PDA

View Full Version : Wat is mooier geluid: Fender of Ibanez



Ibanez-Man
7 maart 2005, 19:31
IBANEZ ROCKS!!!!
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Strat uber alles
7 maart 2005, 19:35
kwestie van smaak

natuurlijk gaat het hele forum voor fender

marter544
7 maart 2005, 19:41
Ibanez, tenzij je een fat strat of een double fat strat ofzo hebt, want die hebben wel humbuckers. Ik vind dat iele geluidje van die single coil dingen niet echt mooi.

BassAgent
7 maart 2005, 20:08
Metal: Iba
Anders: Fender :strat:

1959SLP
7 maart 2005, 20:09
IBANEZ ROCKS!!!!
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

en hoe....
http://image42.webshots.com/42/1/69/51/290116951yqYLdK_ph.jpg
nie wieder een Ibanez!

Pilitev
7 maart 2005, 20:11
Wat is lekkerder, een appel of een peer?

Bluesbreaker
7 maart 2005, 20:11
http://www.bluesintheburg.org/fender_chrome_lo.jpg

Ibanez
7 maart 2005, 20:23
Kansloze topic... ookal heet ik dan Ibanez...

Azrael
7 maart 2005, 20:25
Ibanez, tenzij je een fat strat of een double fat strat ofzo hebt, want die hebben wel humbuckers. Ik vind dat iele geluidje van die single coil dingen niet echt mooi.

Niet elke strat klinkt iel. Pas nog een leuke strat met ebony toets gehoort die verre van iel klonk. Kwestie van een goede amp hebben. Stratjes klinken gewoon lekker. Vind mijn Ibanez alleen iets verzijdiger.

fozzy
7 maart 2005, 20:26
http://www.bluesintheburg.org/fender_chrome_lo.jpg

+1



Wat is lekkerder, een appel of een peer?

peer

Lord Abortion
7 maart 2005, 20:30
BC Rich ... :evil:

AART
7 maart 2005, 20:33
Met scheur: Ibanez

Zonder scheur: Ibanez(Talman :P )

Lune-a-tic
7 maart 2005, 20:34
een vrij banaal onderwerp, want hoe kan je, tenslotte, onderscheid gaan maken in kwaliteit, als 'kwaliteit' an sich niet iets is wat op dit forum aan bod komt.
Daarbovenop iets gaan lanceren wat appelen en peren gaat vergelijken, want wat hebben HB en SC gemeen buiten dat ze op een gitaar te vinden zijn.

Kan er me trouwens iemand vertellen waarom er geen hollow bodies (met f-gaten, jeps) met single coils zijn ?

1959SLP
7 maart 2005, 20:37
Kan er me trouwens iemand vertellen waarom er geen hollow bodies (met f-gaten, jeps) met single coils zijn ?

dan moet je eens met Ley v/d beuken van Charlee guitars gaan praten. Niet direct mijn smaak maar hendig goed spul.

ben???
7 maart 2005, 20:38
dmo onderwerp...
kan hoogstens zeggen dat ik een strat of tele meer karakter vind hebben dan een ibanez.

LPClassic
7 maart 2005, 20:45
mod aktie

Brianmayrulezzz
7 maart 2005, 20:47
beetje kansloos om te zeggen DAT is een betere gitaar!

Fenders hebben gewoon een prachtig geluid door een crunchy marshall oid.
Maar mijn ibanez chromeboy heeft ook een prachtig geluid, zowel clean als met overdrive. Vooral als ik de coil-tap gebruik, en de elementswitch op de nekpickup zet... heerlijk bluesy geluid... is niet te vergelijken, maar toch.. :cool:

Moraal van het verhaal: ligt aan de muzieksoort en de situatie!

Thom TK
7 maart 2005, 20:47
Gewoon luisteren....anders wordt het hier later toch weer oorlog (denk ik) :-D

Thom TK
7 maart 2005, 20:47
Gewoon luisteren....anders wordt het hier later toch weer oorlog (denk ik) :-D

Brianmayrulezzz
7 maart 2005, 20:48
beetje kansloos om te zeggen DAT is een betere gitaar!

Fenders hebben gewoon een prachtig geluid door een crunchy marshall oid.
Maar mijn ibanez chromeboy heeft ook een prachtig geluid, zowel clean als met overdrive. Vooral als ik de coil-tap gebruik, en de elementswitch op de nekpickup zet... heerlijk bluesy geluid... is niet te vergelijken, maar toch.. :cool:

Moraal van het verhaal: ligt aan de muzieksoort en de situatie!

Lune-a-tic
7 maart 2005, 20:48
dan moet je eens met Ley v/d beuken van Charlee guitars gaan praten. Niet direct mijn smaak maar hendig goed spul.
Daar zie ik thinline's, maar niet direct hollow bodies (waarmee ik dus voor alle duidelijkheid jazzboxen bedoelde).

Thom TK
7 maart 2005, 20:49

Thom TK
7 maart 2005, 20:49
Gewoon luisteren (mijn vorige posts zullen hier wel weer verschijnen) :evil:

Thom TK
7 maart 2005, 20:49
test

grayfink
7 maart 2005, 21:03
Wat een flauwekul allemaal.
Appels kun je goed met peren vergelijken trouwens. Als je ze vergeleken hebt zul je constateren dat de gemiddelde peer iets anders smaakt en een andere vorm heeft. Een appel is appelvormig en een peer is een beetje peervormig.

Tuut tuut bliep bliep

schwalbe
7 maart 2005, 21:17
Kan er me trouwens iemand vertellen waarom er geen hollow bodies (met f-gaten, jeps) met single coils zijn ?

Zijn er wel; met P-90's. Of is dat niet singlecoil genoeg voor je?

Anders Destium
7 maart 2005, 21:24
Anders: Fender :strat:

WTF :o :o :o




Wat een enorm "Wat is het verschil tussen een illegale Turk en een fles zonnebrandolie" topic...

groovyB3
7 maart 2005, 21:29
Anders: Fender :strat:

WTF :o :o :o



"Wat is het verschil tussen een illegale Turk en een fles zonnebrandolie"

Als een illegale Turk verbrandt mag ie het niet zeggen?

Luca P
7 maart 2005, 21:36
http://img62.exs.cx/img62/9512/gibsonstickerlogo3kb.jpg

Hou jezelf niet voor de gek!
:-D

Anders Destium
7 maart 2005, 21:38
http://www.elderly.com/images/new_instruments/30N/MEAGLE1_headstock-front.jpg

:razz:

Lune-a-tic
7 maart 2005, 22:44
Zijn er wel; met P-90's. Of is dat niet singlecoil genoeg voor je?
Eigenlijk zoek ik een jazzbox met strat pu's. Maar heel misschien maak ik ooit een thinline met drie single coils en 5way switch, dat lijkt me het einde.

Orpheo
7 maart 2005, 23:09
http://www.elderly.com/images/new_instruments/30N/MEAGLE1_headstock-front.jpg

:razz:

wat een supermooi headstock!!( dat logo dan....)

verder:


@ LPclassic


gozer, luister eens ff. dont get me wrong, ik ben ook LP fanaat, maar t begint nogal irritant te worden dat je CONSTANT je mening zo overduidelijk spuit. We weten onderhand wel dat jij alleen meer gibson les pauls goed vind. t begint een tikkie irritant te worden.

Ik spreek niet namens anderen, maar vooral namens mezelf. als anderen t met me eens zijn, just give yell. maar je mag t IETS minder doen hoor. no problem.


ibanez is voor faggots, zie vai, satriani en dat soor homos.
en fenders voor in the closet faggots, hendrix, malmsteen, clapton en dat soort homos

dit soort uitspraken dus, daar kan ik me onderhand wel wezenloos aan ergeren. niet alleen de uitspraak zelf, maar ook de kortzichtigheid. dat je nie eens wilt luisteren ernaar, en als je dat wel doet, ze gelijk uitschelden voor homo's (of iig, het woord homo als scheldwoord gebruiken)

ik weet niet of je het door hebt, maar Clapton speelde vroeger eigenlijk alleen MAAR op les pauls! vandaar dat die dingen ook opnieuw uitgebracht werden! dus jou favo gitaar, is wel opnieuw op de markt gekomen door die " faggot" die nu strats speelt,omdat ie geen zin meer heeft om zn rug om zeep te helpen met die "zwaardere" gitaren!

daarnaast, ik kan me een interview van wijlen Hendrix herinneren (die ene, die jij uitmaakte voor drugsverslaafde neger......) dat zijn favo gitaar ook de les paul was, maar niet geschikt was voor wat hij deed, en dat Vai dat ook zei....(die jij dus ook fag noemde...)

ik begin me hier een tikkie aan te ergeren, en dat jij niet ziet dat het gewoon irritant is, en dat het ook gewoon beledigend is, is gewoon zielig. [/quote]

RS-Rik
7 maart 2005, 23:17
wat een domme topic.

BartL
7 maart 2005, 23:24
http://www.classicamplifiers.com/images/20010523_400PS_FenderLogo.jpg

butters
7 maart 2005, 23:40
Zijn er wel; met P-90's. Of is dat niet singlecoil genoeg voor je?
Eigenlijk zoek ik een jazzbox met strat pu's. Maar heel misschien maak ik ooit een thinline met drie single coils en 5way switch, dat lijkt me het einde.

tegen deze thinline zou ik ook niet neen tegen zeggen.

http://www.glguitars.com/instruments/bigpic.asp?pic=16

Neals
8 maart 2005, 16:00
daarnaast, ik kan me een interview van wijlen Hendrix herinneren (die ene, die jij uitmaakte voor drugsverslaafde neger......) dat zijn favo gitaar ook de les paul was, maar niet geschikt was voor wat hij deed, en dat Vai dat ook zei....(die jij dus ook fag noemde...)

ik begin me hier een tikkie aan te ergeren, en dat jij niet ziet dat het gewoon irritant is, en dat het ook gewoon beledigend is, is gewoon zielig.

Fenders branden dus beter??

Anyway, beetje kansloos dit, Fender-haat is voor mensen die over 20 jaar over de combi Strat + Twin-Reverb spelen.

Anders Destium
8 maart 2005, 17:03
Jij beweert dus dat Fenders oudelullen gitaren zijn Neals, kijk zo komen we ergens :lol:

Neals
8 maart 2005, 17:13
Jij beweert dus dat Fenders oudelullen gitaren zijn Neals, kijk zo komen we ergens :lol:

Na 30 jaar fabriek zou ik geen LP meer kunnen tillen :cool:

Orpheo
8 maart 2005, 17:46
daarnaast, ik kan me een interview van wijlen Hendrix herinneren (die ene, die jij uitmaakte voor drugsverslaafde neger......) dat zijn favo gitaar ook de les paul was, maar niet geschikt was voor wat hij deed, en dat Vai dat ook zei....(die jij dus ook fag noemde...)

ik begin me hier een tikkie aan te ergeren, en dat jij niet ziet dat het gewoon irritant is, en dat het ook gewoon beledigend is, is gewoon zielig.

Fenders branden dus beter??

Anyway, beetje kansloos dit, Fender-haat is voor mensen die over 20 jaar over de combi Strat + Twin-Reverb spelen.

dat zeg ik helemaal niet.....waar slaat dat op....

let the record show: ik vind strats heus wel mooi klinken. het is alleen niet " my thing". tis vooral die hak waar ik me kapot aan erger. maar verder vind ik ze prettig spelen en klinken. niks mis mee!

Lune-a-tic
8 maart 2005, 17:56
tegen deze thinline zou ik ook niet neen tegen zeggen.

http://www.glguitars.com/instruments/bigpic.asp?pic=16

Daar word zelfs ik stil van.

BassAgent
8 maart 2005, 18:06
Ik niet, ik zeg: bah.

Lune-a-tic
8 maart 2005, 19:25
Ik niet, ik zeg: bah.
Wij danken u voor uw bijdrage. (zo goed moderator, eigenlijk had ik hem de vrucht van een bepaalde boom kunnen noemen natuurlijk)

bert k
8 maart 2005, 19:37
Wat een lelijk kreng met die split pickups...

BassAgent
8 maart 2005, 19:41
Wat een lelijk kreng met die split pickups...
That's what i meant

Neals
8 maart 2005, 20:21
daarnaast, ik kan me een interview van wijlen Hendrix herinneren (die ene, die jij uitmaakte voor drugsverslaafde neger......) dat zijn favo gitaar ook de les paul was, maar niet geschikt was voor wat hij deed, en dat Vai dat ook zei....(die jij dus ook fag noemde...)

ik begin me hier een tikkie aan te ergeren, en dat jij niet ziet dat het gewoon irritant is, en dat het ook gewoon beledigend is, is gewoon zielig.

Fenders branden dus beter??

Anyway, beetje kansloos dit, Fender-haat is voor mensen die over 20 jaar over de combi Strat + Twin-Reverb spelen.

dat zeg ik helemaal niet.....waar slaat dat op....

let the record show: ik vind strats heus wel mooi klinken. het is alleen niet " my thing". tis vooral die hak waar ik me kapot aan erger. maar verder vind ik ze prettig spelen en klinken. niks mis mee!

Tis meer als luchtige inkopper bedoelt ;) heb zelf ook nix tegen fender

Pegasus
8 maart 2005, 22:25
Deze discussie gaat dus echt nergens over.
Je zou net zo goed de vraag kunnen stellen: wat is lekkerder een appel of een peer?

Marcel2
8 maart 2005, 22:37
Deze discussie gaat dus echt nergens over.
Je zou net zo goed de vraag kunnen stellen: wat is lekkerder een appel of een peer?

Wat is mooier: rood of groen?
Wat is mooier: recht of krom?
Wat is mooier: blond of brunette?

Bluesbreaker
8 maart 2005, 23:38
ik weet niet of je het door hebt, maar Clapton speelde vroeger eigenlijk alleen MAAR op les pauls! vandaar dat die dingen ook opnieuw uitgebracht werden! dus jou favo gitaar, is wel opnieuw op de markt gekomen door die " faggot" die nu strats speelt,omdat ie geen zin meer heeft om zn rug om zeep te helpen met die "zwaardere" gitaren!



Clapton speelde niet alleen maar op Les Pauls, hij speelde bijna alleen maar op Gibson modellen (Les Paul, 335, sg, firebird, later nog een keer een explorer)

Neals
9 maart 2005, 17:59
ik weet niet of je het door hebt, maar Clapton speelde vroeger eigenlijk alleen MAAR op les pauls! vandaar dat die dingen ook opnieuw uitgebracht werden! dus jou favo gitaar, is wel opnieuw op de markt gekomen door die " faggot" die nu strats speelt,omdat ie geen zin meer heeft om zn rug om zeep te helpen met die "zwaardere" gitaren!



Clapton speelde niet alleen maar op Les Pauls, hij speelde bijna alleen maar op Gibson modellen (Les Paul, 335, sg, firebird, later nog een keer een explorer)

Clapton staat vooral bekend als SG-speler, misschien zelfs nog meer als SG-speler dan als strat speler.

Snap alleen wat die gast tegenwoordig met een strat moet, als ie alleen nog met acoustisch gejank op de proppen komt.

grayfink
10 maart 2005, 00:14
Ik dacht dat Clapton bijna alleen maar blokfluit speelde :???:

grayfink
10 maart 2005, 00:14
En liever appels at dan peren trouwens.

grayfink
10 maart 2005, 00:16
Maar dan niet van die groene Granny Smiths.

(The Smiths, dat was nog eens vervelende deprimerende muziek!)

Trouwens: ik moet naar bed geloof ik...

Dirk_Hendrik
10 maart 2005, 15:46
Maar dan niet van die groene Granny Smiths.

(The Smiths, dat was nog eens vervelende deprimerende muziek!)


Dan kan ik me voorstellen dat je de muziek van de oma's van The Smiths inderdaad ook niet zult kunnen waarderen.... :-D

grayfink
17 maart 2005, 20:16
Het duurde ff een week, maar het kwartje is gevallen.. :razz: :razz: :razz: :razz:

Shaggy
17 maart 2005, 20:36
Ik dacht dat Clapton bijna alleen maar blokfluit speelde :???:

hij speelde vroegah blokfluit onder de bureau van zijn leraar in groep 7