PDA

View Full Version : Daion Headhunter > Disco Strat, maar welke?



krimo
7 maart 2005, 22:50
Hoi! Newbie hier. Om me kort voor te stellen: Ik maak "moderne disco/funk" in m'n thuisstudiootje en ik jam af en toe met vrienden. Ik speel voornamelijk toetsen, ouwe synths/Rhodes etc, maar ben een paar jaar geleden ook gitaar gaan spelen. Heb na een budget Strat een 70's Daion Headhunter 555 gekocht (http://home.att.net/~daion2/Page19.html) die me zeg maar gewoon erg aansprak toen ik een winkeltje in Den Haag binnenliep. Ben er gaandeweg achter gekomen dat ik toch liever weer een Strat wil hebben dus heb recent de knoop doorgehakt om m'n Daion in te ruilen. Zou er het liefst één bijkopen maar daar heb ik de centen ff niet voor...

Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op Strats maar ik kom er maar niet welk type het best bij mijn muziek past, en of ik voor oude of nieuwe moet gaan dus ik dacht, laat me hier eens om advies vragen...

M'n budget is dus 1 Daion Headhunter 555 uit 1976. Ik kom er nogal uitéénlopende prijzen voor tegen maar denk dat ik er wel een Amerikaanse Strat voor moet kunnen krijgen, wat geloof ik sowieso een goede keuze is maar correct me if I'm wrong..?

Klinken bepaalde Strats meer "disco" dan andere? Ik ben een beetje op zoek naar de Nile Rodgers sound... Welke pickups moet ik dan voor gaan?

Zelfde winkel in Den Haag binnenlopen (heet inmiddels Purple Guitars volgens mij) en 'm inruilen voor een gelijkwaardige (70's?) Strat? Of partikulier verkopen en naar Music Store in Keulen rijden en een nieuwe kopen? Maar welke dan?

Andere dingen waar ik op moet letten?

Het moge duidelijk zijn... HELP!

Greetz,
Krimo