PDA

View Full Version : Shamray VS Carvin



Thom TK
7 maart 2005, 20:26
test

Thom TK
7 maart 2005, 20:26
ik vroeg mij af welk merk het beste zou zijn op het gebied van kwaliteit/prijs verhouding en afwerking over het algemeen...
Ik wil er eentje laten maken namelijk, maar weet nog niet van welke :)

Cubensis
7 maart 2005, 21:03
denk dat shamray goedkoper is, en de kwaliteit zal ongeveer tzelfde zijn...goed hout is goed hout en goede handarbeid is goede handarbeid :)

Patrick M.
8 maart 2005, 07:27
Ik heb geen Shamray gitaar dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik heb wel twee Carvins. De afwerking is zo'n beetje perfect van mijn Carvins, de prijs/kwaliteitsverhouding onovertroffen. Mijn Carvins doen niet onder voor mijn customshop BC Rich die bijna twee keer zo duur was. Een ander voordeel van Carvin is dat je de gitaar tien dagen mag uitproberen en je je geld terugkrijgt als hij niet bevalt.
Nadeel van Carvin is dat het geen echte customshop is zoals Shamray. Bij Carvin kun je kiezen uit een aantal basisgitaarmodellen, en daar dan allerlei opties aan toevoegen. Shamray is handgemaakt, Carvin machinaal.

jorrit
8 maart 2005, 11:04
k zit ook te gassen op zo'n carvin. t word bij mij de dc727 met wat extra's. shamray is ook wel erg vet maar gebruikt volgens mij ook gewoon cnc machines. k kan me vergissen.. denk dat de kwaliteit elkaar niet veel ontloopt.

@ patrick m. heb je ook foto's van je carvins ? ben erg benieuwd..

BS
8 maart 2005, 11:34
Shamray gebruikt absoluut geen CNC machines! Al ben ik er zeker van dat de gitaren van Carvin ook absoluut klasse zijn.

Ik weet dat shamray geen kiln dried hout gebruikt maar alleen hout dat air dried is. Dit gebeurd in hun eigen (climate controlled ) magazijn voor tenminste 5 jaar maar ook langer afhankelijk van het hout.
Ze kopen al hun hout (neck body en top ) per "billet" en niet per "pallet" hiermee ben je er zeker van dat er alleen topkwaliteit hout in je gitaar komt.
Shamray zelf is dus ook vaak de hort op om hout te kopen wat ie zelf met de hand selecteerd.

De mogelijk heden zijn eindeloos en je kan ook in een later stadium nog upgraden en dingen laten veranderen mocht je dat willen.

Je zit niet aan merken vast voor je hardware m.a.w. alles wat jij op je gitaar wilt hebben komt er ook op en als je het zelf hebt liggen of goedkoper kan krijgen is dat geen probleem je stuurt het gewoon op.

Naast de bouwers werken er bij Shamray nog een aantal dames die waanzinnige dingen kunnen op artistiek niveau.
Mocht je bepaalde graphics op je gitaar willen of custom inlays of zelfs woodcarving ... het kan allemaal. Dit kost wel extra maar lang niet zoveel als ergens anders.

En het contact tijdens het bouwen met de custom shop is TOP als je vragen hebt worden die de zelfde dag nog beantwoord :wink: . Leuk aardigheidje is dat je iedere week fotos krijgt van het bouwproces, dit zegt niets over de kwaliteit maar leuk is het wel.

Zoals je ziet ben ik nogal een Shamray fan geworden :D . Heb mijn 2e inmiddels besteld. Maar ik weet zeker dat je bij Carvin ook een topgitaar gaat krijgen.

Patrick M.
8 maart 2005, 12:39
@ patrick m. heb je ook foto's van je carvins ? ben erg benieuwd..

Ietwat grote foto maar ik heb verder niets:

http://members.chello.nl/~p.meeuwsen/carvin/dc127.JPG

BS
8 maart 2005, 12:49
Ziet er mooi uit !

Heb ook nog wat fotos gemaakt voor de liefhebbers :-D .

http://groups.msn.com/patspage/shoebox.msnw

Orpheo
8 maart 2005, 14:43
Ziet er mooi uit !

Heb ook nog wat fotos gemaakt voor de liefhebbers :-D .

http://groups.msn.com/patspage/shoebox.msnw

ziet er netjes uit!

had deze shamray LP nu al die supervette schakelmogelijkheden? (of was dat n ander....)

de kleur is niet helemaal mijn ding (ik zou eerder trans-silverburst nemen, met meer grijs/zwart dan zilver maar goed...) tis wel heel goed gedaan!

hoe speelt ie nu? wat je overigens niet bang dat ie niet goed zou spelen? dat dus de nek niet lekker zou liggen? of kan je dat ook tot in de puntjes bespreken? testen kan je m never, in de tijd dat ie gebouwd wordt......(anders had ik ook wel allang daar een LP laten bouwen.....)

BS
8 maart 2005, 15:03
Ja dat is deze ( push pull pots (3) for coiltap etc ). Hij speelt geweldig maar ik ben er nog wat voorzichtig mee, normaal geef ik mijn gitaren flink op hun donder en nu streel ik haar alleen nog maar :-D , dat komt nog wel lol .
Anyway de feel is geweldig en ik heb nog niet eerder zon lage actie gehad zonder fretbuzz. Je kan als je weet wat je wil alles met je neck en fretboard laten doen. Dwz shape, diktes , radius etc. Zodat je altijd dat krijgt wat je prettig vind. Tussendoor testen lijkt me bij geen enkele bouwer mogelijk dus das niet anders dan bij bv Dean als je daar een custom besteld !

ae
8 maart 2005, 16:41
Waar kun je Carvin giytaren bestellen? Ik dacht dat dat alleen in de VS kon?

ae
8 maart 2005, 16:42
Waar kun je Carvin giytaren bestellen? Ik dacht dat dat alleen in de VS kon?

Patrick M.
8 maart 2005, 17:12
Die van mij heb ik gewoon in Nederland besteld:

http://www.carvin.nl/nl/index.php?language=nl&osCsid=b1cbcad9f4d68a5ab55a7d5729bdb8e9

Orpheo
8 maart 2005, 17:43
Ja dat is deze ( push pull pots (3) for coiltap etc ). Hij speelt geweldig maar ik ben er nog wat voorzichtig mee, normaal geef ik mijn gitaren flink op hun donder en nu streel ik haar alleen nog maar :-D , dat komt nog wel lol .
Anyway de feel is geweldig en ik heb nog niet eerder zon lage actie gehad zonder fretbuzz. Je kan als je weet wat je wil alles met je neck en fretboard laten doen. Dwz shape, diktes , radius etc. Zodat je altijd dat krijgt wat je prettig vind. Tussendoor testen lijkt me bij geen enkele bouwer mogelijk dus das niet anders dan bij bv Dean als je daar een custom besteld !

dat laatste ben iki niet met je eens. bij de bouwer die bij mij in de buurt zit kan je wel binnenhoppen, en dat ding voelen, en direct zeggen wat je ermee gedaan wilt hebben....

BS
8 maart 2005, 18:22
Das waar maar niet iedereen woont naast een luthier ! Zelfs niet in Nederland. En je zou je zelf limiteren tot de bouwer die naast de deur is wat de keuzemogelijkheden mijns inziens nogal beperkt. :wink: