PDA

View Full Version : Jan Depreter (klassiek) en stukje Legnani



delphiro
6 maart 2005, 21:10
Even een tip voor de klassiek liefhebbers.

Houd Jan Depreter in de gaten!

Vorige week was ik bij een geweldig concert van hem. Hij speelde behoorlijk lastige stukken met (zo te zien) veel gemak en vooral met heel veel inlevingsvermogen en passie. Echt een superconcert! Binnenkort publiceert hij ook stukken van Sergio Assad die bewerkt zijn voor solo gitaar. Tijdens het concert liet hij 2 stukken daarvan horen en ze zijn echt prachtig.

Het stukje wat ik nu opgenomen heb is de laatste anderhalve minuut een stuk van Legnani dat hij ook speelde en waar ik meteen verliefd op werd. Het is een 'Fantasia' en als je het goed speelt lijkt het wel of er een compleet orkest aan het spelen is. Legnani was een vriend van Paganini wat wel redelijk te horen is. Alle trucs worden tevoorschijn gehaald en je moet er flink je best voor doen om er heelhuids doorheen te komen.

Als je Jan Depreter (o.a.) dit stuk kan zien / horen spelen dat moet je dat zeker doen. Hij speelde het vorige week vrijwel foutloos en vond in alle vluggigheid van het stuk nog heel veel ruimte om het te kleuren en dat is toch wel een flinke prestatie.. zien die gast!

http://users.pandora.be/jandepreter/ (IE only :( )