhulsteijn
9 maart 2005, 08:06
ik kreeg er zelf met bas niks uit. Maar heb het ook niet heel erg intensief geprobeerd.

Nocki
9 maart 2005, 09:06
Ik ben erg blij met de ebow. maar je moet het neit vaker dan 2x bij een optreeden gebruiken heb ik het gevoel anders is het speciale ervanaf.
beetje delay en reverb erachter en je hebt een heel leuk geluid.
leuke voorbeelden zijn david bowies heroes en u2's with or without you
ik gebruik m vaak om tapijtjes onder gevoelige stukken te leggen. nadeel is dat zangers en zangeressen die niet ervaren zijn er veel moeite mee hebben omdat ze dneken niet de juiste toon te kunnen vinden.

geweldig apparaat. ik gebruik m meestal op de b snaar.samen met ene volume pedaal voor de juiste swells en om het teveel aan volume in te perken... ik heb daar een heel leuk u2 achtig presetje voo rmet leuke delay en zo.

Nocki

up-guitarman
10 maart 2005, 11:54
Nice, wil ik ooit ook nog wel eens aanschaffen, al is het maar voor enkele nrs. De sound is zoooo vet !!!

Nog een goei vb. Incubus - Here in my room
En de gitarist van het belgische "Lemon" gebruikt hem ook regelmatig !!!

Puppeteer
10 maart 2005, 15:10
De Ebow rockt. Ik heb er ook 1 en gebruik 'm soms in experimentele opnametjes. Zo speelde ik een solo'tje dat klonk als een arabisch blaasinstrument op een heel stampend nummer.

Ook mimic ik er versterker-feedback mee als ik met koptelefoon werk, als "finishing touch" om een opname heel live te laten klinken.

De ebow rockt !!!

JvD.
10 maart 2005, 15:25
sorrie dat ik het vraag maar wat is het ? =]

schizo910
10 maart 2005, 15:52
sorrie dat ik het vraag maar wat is het ? =]

http://www.ebow.com/

sugarfish
10 maart 2005, 17:00
Ik ga die ebow op al mijn effecten loslaten...nadat ik het een beetje onder de knie heb hoe die werkt.
Die voorbeelden op ebow.com geven een leuk beeld van zo'n apparaat!

Ik verwacht dat ie morgen binnenkomt.....ben ik weer een weekend van de straat!! :D

hadv
11 maart 2005, 00:11
gaaf ding, heppum ook
veel plezier durmee

sugarfish
11 maart 2005, 20:36
IK HEB HEM BINNEN!!

oooh, wat is ie cool!!!
Beetje geprobeerd....van viool tot cello tot superoverstuurde noise.....tot zelfs star-trek tune :-D

SUPER!!!