PDA

View Full Version : Sweetsound Ultravibe aansluiten op Voodoolab PP2



jero
7 maart 2005, 23:11
Ik heb onlangs een Sweetsound Ultravibe gekocht en deze wil ik graag aansluiten op de achterkant van mijn Pedal Power 2. Probleem is dat de Sweetsound een geaarde Nederlandse stekker heeft, en de output op mijn PP@ (volgens mij !?) een USA geaarde uitgang is, wel op 220v. Wie kan mij vertellen of de PP2 uitgang inderdaad een USA type is en wat ik het beste kan doen:

1. een geaarde verloopstekker erop zetten (en waar kan ik die krijgen, heb al op de site van conrad etc gekeken)?
2. deze stekker eraf knippen en een USA geaarde stekker erop zetten (idem waar kan ik die krijgen)
3. of een andere oplossing?

alvast bedankt en ter verduidelijking wat pics

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/ultravibeDutch.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/pp2back.jpg

Nielsje
7 maart 2005, 23:19
Ik heb onlangs een Sweetsound Ultravibe gekocht en deze wil ik graag aansluiten op de achterkant van mijn Pedal Power 2. Probleem is dat de Sweetsound een geaarde Nederlandse stekker heeft, en de output op mijn PP@ (volgens mij !?) een USA geaarde uitgang is, wel op 220v. Wie kan mij vertellen of de PP2 uitgang inderdaad een USA type is en wat ik het beste kan doen:

1. een geaarde verloopstekker erop zetten (en waar kan ik die krijgen, heb al op de site van conrad etc gekeken)?
2. deze stekker eraf knippen en een USA geaarde stekker erop zetten (idem waar kan ik die krijgen)
3. of een andere oplossing?

alvast bedankt en ter verduidelijking wat pics

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/ultravibeDutch.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v508/jvv/pp2back.jpg


USA is 110 volt en niet 220... Maar die stekker van de pp2, (ik neem aan foto 2?) is gewoon een eurochassis deel, hetzij het contradeel :) Normaalgesproken zie je zo'n ding aan een stekker zitten zeg maar, en die stop je dan in je amp (achterop je amp zit weer het contra(Nou ja standaard) deel van dit ding. Je moet gewoon een stekker kopen die hier het tegenovergestelde van is (zeg maar met die metalen pinnen, net als in je amp) gewoon te koop bij electrozaken, en wellicht ook wel bij de gamma o.i.d

die stekker die je koopt kan je gewoon aan je snoer vast maken, en klaar is jero

verbeter me maar als ik het verkeerd heb..

Antal
7 maart 2005, 23:34
Ik zou zeggen koop een snoer met contrastekker die in je pedalpower past. En soldeer die in je vibe op de plaats van het originele snoer. Dan kun je hem ook op maat maken voor op je pedalboard. Als je dan ooit dat ding verkoopt draai je het weer om en zet je het originele snoer er weer in.

jero
8 maart 2005, 09:54
Antal,

heb jij wellicht mijn oude Fuzz Drive, met blauwe led??

Anyway, bestaan er verloopkabels, met aan de ene kant zo'n contrastekker en aan de andere kant een input voor mijn NL stekker?

Ik zie het absoluut niet zitten om zelf in de ultravibe te gaan solderen namelijk...

Antal
8 maart 2005, 11:12
Antal,

heb jij wellicht mijn oude Fuzz Drive, met blauwe led??

Anyway, bestaan er verloopkabels, met aan de ene kant zo'n contrastekker en aan de andere kant een input voor mijn NL stekker?

Ik zie het absoluut niet zitten om zelf in de ultravibe te gaan solderen namelijk...

Hey Jeroen! Ja ik heb jouw ouwe fuzzdrive. Met de blauwe led :) Kon ook niet echt missen denk ik. Zijn niet zo veel antals hier in de buurt. Ik zag trouwens dat jij ondertussen een fuzzdrive deluxe hebt gescoord!

Een verloopkabel heb ik nog nooit ergens gezien. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze niet bestaan overigens. Maar als jij dat ding op je board zet, met een verloopkabel, dan zit je dus wel met zo'n 3 meter kabel :-?

Misschien stom hoor, maar het is 220. Waarom wil je hem eigenlijk persé in je PP hebben? Kun je hem niet gewoon samen met je PP in het stopcontact doen?

jero
8 maart 2005, 12:45
klopt, maar de fd deluxe gaat al weer weg, evermans zijn toch niet helemaal mijn ding blijkbaar.

er is een nieuw pedalboard onderweg en ik wil eigenlijk vanaf mijn board maar 1 stekker hoeven te gebruiken, en omdat de pp2 toch een 220v uitgang heeft lijkt het mij praktisch deze te gebruiken voor de ultravibe. Scheelt toch ook weer een snoer op het podium.

Antal
8 maart 2005, 12:52
er is een nieuw pedalboard onderweg en ik wil eigenlijk vanaf mijn board maar 1 stekker hoeven te gebruiken, en omdat de pp2 toch een 220v uitgang heeft lijkt het mij praktisch deze te gebruiken voor de ultravibe. Scheelt toch ook weer een snoer op het podium.

Dan zou ik denk ik toch voor mijn 1e oplossing gaan denk ik. Of je monteert een stekkerbak op je board waar je die PP en die vibe in stopt. Niet zo mooi alleen. Maar wel simpel.

jero
8 maart 2005, 13:10
je 1ste oplossing lijkt mij de mooiste. Ik zal hem vanavond eens openschroeven en kijken hoe het zit. Wellicht kan ik wat pics posten van het interieur.

Antal
8 maart 2005, 14:56
je 1ste oplossing lijkt mij de mooiste. Ik zal hem vanavond eens openschroeven en kijken hoe het zit. Wellicht kan ik wat pics posten van het interieur.

Doe dat. Waarschijnlijk kun je zo zien of het makkelijk te doen is. Ik weet dat het bijvoorbeeld bij carl martin pedalen (ook ingebouwde voeding, en waarschijnlijk ongeveer dezelfde maat) goed te doen is. Als je er makkelijk bij kan hoef je er niet echt een techneut voor te zijn.