PDA

View Full Version : [Gibson LP '96] Goede deal?



Wietse.com
6 maart 2005, 22:27
Hallo iedereen,

Van mijn kant even een simpel en kort vraagje. Ik heb al een LP Classic staan, maar laatst was ik wat aan het rondbladeren op E-Bay, en kwam een LP Studio tegen.

De prijs stond erg laag, dus ik dacht 'Ach, wat zou het. Er gaat toch wel iemand overheen.' Conclusie?

Een '96 LP Studio, in helemaal goede staat, incl. koffer e.d...

Voor, als ik wil dus, 705.- Euro. De handel gaat via E-Bay, dus veilig enzo zou het wel zijn als het gaat om Betaling <> Gitaar ontvangen.

Maar goed, mijn vraag min of meer... Is dit een goede deal? En ziet niet iemand toevallig 123 iets dat niet spoort?

Als het allemaal OK lijkt te zijn laat ik hem natuurlijk oversturen.

Groeten en alvast bedankt!
Wietse

Foto's:

http://i17.ebayimg.com/01/i/03/7a/23/38_1_b.JPG
http://i4.ebayimg.com/01/i/03/7a/50/08_1_b.JPG
http://i1.ebayimg.com/01/i/03/7b/dc/22_1_b.JPG
http://i11.ebayimg.com/03/i/03/7a/69/88_1_b.JPG
http://i5.ebayimg.com/01/i/03/7a/52/37_1_b.JPG

Beschrijving:


Kraftpaket aus dem Hause Gibson mit hervorragenden Soundeigenschaften. Beide Humbucker liefern den klassischen Sound mit viel Druck und Sustain. Das Griffbrett ist bestens zu spielen.

Die Gitarre ist perfekt eingespielt und bringt klanglich alle Feinheiten der persnlichen Spielweise rber, im clean- und overdrive-Bereich.

Das Instrument ist in sehr gutem Zustand, alle Teile sind original. Baujahr 1996. Letzter Basis-Check beim Gitarrenbauer war im Herbst 2004 (ohne Aufflligkeiten).

Viel Erfolg beim Bieten!

P.S. incl. Gitarrenkoffer (leichte Beschdigung des Kunsttsoffes ohne Beeintrchtigung hinsichtlich des sicheren Transportes)

Anders Destium
6 maart 2005, 22:44
Als je het vertrouwt zou ik er zeker voor gaan, als hij niet bevalt kun je hem ook altijd nog voor wat meer verkopen. Er zijn genoeg gekken die teveel betalen voor LPs, een classic als deze is makkelijk 1000-1200 "waard" :)

Cubensis
6 maart 2005, 22:51
1200?
da's een studio...die is echt geen 1200 waard, ja nieuw misschien :)

Wietse.com
6 maart 2005, 22:55
1200?
da's een studio...die is echt geen 1200 waard, ja nieuw misschien :)Maar 705 lijkt me te overleven?

Cubensis
6 maart 2005, 22:58
1200?
da's een studio...die is echt geen 1200 waard, ja nieuw misschien :)Maar 705 lijkt me te overleven?

jahoor
groovyb3 van t forum had zijn studio 2e hands voor 800 euro verkocht en dat was volgens mij al aan de redelijk goedkope kant, volgens mij is rond de 900 gangbaarder

Wietse.com
6 maart 2005, 23:01
1200?
da's een studio...die is echt geen 1200 waard, ja nieuw misschien :)Maar 705 lijkt me te overleven?

jahoor
groovyb3 van t forum had zijn studio 2e hands voor 800 euro verkocht en dat was volgens mij al aan de redelijk goedkope kant, volgens mij is rond de 900 gangbaarder
Ja ik ga er vanuit dat er nog wat verzendkosten bijkomen natuurlijk, iets van 30 euro denk ik wel.

Maar dan nog. Als 900 gangbaar is zit het er wel een stukje onder.

Het is nogal twijfel hè...

Of een LP waar ik er toch al een van heb, maar kopen en verkopen en ik hou er waarschijnlijk nog geld aan over (Al zou het toch houden worden, als ik em eenmaal heb)...

Of een USA Telecaster, die ik dus nog niet heb maar wel een lekker geluid vind hebben... Kiezen of delen.

Vandaar dat ik dus even goed navraag of het wel zegmaar een deal is om een Tele voor te laten lopen...

Anders Destium
6 maart 2005, 23:11
Een LP of een telecaster is nogal een verschil :o

Stap voordat je de trekker overhaalt ook eens een winkel binnen, er zijn genoeg gitaren zeker in de prijsklasse tussen de 600-1000 euro :wink:

Wietse.com
6 maart 2005, 23:47
Een LP of een telecaster is nogal een verschil :o

Stap voordat je de trekker overhaalt ook eens een winkel binnen, er zijn genoeg gitaren zeker in de prijsklasse tussen de 600-1000 euro :wink:Ik weet dat het nogal een verschil is.

Maar het is dus nu of die LP of die Tele.

Nu de LP? Over twee maanden de Tele.

Nu geen LP? Dan nu de Tele en over 2 maanden geld over voor weet ik het... :lol:

Dus het is zegmaar niet dat de LP een vervanger zou worden van de Tele...

En een winkel bezoeken: Ik loop Kees Dee hier plat. Kijken kijken en -soms- kopen :wink:

LPClassic
7 maart 2005, 00:03
studios mid 90 zijn niet gewild bij kenners, ze hebben liever begin 90, als je m zou willen verkopen.
mensen die er niets van af weten betalen er 900 voor.

maar gewoon kopen man, wat moet je met zo'n telecaster cowboy bezem?

Wietse.com
7 maart 2005, 08:25
maar gewoon kopen man, wat moet je met zo'n telecaster cowboy bezem?
Ik vind die dingen wel een specifiek en goed geluid hebben. Het is weer wat anders dan de Strat en LP, en voor bepaalde nummers wel zo lekker.


studios mid 90 zijn niet gewild bij kenners, ze hebben liever begin 90, als je m zou willen verkopen.
mensen die er niets van af weten betalen er 900 voor.
Kortom, ik ga dat ding gewoon over laten komen ;)

hadv
7 maart 2005, 21:04
'tis niet duur, ook niet echt goedkoop
voor een studio tenminste
niet de meest gewilde gitaar, afwerking is niet top

butters
8 maart 2005, 09:48
en deze?

hiere klikke (http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/8071686_IBANEZ_Les_Paul_Standard_1978_Fading_Tabac co_Sunburst_Z%C3%A9%C3%A9r_bijzondere_L.html?p=be&vanillaq=ibanez&q=ibanez)

een ibanez, maar ik denk dat ie beter dan die gibson studio.

BassAgent
8 maart 2005, 09:57
Die Studio is wel errug gaaf, zeker voor die prijs. Ik zou er zeker voor gaan!

imlikeajungle
8 maart 2005, 12:05
en deze?

hiere klikke (http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/8071686_IBANEZ_Les_Paul_Standard_1978_Fading_Tabac co_Sunburst_Z%C3%A9%C3%A9r_bijzondere_L.html?p=be&vanillaq=ibanez&q=ibanez)

een ibanez, maar ik denk dat ie beter dan die gibson studio.

had haar/hem al gemaild, voor 550 mag ie niet weg :D

xxlarsxx
9 maart 2005, 19:20
550 is ook belachelijk veel hoor! Ik kan me nog herinneren dat een paar jaar terug die dingen vaak voor 300 GULDEN van eigenaar wisselde, laatste tijd 300 euro, dat is al aan de prijs, maar 550????

ben79
9 maart 2005, 22:05
mail doncker van het forum ff,met zijn LP studio (zwart) ben je beter sneller en goedkoper gesteld

Raytheman
9 maart 2005, 22:29
Altijd gedacht dat als je bij Ebay de hoogste bieder was je eraan 'vast' zat..
Dat was voor mij tenminste altijd enige zekerheid. Hoe vaak ik op Marktplaats niet iets 'verkocht' heb waar dan later weer op werd teruggekomen..

Heb zelf een lp studio gehad uit '95 maar heb m maar snel weer verkocht- niet mijn ding- en een zielig aftreksel van een échte lp. Prijs vind ik ook aardig hoog. In '95 betaalde ik 1500 gulden. Dat zou dus neerkomen op een prijsverhoging van 100% maar dan voor een tweedehandsje...hmmm

soundbound
9 maart 2005, 22:52
Bij Ebay ga je inderdaad een koopverplichting aan als je de hoogste bieder bent. In Duitsland worden zelfs al advocaten ingezet als de hoogste bieder zich niet aan de overeenkomst houdt (bij dit bedrag zal dat overigens niet zo snel gebeuren). Daarnaast worden het koop- en verkoopgedrag van de ebayers bijgehouden door waarderingen, die de betrouwbaarheid van de koper of verkoper moeten onderbouwen. Het niet afnemen van het instrument zou in ieder geval leiden tot een negatieve feedback, hetgeen volgende acties op ebay moeilijker kunnen maken.

Het lijkt mij overigens geen ramp om de LP af te nemen. Mocht hij niet bevallen zal je hem waarschijnlijk voor een soortgelijke prijs weer kunnen verkopen.

soundbound
12 maart 2005, 12:22
Heb je hem al binnen Wietse?

Wietse.com
12 maart 2005, 13:33
Heb je hem al binnen Wietse?

Gelijk weer doorverkocht aan een mafkees die er 1300 voor wou geven :lol:.

Die gozer heeft mij het verschil tussen de 1300 en 705 overgemaakt, 705 betaald aan die duitse knakker, en de gitaar opgehaald.

Prima dacht ik zo 8-)

soundbound
13 maart 2005, 12:06
Dat is handel zeg! In een handomdraai even 600 euro in de zak steken is toch niet verkeerd (kan je nog iets anders leuks voor kopen). Dan te weten dat die Gibsons nieuw in Duitsland rond de 1000 Euro kosten.

EpiCenturiesAWAy
13 maart 2005, 12:47
Ja maar toch is het wel 'vuil' :roll:
Maar ja 600 euro :-D

bert k
13 maart 2005, 14:17
Maar als ik het goed begrijp was die gast volledig op de hoogte...

Wietse.com
13 maart 2005, 16:11
Ja maar toch is het wel 'vuil' :roll:
Maar ja 600 euro :-DGast was op de hoogte hoor, niets vuils aan.

Franc
13 maart 2005, 16:32
Die wilde hem dus ERG graag hebben.

Dat heet nou vraag en aanbod, slim gedaan hoor :D

Franc.

EpiCenturiesAWAy
13 maart 2005, 17:37
AAHH dat wist ik niet :-D
DA'S mooi gedaan!