PDA

View Full Version : KOCH MULTITONE



anoniem
1 oktober 2001, 18:05
Hee, een vraagje. M'n pa heeft een Koch Multitone besteld bij een zaak hier in de buurt, en hij betaalt de helft mee, maar nu was mijn vraag dus. Klinken die dingen een beetje goed? Ik heb m zelf dus nog niet uit kunnen proberen, maar ik heb gehoord dat ze goed klinken. Zou ie goed zijn voor mijn muziek? Ik speel o.a. Nirvana, Foo Fighters, Silverchair, Smashing Pumpkins en meer van dat soort muziek. Ik hou ook van een lekker strak metal geluid, zoals Deftones. Owja, en een warm clean geluid is voor mij heeeeel belangrijk, dus hoop dat die koch goed is voor mij.

anoniem
1 oktober 2001, 20:12
Volgens mij zegt de naam al veel. Multitone! Ik heb ervaring met een oudere Koch. Echt geen klachten. By the way, geef mij ook zo'n vader. Inlijsten die man! Voor de rest ook niet meer zeuren.

anoniem
1 oktober 2001, 20:31
okee dan, ja ik wist dus niet zeker of ie wel zou werken voor mijn muziek. Ja, mn pa is echt gek bezig, doet ie normaal nooit hoor.

anoniem
2 oktober 2001, 16:51
nog meer mensen??

sleep_to_saturate
2 oktober 2001, 16:56
Wat voor gitaar heb je? Als je bv een strat hebt lijkt het me vrij moeiljk een warm clean geluid te krijgen.

Grandma_Placenta
2 oktober 2001, 16:57
ik heb een Ibanez RG470, met 2 humbuckers en een single coil

Grandma_Placenta
3 oktober 2001, 10:51
Ze zijn hier niet bepaald snel met antwoorden he. Kan aan mij liggen ofzo...

sleep_to_saturate
3 oktober 2001, 11:41
O ben jij de anoniem dan..? aha.
Ik ben zelf op zoek geweest naar een warme clean sound. Heb ook de Ibanez RG470 geprobeerd, was er wel tevreden over. In combinatie met deze versterker denk ik zeker wel dat je er die warme cleane sound uithaalt.

Grandma_Placenta
3 oktober 2001, 17:57
en de distortion?? is die goed voor mijn stijl?

lijntje_
3 oktober 2001, 20:03
Inderdaad echt een te gekke pa!
Ik heb gisteren die Multitone uitgeprobeerd en er valt echt niks te klagen wat mij betreft. Warm buizen geluid; mooie clean (ook voor stratjes mijns inziens), fijne overdrive en pure heavy distortion voor de scheurfreaks. Wat jouw muzieksmaak betreft kun je denk ik zeker vooruit.
Hopelijk heb ik binnenkort ook zo'n bakje...
Veel plezier en laat ff wat horen!

Grandma_Placenta
3 oktober 2001, 21:35
Hee je komt uit oss he, ligt dichtbij uden

Rectifier
4 oktober 2001, 14:20
En Uden ligt dichtbij Oss, okee mooi.

Multitone klinkt erg veelzijdig. Ik zou echter niet weten waarom je met een strat niet een warm clean geluid kunt krijgen. Misschien dat je alleen maar Rockwood strat's bent gewend???

Grandma_Placenta
6 oktober 2001, 15:06
JA, eindelijk heb ik m. Hij is echt zooooooo gaaf. Prachtig clean, en een vette distortion, ik merk wel dat ie het beste klinkt bij hoge volumes, jammergenoeg staat ie op mn kamer dus dat kan alleen als mn pa en ma weg zijn. Het enige wat ik erop aan te merken heb is dat ik vind dat het 2e kanaal, het overdrive kanaal, wel wat meer gain zou kunnen gebruiken, zou wel leuker geweest zijn, maar het distortionkanaal maakt dat wel goed, echte megadistortion.
ik ben er dus echwel blij mee.

sleep_to_saturate
8 oktober 2001, 14:16
Met warm clean geluid bedoel ik ook echt warm en vol. Ik krijg uit een strat echt niet zo'n warm geluid als uit een Les Paul, met welke bak ik ook speel. M'n Les Paul klinkt bijna als een akoestische gitaar zo warm en vol.

Rectifier
8 oktober 2001, 14:50
Ah zo.
Je moet ook geen appels met peren vergelijken. Tuurlijk klinkt een Les Paul veel warmer. Maar ik krijg uit een strat wel een warm geluid.
Een Les Paul heeft ook veel meer houtmasa, dus meer sustain. Daarentegen heeft (vind ik) een Les Paul niet dat funcky....die strat-twang....!Snap ie???

sleep_to_saturate
8 oktober 2001, 17:36
Ja maar die twang die hoef ik nie..
Hij zei alleen dat een warm clean geluid heeeel belangrijk voor em was. En dan lijkt me dat je aan een strat weinig hebt.

Yek
16 mei 2002, 01:12
Dit zijn van die discussies die nooit endigen maar toch: sinds wanneer is een Strat op zijn nekelement over een mooi clean kanaal (Fender, Koch enz.) geen mooi, warm geluid?

Moonchild
16 mei 2002, 01:17
tis niet echt warm a la lp, maar t heeft zeker zn charmes