PDA

View Full Version : Ibanez DC5 Splitter Cord



JvD.
7 maart 2005, 00:03
is dat iets? ik vraag het me af omdat ik ieder1 altijd met zo'n supersoniche voeding zie op hun pedal board, waarom geen splitter cord ?

Speeddemon
7 maart 2005, 01:37
is dat iets? ik vraag het me af omdat ik ieder1 altijd met zo'n supersoniche voeding zie op hun pedal board, waarom geen splitter cord ?
omdat
a)niet alle pedalen dezelfde polariteit en voltage hebben
b)je rekening moet houden met het feit dat je pre-amp effecten en fx-loop effecten niet door dezelfde adapter mag voeden (ge-daisychained)
c)sommige effecten persé een eigen voeding willen, omdat ze brom veroorzaken als ze gedaisychained zijn.

AutoStatic
7 maart 2005, 16:10
Gebruik zo'n ding al jaren, geen problemen mee. Heb er 2 Mostortions, een TU2 en een DD5 aan zitten. Maar wil toch binnenkort een goeie voeding uitproberen, wil het verschil wel eens horen als dat er überhaupt is.

Speeddemon
7 maart 2005, 16:14
Als je gitaar--->5 Boss effecten--->versterker 'Instrument Input' doet, dan is het absoluut geen probleem.

Hang er een 600mA gestabiliseerde adapter aan, en je hebt geen brom.

Maar als je Wah-Fuzz--Comp--->instr. in... en in fx loop--->CE-2--->ADA Flanger--->Line 6 DL-4, dan zit je met
-verschillende spanningen
-verschillende polariteiten
-2 'kringen', die je niet wil mixen. Dan is een PP2 een uitkomst.

groovyB3
7 maart 2005, 16:20
Ik gebruik zelf ook gewoon een daisychain. Lekker makkelijk en kost geen drol in vergelijking met die mega overpricede voedingen.

JvD.
7 maart 2005, 17:37
ik heb een LPB-2 boost, DS-1, morley wah en big muff. hoe hang ik die der dan aan, want klinkt niet echt leuk =/
ik heb nu: LPB -> DS-1 -> Morley [big muff is nog in de maak]
me wah klink zo helemaal ruk, als ik me DS-1 en morley omdraai klinkt me distortion kut =/

de echte LPB schijnt een ander stekertje nodig te hebben maar ik heb um zelf gemaakt,dus hij gaat der prima op, geld ook voor een big muff of niet ?

Bluesbreaker
7 maart 2005, 20:38
Ik heb zelf ook daisy chain, ik heb geen effecten in de loop, klinkt prima en is flink goedkoper dan zo'n supersonische all in one powersupply

Antal
8 maart 2005, 15:48
Ik heb er net 1 gekocht. Een DC-5 kloon. Was maar 7 euries. :)

AutoStatic
8 maart 2005, 16:43
Als voeding gebruik ik trouwens een Ibanez adapter. Deze is ooit stuk gegaan (draadbreuk waar draadje adapter uitkomt), maar heb adapter in een mooi doosje gepropt dat veel steviger is als adapter. Zit nu ook gewoon een netsnoer aan, is veel praktischer.