PDA

View Full Version : Symphony X - Sonata (mp3 inside...)



Lacrimosa
7 maart 2005, 22:40
http://onlinerock.com/musicians/lacrimosa//ismar_-_sonata2.mp3

comments are welcome :-D !!!

Laterr

Negative K3 fan
8 maart 2005, 08:27
wat een fucking homosexuele backing, verder is het heel netjes gespeeld (zeker voor de tijd die jij speelt enzo), het is echter in een 'groter context' fucking oninteressant. Mensen die niet echt into shred zijn, of het in een context kunnen plaatsen horen een stel romantishce viooltjes met een jengelende gitaar (die ook nog af en toe valse benfs heeft, wat veel mensen niet direct opmerken als zijnde valse bends, maar het zorgt er wel voor dat het niet mooi wordt gevonden).

maarja ach! ga gewoon door hoor :)

Lacrimosa
8 maart 2005, 14:08
maarja ach! ga gewoon door hoor :)

volges mij meen je dit niet echt als ik dat verhaaltje erboven lees! :-D

nee maar, het is een lied van symphony x, mensen die dat soort muziek niet lijp vinden, vinden dit ook niet vet...
ik vind het dan ook best subjectief...maargoed, dank je voor het commentaar :) !!

Laterr

Negative K3 fan
8 maart 2005, 16:49
er zijn dan ook niet veel mensen die symphony x kennen, laat staan kunnen waarderen.

symphony x heeft wel wat leuke dingetjes, maar dit vind ik maar matig, de kracht van symphony x zit hem daarnaast in het feit dat ze iets vrij unieks doen, iets met een duidelijk eigen identiteit, dat geeft veel artistieke waarde eraan, het nadoen ervan doet dit teniet, wat natuurlijk vaak zo is met 'shred'.

maar ik meen het echt wel, dat je door moet gaan

FLechdrop
8 maart 2005, 17:07
Ik waardeer Symphony X wel hoor en dit ook :wink:

Azrael
8 maart 2005, 17:18
'k Vind het knap gespeelt van je. Technisch goed gedaan. Alleen je vibrato zou wat mooier mogen.

*negatief commentaar beware*
In dit nummer (nouja jouw versie dan want ik ken het nummer niet) zit echt helemaal niks in. Vrij gevoelloos. Zal deels aan het nummer liggen maar ook deels aan je phrasing die ik vrij doods vind.

Hoe dan ook. Knappe techniek! Gewoon wat meer op gevoel gaan spelen dan komt het goed 8-)

Lacrimosa
8 maart 2005, 21:37
kzal aan mijn vibrato werken!!

bedankt voor het commentaar!! :)

VHsologitarist
9 maart 2005, 12:07
mijn mening:

klinkt goed!!
alleen vind ik je sound ni mooi (das smaak natuurlijk) en qua melodie lijn vind ik het geen mooie solo (das de compositie waar jij iets aan kunt doen)..

Daarintegen hoor ik wel dat je al wat aardig techniek beheerst (alleen hoor ik de wilskracht niet).. maar dat komt mede door je sound maar ook je spel.

Ga zo door zou ik zeggen!!
8-)

AcousticFreak
10 maart 2005, 14:42
Ik ben toch verreweg van homofiel, maar ik vind de backing geweldig!! Misschien omdat ik een klassiekfreak ben... maar ja..

Gaaf dit!! Weet je ook hoe het origineel ook weer heet?? van Mozart? Klinkt erg bekend.

Sorry dat ik je tegenspreek VH.. maar ik vind de sound precies goed zo! Beetje sprookjesachtig bijna... GOOD STUFF!

Lacrimosa
10 maart 2005, 15:31
geen idee om heel eerlijk te zijn. Het is wel een sonata maar in welke key enzo, geen id sorry!
misschien staat het op de site ergens? www.symphonyx.com

(vette reactie trouwens :) )

VHsologitarist
11 maart 2005, 00:28
smaken verschillen :P
no hurt feelings 8-)

AcousticFreak
11 maart 2005, 00:51
het is 'Piano Sonata 8' van Beethoven :)

als ik kazaa mag geloven.....

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dit opneemt. Waar je die backings vindt enzo..

Lacrimosa
11 maart 2005, 08:44
opnemen gewoon met cool edit pro 2.0 ofzo, weet er niet zo veel van dus ik neem altijd alles in 1 keer op haha.
Maar de backings enzo kun je vinden op www.guitarbt.com!!

laterr

Maiden Michiel
13 maart 2005, 13:47
Klinkt goed man!!

Jammer dat de lage tonen zo brommerig klinken :( Effe pielen nog met je GT8 ;)

Ibanez RuleZ
16 maart 2005, 00:35
positief... ik begrijp dat je nog niet lang speelt, dus goed bezig, maar dat resulteerd in de negatieve punten

negatief:
1. tone is verschrikkelijk
2. bends en vibratos zijn juist de dingen waar je iets mee kan laten leven, emotie kan toevoegen en daar ga je de mist in. Het doet geen van beide dingen en ze zijn niet gecontroleerd.
3. je laat je gitaar niet spreken

op punt 1 na is dat gevoel ontwikkelen, komt vanzelf.

harrald

segers
16 maart 2005, 18:43
Symphony X, te gekke band als je mij vraagt!!
Zeker goed gedaan dit, sound mag wat minder scherp naar mijn smaak
gtrz
R:-DY