PDA

View Full Version : 2e hands buizenamp



Fumi SG
7 maart 2005, 18:13
hoi....

Ik ben een bandje aan het opstarten, en zoals jullie weten heb je daar een redelijke versterker voor nodig. Mijn budget is ongeveer €500,-. Ik weet het, het is krap maar daarom vraag ik jullie advies. Ik heb ff een paar eisen opgesteld:

- aardige clean.... het hoeft geen Fender clean te zijn, maar wel een waar je verschillende kanten mee op kunt.
- lekkere scheur.... dan bedoel ik niet de high gain, maar echt een soort Marshall scheur
- vette lead.... er moet ook een lekker OD uit te krijgen zijn, ik heb evt. ook een pedaaltje om mee te boosten
- fx-loop met 'volume'
- aansluiting voor extra cabinet
- het moet een BUIZEN bak zijn :razz:
- de sound moet variabel zijn.... van lekker funky tot bluesy en warm

Ik hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven..... Dat budget is echt hoog, ik heb het op het moment nog niet en mocht het nog verder gerekt worden, dan duurt het veel te lang voordat ik heb bij elkaar heb.

groeten Fumi....

BartL
7 maart 2005, 18:17
...en de JCM800 van Chroxy wilde je niet? :???:

Fumi SG
7 maart 2005, 18:46
...en de JCM800 van Chroxy wilde je niet? :???:

Zeker weten wel :-D Maar aangezien hij hem snel kwijt wil, is de kans aanwezig dat ie al weg is voordat ik het geld bij elkaar heb. :( Maar hoe weet jij dat trouwens?? :razz: :roll:

Als er trouwens nog mensen zijn, die iets nuttigs te zeggen hebben over de Jcm 800 (4210 met 2 kanalen)..... ik hoor het graag!!

AART
7 maart 2005, 18:55
jcm 800 splitchannel of jcm 900 dual reverb....

of als je er een te pakken kan krijgen: een kitty hawk, mesa kloontjes, zeer goed volgens velen van het forum....

robzilla
7 maart 2005, 19:07
mm, over welke JCM800 hebben jullie het (geinteresseerd is) :)

Fumi SG
7 maart 2005, 19:13
mm, over welke JCM800 hebben jullie het (geinteresseerd is) :)

JCM 800 4210 (1*12 splitchannel combo) Wat bedoel je met geinteresseerd?? :P Wil je dat ding voor m'n neus weghalen ofzow???

robzilla
7 maart 2005, 19:36
mm, over welke JCM800 hebben jullie het (geinteresseerd is) :)

JCM 800 4210 (1*12 splitchannel combo) Wat bedoel je met geinteresseerd?? :P Wil je dat ding voor m'n neus weghalen ofzow???

ja :lol:

kokeleko
7 maart 2005, 19:38
fx-loop met 'volume'

Was da??, bedoel je series-loop of parallel-loop.

Fumi SG
7 maart 2005, 20:09
fx-loop met 'volume'

Was da??, bedoel je series-loop of parallel-loop.

jah ik bedoel dat je het volume van de fx kan instellen. Maar wat is precies het verschil tussen series-loop en parallel-loop??

stimmt
7 maart 2005, 20:19
Ik zat met dezelfde eisen als jij en ik ben uitgekomen bij een marshall tsl 122. Dat is een 100 watt buizencombo met 2x12 speakers.

De clean is ERG goed en de overdrive is typisch marshall. Lekker zwaar en fuzzy. Als je de gain ver opendraait is er zelfs een metalgeluid uit te halen, maar met wat minder ook het hendrix geluid.
3 kanalen; clean - crunch - lead met afstelbare reverb en fxloop voor elk kanaal op footscwitch.
Meesterlijke amp.
Is er ook in topvorm, dat is dan de TSL 100. (Bluesbraker op forum verkoopt hem)

Een nadeel, je komt wel boven je budget ... (sorry zag ik later pas)

Fumi SG
7 maart 2005, 21:03
jah... komt idd boven m'n budget uit. En ver ook!! Ik heb ze gezien vanaf €1200,- dus dat gaat niet lukken jammer genoeg :-(

Nielsje
7 maart 2005, 21:07
[quote="stimmt"]de overdrive is typisch marshall. Lekker zwaar en fuzzy. quote]

das weer nieuw voor mij, sinds wanneer is typisch marshall geluid nou weer fuzzy??

Zo'n ding klinkt een beetje typisch marshall wanneer je het clean kanaal helemaal opgooit, op max volume, dan gaat ie lekker opbreken..

niet door op zo'n knopje te drukken waarbij je vier chips ofzo inschakelt...

Fumi SG
7 maart 2005, 23:03
wat denken jullie van een Koch KC 50 of evt. KC 50 Deluxe?? Mijn gitaarleraar heeft de deluxe versie, maar wat is nou behalve dat de Deluxe 3-kanaals is en de gewone 2-kanaals nog meer het verschil?? Zit er echt een hele andere sound in?? Ook zag ik dat er op het rearpanel van de Deluxe versie veel meer in- en outputs zaten....

coal
8 maart 2005, 16:06
Ik heb een Koch KV50 (19 inch versie), drie kanaals met een gedeelde eq op het overdrive kanaal. Hij heeft een dubbele fx-loop serieel en parallel een uitgang voor rechtstreeks aansluiten op de mengtafel (cabinet filter en full range) en nog n paar andere standaard-uitgangen. Het enige nadeel vind ik dat ie maar een uitgang heeft voor een speakerkast (althans mijn KV), waardoor je niet zomaar een tweede speakerkast kunt aansluiten. Qua toonbereik vind ik em meer voxig en minder marshallerig. Maar scheuren doettie!

coal
8 maart 2005, 16:06
Ik heb een Koch KV50 (19 inch versie), drie kanaals met een gedeelde eq op het overdrive kanaal. Hij heeft een dubbele fx-loop serieel en parallel een uitgang voor rechtstreeks aansluiten op de mengtafel (cabinet filter en full range) en nog n paar andere standaard-uitgangen. Het enige nadeel vind ik dat ie maar een uitgang heeft voor een speakerkast (althans mijn KV), waardoor je niet zomaar een tweede speakerkast kunt aansluiten. Qua toonbereik vind ik em meer voxig en minder marshallerig. Maar scheuren doettie!

coal
8 maart 2005, 16:07
Ik heb een Koch KV50 (19 inch versie), drie kanaals met een gedeelde eq op het overdrive kanaal. Hij heeft een dubbele fx-loop serieel en parallel een uitgang voor rechtstreeks aansluiten op de mengtafel (cabinet filter en full range) en nog n paar andere standaard-uitgangen. Het enige nadeel vind ik dat ie maar een uitgang heeft voor een speakerkast (althans mijn KV), waardoor je niet zomaar een tweede speakerkast kunt aansluiten. Qua toonbereik vind ik em meer voxig en minder marshallerig. Maar scheuren doettie!

coal
8 maart 2005, 16:11
Ik heb een Koch KV50 (19 inch versie), drie kanaals met een gedeelde eq op het overdrive kanaal. Hij heeft een dubbele fx-loop serieel en parallel een uitgang voor rechtstreeks aansluiten op de mengtafel (cabinet filter en full range) en nog n paar andere standaard-uitgangen. Het enige nadeel vind ik dat ie maar een uitgang heeft voor een speakerkast (althans mijn KV), waardoor je niet zomaar een tweede speakerkast kunt aansluiten. Qua toonbereik vind ik em meer voxig en minder marshallerig. Maar scheuren doettie!

coal
8 maart 2005, 16:11
Ik heb een Koch KV50 (19 inch versie), drie kanaals met een gedeelde eq op het overdrive kanaal. Hij heeft een dubbele fx-loop serieel en parallel een uitgang voor rechtstreeks aansluiten op de mengtafel (cabinet filter en full range) en nog n paar andere standaard-uitgangen. Het enige nadeel vind ik dat ie maar een uitgang heeft voor een speakerkast (althans mijn KV), waardoor je niet zomaar een tweede speakerkast kunt aansluiten. Qua toonbereik vind ik em meer voxig en minder marshallerig. Maar scheuren doettie!

Fumi SG
9 maart 2005, 11:01
helemaal niemand meer iets te vertellen?? :(

vester86
9 maart 2005, 12:41
jawel, ga eens lekker op marktplaats of gitaarmarkt kijken en ga vooral luisteren... wij weten toch niet wat jij nou exact voor geluid wilt... ik vind die JCM 900 bijvoorbeeld niks, maar daar lopen anderen mee weg...

diengeman
9 maart 2005, 17:09
Marshall DSL100?
heel veel mogelijkheden
op laag volume toch een mooi zwaar geluid door de boost.
mooi clean tot harde scheur.

kopen?

Fumi SG
9 maart 2005, 17:35
Marshall DSL100?
heel veel mogelijkheden
op laag volume toch een mooi zwaar geluid door de boost.
mooi clean tot harde scheur.

kopen?

neej sorry..... ik zoek een combo, en geen top + cab. Jammer dat die van jou een head is, anders hadden we misschien best een deal kunnen sluiten. Jij blij, ik blij...... maarjah :wink: