PDA

View Full Version : Flatwound Snaren?



Lacrymosa
15 juli 2002, 12:45
Ik heb een strat imitatie en die klinkt nogal lekker jazzy, maar de brughumbucker (lil 59 van SD) scheurt nog al lekker, een goed veelzijdige gitaar dus.
Kan ik er flatwound snaren op zetten en nog steeds scheuren?

CheerS!!

blimb
17 juli 2002, 16:10
die (flatwound snaren) wil ik ook nog steeds een keer kopen, 'k ben onwijs benieuwd hoe het klinkt en speelt ... k weet alleen niet zo goed waar .. veel winkels hebben die dingen niet...

Ic3gl0vE
19 juli 2002, 14:54
hoe zien die eruit dan?
vierkant?

plusminus
19 juli 2002, 16:50
Ik heb op een bas uit 1963 nog de eerste set snaren toen had je geloof ik alleen maar flatwound ,het ziet eruit als een metalen draad met daaromheen ijzerband gewikkeld.Blijft dus gewoon rond.
Zoiets als de wikkeling om een tennisracket ofzoiets.

blimb
19 juli 2002, 18:51
normale gitaar snaren zijn gewikkeld met een ronde draad .. die rond blijf .. je hebt daardoor zeg maar een geribbelde snaar .. flatwound snaren zijn zo gewikkeld dat ze helemaal glad zijn (of ze een platte draad om de kern heen wikkelen of een ronde en die glad strijken dat weet ik niet ... ).. je ziet het nog wel bij contra bassen en cello's enzo ..

Nocki
19 juli 2002, 21:19
ik heb een arch top gitaar en heb daar ook eens flatwounds op gezet. van dadario dacht ik maar weet hetniet meer zeker.
ik speel eenmix van clean en metal doorelkaar heemn en op het brug element klonk dat altijd geweldig.

maar dus niet met die flatwounds.
die klonken wel geweldig als ik clean speelde met een mooie warme laag die ook nog strak was maar zodra er een overdriveje kwam was het moderen en niet meer mooi en strak,

dus ik hoop dat je hier genoeg aan hebt.

ik was zeer te spreken over de snaren maar dan alleen maar voor clean en vooral jazz of blues.

Nocki

Luca P
19 juli 2002, 21:30
Heb ik ooit eens geprobeerd. Klinken inderdaad jazzy maar scheuren wordt wel moeilijk.
En ze spelen ook nog eens zwaarder. Ik was er in ieder geval snel op uit gekeken.
Je zal het echt zelf moeten proberen.