PDA

View Full Version : Mijn zelfbouw 4x12 na een aantal maandjes.



Nocki
8 maart 2005, 09:17
Hoi.,

ik heb een tijdje terug een 4x12 in elkaar geprutst. dat weet ej mischien nog wel. ik heb er nu 3 optreedens mee gedaan en veel mee geoefend. de amp is nu ook lekker sfgesteld en ik ben erg blij met het eindproduct.
of ik nu veraf of dicht bij de kast staat het geluid is goeed. ik hoor mezelf altijd. ik hoor nooit klagen dat ik te hard sta. eerder te zacht. er zitten nu 3 elektro voice speakers in. er moet er nog een komen... :-)
nadeel. vuren is erg zacht. met een aantal keer verhuizen van dat ding komen er klrasjes en zo in. erg jammer. ook had ik gelijk een beschermhoes moeten maken. de webbing is niet zo strak. hier heb ik spijt van dat ik het niet gelijk goed heb gedaan met goed gereedschap.
maar het geluid blijft fantastisch. ook vind ik nu na m een tijdje te hebben dat hij idd wat licht is. niet zo licht als op de foto;s maar mischien wil ik m toch eens licht beitsen. mischien wel in rood ofzo. maar daar moet ik nog even over nadenken. het geluid is in ieder geval tegek. en ook dat de fc-200 er sin kan en goed vast zit is me goed bevallen. ik ben dus erg blij...
:-)

Nocki

ieme
8 maart 2005, 10:22
Mooi nocki!

imlikeajungle
8 maart 2005, 12:15
cool! echt cool dat je er blij mee bent, was trouwens een erg mooi ding! ik zou toch nog ns nadenken over dat beitsen/kleuren...vind 'm erg mooi zo...

Fumi SG
8 maart 2005, 18:06
wat heeft het je nou eigenlijk gekost?? Alles inclusief.... speakers, hout, lijm, etc......

AART
8 maart 2005, 18:08
hij had de speakers al.

Nocki
8 maart 2005, 18:09
tja...ik had de speakers enzo al. maar stel dat je ze koopt zijn ze 200 euro per stuk ofzo dnek ik.
hout en lijm en zo kost je ook al gauw 150 euro compleet met wielen enzo. en dan nog je lak en verf en webbing.

bij elkaar zou je beter een ENGl cab kunne kopen... :-)

Nocki

Fumi SG
8 maart 2005, 18:11
tja...ik had de speakers enzo al. maar stel dat je ze koopt zijn ze 200 euro per stuk ofzo dnek ik.
hout en lijm en zo kost je ook al gauw 150 euro compleet met wielen enzo. en dan nog je lak en verf en webbing.

bij elkaar zou je beter een ENGl cab kunne kopen... :-)

Nocki

Of niet!! :razz: Zit je toch al gauw aan een duizend euro en hele bult werk :roll:

Nocki
8 maart 2005, 18:45
Het was leuk om te doen. en ik heb nu een set die niemand heeft. dat is het leuke. het is helemaal leuk dat ik nu ook een goed geluid heb. dat was natuurlijk een hele gok maar het is goed uitgepakt...

het is duur maar als je het goed wilt doen weet je dat van te voren.

Nocki

AART
8 maart 2005, 18:48
Het was leuk om te doen. en ik heb nu een set die niemand heeft. dat is het leuke. het is helemaal leuk dat ik nu ook een goed geluid heb. dat was natuurlijk een hele gok maar het is goed uitgepakt...

het is duur maar als je het goed wilt doen weet je dat van te voren.

Nocki

ik ga zeker weten nu 2 2x12's bouwen, want een 4x12 is mij veeel te zwaar en te log.
Eentje met greenbacks en een ander met Eminence Legend 121's.

Negative K3 fan
8 maart 2005, 19:20
hey nocki echt een goede zaak dat hety bevalt, ik begin nu ook heel nieuwsgierig te worden naar hoe het klinkt! (meeting?)

met welke versterker of versterkers speel je erover en wat voor sound gebruik je of probeer je te bereiken?

AART
8 maart 2005, 20:30
hij heeft een mesa Mark IV.

BLOK182
8 maart 2005, 21:02
Heb je eigenlijk een pic Nocki?

Nocki
8 maart 2005, 21:30
http://www.tekoopies.s5.com/cab.htm

hier staat 2 plaatjes./..

Nocki

Firebird
9 maart 2005, 00:13
Wauw....ziet er echt helemaal te gek uit en ben ervan overtuigd dattie ook zo klinkt!!

Nog even over de speakers: misschien zou je eens kunnen kijken naar de Eminece Delta Pro 12.
Dat is een 12" speaker met dezelfde specificaties als de EV, maar deze speaker is 400 watt geloof ik. Ook in Nederland te krijgen:

kijk eens op www.audiobizz.nl

Daar staat trouwens dat het een PA speaker is, maar op usspeakers.com staat dat de Emi ook te gebruiken is voor gitaar.

Nocki
9 maart 2005, 08:01
De Elektro voice speaker is eigenlijk ook een PA speaker. zo is die in ieder geval ontworpen. later is hij ook gebuikt in gitaar amps. komt alleen maar goed uit als ik aan de modeling ga... :-)

NOcki

Ritch
9 maart 2005, 13:11
UBERgeil ziet dat eruit!! Matched echt vet goed met de top! Als het écht zo goed klinkt als het eruit ziet dan zou ik er maar ubertrots op zijn!

Nocki
5 mei 2005, 20:31
Nou.. het heeft niet lang geduurt maar ik ga de kast weer verkopen... ik wil nu 2 dezelfde kasten. bv marshall voor mn band gaat dat er ook leuker uit zien en andere klinken waarschijnlijk. dus hij wordt verkocht. ben benieuwd wat ik ervoor kan krijgen...

stom he... ik vind het gewoon lekker

Nocki

Nocki
5 mei 2005, 20:32
Nou.. het heeft niet lang geduurt maar ik ga de kast weer verkopen... ik wil nu 2 dezelfde kasten. bv marshall voor mn band gaat dat er ook leuker uit zien en andere klinken waarschijnlijk. dus hij wordt verkocht. ben benieuwd wat ik ervoor kan krijgen...

stom he... ik vind het gewoon lekker

Nocki

jorrit
6 mei 2005, 11:02
haha k zag hm al staan.... snap niet dat als ie goed klinkt je naar marshall kasten overgaat... :-?

AART
6 mei 2005, 11:07
haha k zag hm al staan.... snap niet dat als ie goed klinkt je naar marshall kasten overgaat... :-?

hij wil gewoon merkjes :wink: :razz:

Nocki
8 mei 2005, 13:11
:-)

ik wil gewoon 2 kasten op dat podium hebben. en de goedkooppste die makkelijke te krijgen zijn voor weinig geld zijn de marshalls.. :-)

ik heb nu wat centjes verdiend en kan mn rackje al kopen. ik heb nu 2 monacor speakers en 2 jensen speakers in mn cab zitten en ben er achter gekomen dat een cab echt heel veel doet aan je geluid...

het klinkt nu ook hgoed alleen is de cab nu 2x zo licht geworden...

ik heb al van iemand die m mischien wel wil hebben een mail gehad.

ben benieuwd...

NOcki