PDA

View Full Version : tweedehands bas kopen



Lord Abortion
7 maart 2005, 08:48
Hallo,

Ik speel al enkele jaren gitaar, en ik denk eraan om mij binnenkort eens een bas aan te schaffen. Nu weet ik ook wel een beetje wat er goed is en wat niet (qua hout e.d.) en ik heb mijn zinnen gezet op een NJ Warlock bas. Nu kan ik er ééntje tweedehands kopen voor een goede prijs, maar waar moet ik dan vooral op letten als ik die koop? Ik weet wel dat ik moet letten op een goede hals, geen fretbuzz enzo, maar zijn er dingen aan een basgitaar waar je specifiek op moet letten, verschillend van een gewone gitaar?

En omdat mijn budget niet echt uitgebreid is en ik die bas niet zal gebruiken voor live-toepassingen, zou ik ook graag nog wat advies hebben i.v.m. versterking. Koop ik best een kleine bascombo, of ga ik dan beter een Bass V-Amp Pro kopen en die op mijn PC/hoofdtelefoon aansluiten?

Uit de FAQ werd ik niet veel wijzer i.v.m. tweedehands kopen, en de zoekfunctie deed het niet, dus excuses als deze vraag al eerder gesteld is.

JM
7 maart 2005, 11:04
http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?t=2012 is mischien een handig linkje voor je.

Succes

Equalizer
7 maart 2005, 13:03