PDA

View Full Version : SG met Invader pick-ups...



Daniel Ten-13
7 maart 2005, 21:17
Hoi mensen,

heb ff wat advies/ervaring nodig:

Ik heb een Gibson SG maar die vind ik te weinig power hebben voor stevige metal. Mijn idee was dus om daar 1 of 2 invaders in te steken.
Ik speel echter ook wel wat clean in mn nummers en vraag me dus af of ik nog steeds een goed clean geluid heb met 2 Invaders of dat ik maar 1 Invader erin moet steken. Iemand ervaring met Gibson en Invaders is dus de vraag eigenlijk.

Alvast bedankt.
------------------------------------------------------------------------------------
: Ik speel met een POD 2.0 over een Randall stack.

crrrN
8 maart 2005, 08:36
Ik heb een SD Invader en ik moet zeggen dat niet alleen mijn distortion maar ook mijn clean geluid er stukken op vooruit is gegaa. Absolute aanrader dus!

Daniel Ten-13
8 maart 2005, 09:46
Kijk, dat is fijn om te weten. Maar je hebt er 1 of 2 in zitten? En welke dan? Brug of Hals element?

Bedankt iig.

Swan
8 maart 2005, 10:44
ik zou er 1 in de brugpositie zetten en n andere PU in de hals voor n meer veelzijdigere sound
voor stevige metal gebruik je toch voornamelijk je brug PU

jorrit
8 maart 2005, 11:02
+1

plus bijvoorbeeld een jeff beck in de nek. ik heb nu zelf een combi van duncan dist. in brug en jeff beck in de nek. erg lekker geluid die jeff beck in de nek. tis een brug element maar hij klinkt verrassend goed in de nek.

gerrekat
8 maart 2005, 12:17
Neem een DiMarzio X2N die zijn veel minder modderig dan de invader, ik heb zelf een heel aantal invaders gehad maar de X2N is strakker voor palm mutes en heeft effe meer kick dan een invader

Nrrrk
8 maart 2005, 15:04
Is die serieus beter, die X2N? Hoeveel verschil merk ik hierin? :o minder modderig... de mijne is niet modderig :) en ik vind m ook strak dus... merk ik dan serieus veel verschil?