PDA

View Full Version : Fender Ultimate Chorus-amp



Angel
7 maart 2005, 15:13
Kan iemand me zeggen wat zo'n amp waard is, het is de 2x65 Watt versie?
http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/fender_ultimate_chorus.jpg

Thx

amon
7 maart 2005, 15:32
Hij lijkt verdacht veel op de Fender Princeton. Die heb ik 2dehands gekocht voor 200 euro en later verkocht voor 275... Ik weet niet wat het grote verschil (in prijs) zal zijn met deze amp.

cosmos
7 maart 2005, 16:47
Heb deze vroeger ook gehad, zijn nogal in waarde gedaald, omdat de nieuwe chorus series met digitale effecten worden gemaakt. En de vernieuwde versie dáárvan is op de NAMM gepresenteerd, nu nog maar met 1 speaker.
Ze zijn nieuw zo rond de 400 euro nu, die oude princeton chorus zijn inderdaad voor rond de 200 te vinden. Klinken wel te gek die chorus series (vooral voor clean uiteraard).

PM me maar eens wat je ervoor in gedachten zou hebben!

Angel
7 maart 2005, 16:49
Heb deze vroeger ook gehad, zijn nogal in waarde gedaald, omdat de nieuwe chorus series met digitale effecten worden gemaakt. En de vernieuwde versie dáárvan is op de NAMM gepresenteerd, nu nog maar met 1 speaker.
Ze zijn nieuw zo rond de 400 euro nu, die oude princeton chorus zijn inderdaad voor rond de 200 te vinden. Klinken wel te gek die chorus series (vooral voor clean uiteraard).

PM me maar eens wat je ervoor in gedachten zou hebben!

Dan zijn die enorm in waarde gezakt, spijtig.

cosmos
7 maart 2005, 17:00
Inderdaad spijtig. Die princeton series zijn er meen ik ook nog weer in 2 series, met zwarte en rode knoppen, rood is volgens mij ouder.

Azrael
7 maart 2005, 17:15
Dat ding maar 200 euro tweedehands? Kicken! Hoe klinkt hij clean? (distorsion kan me niet boeien want daar heeft men pedaaltjes voor uitgevonden)

Angel
7 maart 2005, 17:40
Dat ding maar 200 euro tweedehands? Kicken! Hoe klinkt hij clean? (distorsion kan me niet boeien want daar heeft men pedaaltjes voor uitgevonden)

Clean klinkt dat ding ongelofelijk en dan met zo'n red snapper net iet wat gain geven :o

up-guitarman
7 maart 2005, 18:10
Is zo'n ding volledig transistor ??? Of zit er een pre-(l)ampje in ???

Azrael
7 maart 2005, 18:26
Gaaf dan. Misschien een leuke bak voor mij ooit. Als mijn Cube 30 niet zo handelbaar was om mee te nemen zou ik hem verkopen en deze kopen. Kan deze bak echter niet even lekker in de bus meenemen. :-D

amon
7 maart 2005, 19:44
Dat ding maar 200 euro tweedehands? Kicken! Hoe klinkt hij clean? (distorsion kan me niet boeien want daar heeft men pedaaltjes voor uitgevonden)

Ik had het over de Princeton Chorus...Deze amp ken ik niet, die Princeton heb ik wel gehad, echt zeer goede transistor IMHO de beste transistor. De chorus is schitterend, het overdrive kanaal heeft geen ballen, maar is wel leuk. Echter, voor echte overdrive/distortion moet je een pedaaltje aanschaffen... -> http://home.planet.nl/~serra063