PDA

View Full Version : hebben jullie dit ook soms



Rock&Roll
7 maart 2005, 20:42
test

Bl44t44p
7 maart 2005, 20:43
Soms :P

Bluesbreaker
7 maart 2005, 20:44
Ja, kut is dat he?

Rock&Roll
7 maart 2005, 20:45
Ik heb een redelijk aantal effecten, waaronder ook een paar hele dure zoals de everman fuzz drive. Ik ben geen fan van heel veel effecten te gebruiken, maar sinds vorige week speel ik met mijn strats enkel door een tubescreamer en een boss OD3 (afhankelijk van de elementen in de gitaar) en ik ben heel tevreden, zelfs heel geïnspireerd ook.
Hebben jullie dit ook soms dat je met een minimum aan effecten soms het meeste fun hebt???


:cool:

Nielsje
7 maart 2005, 20:48
Ik jakker op het moment m'n strat rechstreeks in m'n amp, haal daar alle vervorming uit.

af en toe volume pedaal en wah ertussen, that's all :)

Mitch
7 maart 2005, 20:54
Ik heb dat nooit. Als ik zonder effecten speel is het meestal ook meteen zonder versterker. Oftewel: thuis oefenen :D

Guinness
7 maart 2005, 20:54
He, he, weer iemand die het licht heeft gezien :-D

Rock&Roll
7 maart 2005, 21:01
och het licht zien is het niet, maar het is wel een aangename verandering...
Mijn Everman is btw nog steeds stuk :-? dus daar kan ik helemaal niet op spelen...wel jammer want ik heb een paar hendrix nummers zitten spelen en ik miste hem wel daarvoor.

:cool:

Robbert
7 maart 2005, 21:09
Ik heb de meeste fun met een delay en een overdrive pedaal.

dejohan
7 maart 2005, 21:14
Live gebruik ik maximum 2 pedalen, op batterijen.
Anders teveel geklooi met kabels, en teveel kans dat er iets uitvalt.

Nielsje
7 maart 2005, 21:19
Live gebruik ik maximum 2 pedalen, op batterijen.
Anders teveel geklooi met kabels, en teveel kans dat er iets uitvalt.

pedalboard met voeding o.id.? :roll:

dejohan
7 maart 2005, 21:28
dat is imho nog altijd 1 kabel teveel waar je overheen kan struikelen.

hexxxus
7 maart 2005, 21:44
Leuk verhaal van Michael Anthony, de bassist van 'VanHalen'.
Speelde altijd door een effecten rack totdat z'n roadie zonder wat te zeggen zijn bas direct in z'n Ampeg had geplugt en de reactie van Michael was dat dit wel zo'n beetje het beste geluid was wat ie tot dan toe had gehoord: 'Zeg roadie wat voor geweldig apparaat is dit ?' :D

Rock&Roll
7 maart 2005, 21:50
heb altijd zo een beetje het gevoel dat een koelkast rackeffects naast je toch niet echt altijd goed resultaat geeft. Ik denk dat ik snel verloren zou zijn in het tweaken en afstellen en bijregelen en veranderen...
Ik heb ooit, lang geleden, nog met multifx gespeeld en nooit een fatsoenlijk geluid gehad. Nu is het meestal gewoon gitaar > overdrive > amp.
Als ik een beetje gespaard heb koop ik mss nog een RMC wah, maar voorlopig weet ik nog niet hoe eraan te geraken in la belgique...


:cool:

Rutger
8 maart 2005, 11:39
k Ben een demo aan t opnemen, en het enige wat ik gebruik is mn fender amp, een afgeragde ts9 clone en mn strat.

En een mooie sound man! :)

t Is altijd mn ideaal om zo weinig mogelijk troep tussen gitaar en amp te hebben. Maar ja, je kunt niet altijd zonder delay, reverb of een wah.

Vooral dat stemapparaat irriteert me mateloos, maar ja, t is wel noodzaak bij een gig. :-?