PDA

View Full Version : Vaarwel en sterkte - het ga jullie goed



Franc
6 maart 2005, 21:22
Mensen jullie zijn vanaf nu stuurloos.
Ik stop met De Werkbank en eigenlijk helemaal met GitaarNet.
GitaarNet is op de hoogte en zal wel snel een nieuwe mod benoemen.

Wil je weten waarom, lees dan bepaalde berichten maar eens na, dan snappen jullie wellicht waarom.
En zo niet, ook goed. Hou het er maar op dat me dit te veel tijd en energie kost.

Sterkte allemaal,

Franc.

Nielsje
6 maart 2005, 21:28
kop op franc...

je niet laten kennen he?

ik snap wel dat het allemaal niet echt leuk is en dat je volgens jou teveel tijd in het zooitje gooit, maar daarom ga je toch niet weg?

neem een biertje en relax met je prachtige jtm45 zou ik zeggen...

bat
6 maart 2005, 22:11
Als je iets van de grond wilt krijgen moet je er tegen kunnen dat je soms flink op je pik getrapt wordt.

nicoverduin
6 maart 2005, 22:21
Ik denk dat we wel fair naar Franc moeten blijven. Immers hij was het die zelf het initiatief nam voor de werkbank. Franc bedankt!! :-D :-D

Het is jammer dat er zo af en toe weer eens op de man wordt gespeelt. We hebben nou eenmaal te maken met een brede variatie van deelnemers als het gaat om kennis. De een kan buigen op jarenlange ervaring den ander wordt soms in het geheel niet gehinderd door kennis. Maar de wil is er om toch iets te leren.

Eigenwijs zijn is denk iets dat we allemaal wel een beetje in ons hebben. Dus dat zal altijd wel leiden tot conflicten. Maar laten we wel elkander een beetje respecteren. Een ieder van ons is ooit begonnen om de techniek te leren. Velen van ons kunnen vast nog wel de eerste "jetzer" herinneren toen wij die opgeladen elko toch aanraakten.

Je kan het de nieuwe generatie niet kwalijk nemen dat ook zij net zo eigenwijs zijn als wij vroeger waren (of nog zijn).

Dat sommigen de woorden van anderen beschouwen als hun waarheid.... "So what's new" zou zeggen. De werkbank is ter ziele. De kans is dus nu erg groot dat velen terug zullen keren naar de "vintage versterker"hoek. Dus Al je zult het wel weer druk krijgen :-D :-D :-D

Nogmaals FRANK BEDANKT :-D :-D :-D :-D :-D

NIco

bert k
6 maart 2005, 22:27
. De werkbank is ter ziele. De kans is dus nu erg groot dat velen terug zullen keren naar de "vintage versterker"hoek. NIco

Ehhh, Nico, waar slaat dat op, als ik vragen mag? De Werkbank is niet Franc.

Franc
6 maart 2005, 22:30
Nee ik geloof ook niet dat De Werkbank niet zonder Franc zou kunnen bestaan hoor.

We moeten er ook geen groter drama van maken dan het is.
Ik ben gewoon het gehakketak op meerdere plaatsen op dit forum (niet alleen werkbank) zat en ik merk dat ik sjaggerijnig word van wat er gaande is.

Dat is het me gewoon niet waard en geloof me, zonder nou GitaarNet aan te vallen, er zijn leukere plaatsen op het internet.

Franc.

ropp
6 maart 2005, 22:48
Franc,
heel erg bedankt, ik was hier nog niet zo lang, maar je hebt me al een paar keer geholpen, thank you very much !!! :)

nicoverduin
6 maart 2005, 22:49
. De werkbank is ter ziele. De kans is dus nu erg groot dat velen terug zullen keren naar de "vintage versterker"hoek. NIco

Ehhh, Nico, waar slaat dat op, als ik vragen mag? De Werkbank is niet Franc.
Heeft de nieuwe moderator zich al aangemeld dan?
NIco 8-)

bert k
7 maart 2005, 00:22
:-? Lijkt me niet zo'n probleem. Wil ik er best bijdoen.

Wat me nu een beetje stoort is dat er opeens een soort concurrentie is tussen de Werkbank en Vintage, en dat vind ik toch wel bullshit van de ergste soort, dat we elkaar hier een beetje gaan zitten aftroeven. Ik denk dat de werkbank een goed forum is voor zelfbouwprojekten, kijk maar naar alle pedalenbouwers die hier posten. Dus niet exclusief buizenforum. Vintage is vintage, daar is ook zat te doen, dat vult elkaar toch prima aan? Van die berichtjes van 'je moet maar gauw weer bij ons komen posten' vind ik dus te kinderachtig voor woorden.

Maar doe maar een berichtje naar gitaarnet dat ik hier wil modden.

Frits van Mourik
7 maart 2005, 01:37
Mensen jullie zijn vanaf nu stuurloos.
Ik stop met De Werkbank en eigenlijk helemaal met GitaarNet.
GitaarNet is op de hoogte en zal wel snel een nieuwe mod benoemen.

Wil je weten waarom, lees dan bepaalde berichten maar eens na, dan snappen jullie wellicht waarom.
En zo niet, ook goed. Hou het er maar op dat me dit te veel tijd en energie kost.

Sterkte allemaal,

Franc.

Hee Franc!

Wat krijgen we nou?
Heeft iemand je geslagen, geschopt of in je gezicht gespuugd?
Zo ja, sla/schop/spuug keihard terug!

Voor de rest zijn het maar woorden, gozer!
"sticks and stones can break my bones, but words will never hurt me"
Je laat je toch niet afzeiken door een stelletje pathetische pisvlekken ?

Kom op, man, je doet 't goed, ik heb je toch niet voor niets als moderator voorgedragen?

-Frits

Robbert
7 maart 2005, 01:38
Franc, iedergeval bedankt voor het opzetten van dit hoekje.

Jammer dat het zo gaat, maar er zijn zo af en toe van die periodes dat men wat op elkaar zit te vitten.

Groetjes! :wink:

Antal
7 maart 2005, 02:50
Ja Franc, mod zijn is soms nou eenmaal 'a bitch'. En geloof me, ik kan het weten. Ik begrijp je beslissing om geen mod meer te willen zijn. Ik snap alleen niet dat je gitaarnet dan ook compleet verlaat. Ik neem tenminste aan dat je daarmee bedoelt dat je ook niet meer post. Maar ik kan me goed voorstellen dat het niet leuk is dat als je ergens vrijwillig tijd in steekt en mensen waarderen het niet. In ieder geval bedankt voor je inzet (ook al ben ik het misschien niet altijd met je eens geweest)

Overigens vind ik de werkbank momenteel zo'n beetje het meest interesante deel van het forum. Dus laten we met z'n allen wel gewoon doorgaan waar we mee bezig zijn.

Franc
7 maart 2005, 07:54
Nou nog 1 reactie dan.

@bert k: ik ben die concurrentiestrijd niet begonnen en als je met die 'kinderachtige post' mijn berichtje in Vintage bedoelt, wees dan ook zo eerlijk om de voorgeschiedenis te vertellen.. of beter nog, begin er hier helemaal niet over, degenen die willen weten hoe of wat gaan de berichtjes in Vintage maar eens na lezen.

Dan zullen ze ook lezen hoe dat het al uitgepraat is inmiddels.

Feit blijft dat het mod-zijn mij te veel tijd en energie kost en mij de mond snoert op momenten dat ik op wil komen voor mezelf of anderen als ik zie dat er aangevallen wordt.

Nogmaals, maak er geen groter drama van dan het is, want inderdaad, het zijn maar woorden.

Als ik geen mod meer ben kan ik misschien weer lekker relaxed de berichtjes lezen zoals 'vroeger' ;) en krijg ik vanzelf iets meer rust.

@Antal: helemaal verlaten is misschien weer wat te dramatisch, maar ik ga me voorlopig weer even richten op mijn gezin en af en toe eens meelezen hier, dan komt de lol wellicht vanzelf weer terug.

Ga vooral gewoon door, bert k is een prima mod voor De Werkbank.

Franc.

1959SLP
7 maart 2005, 10:14
Hmm, de "trial en error" methode is dus ook niet altijd aan te raden?? :-D :-D :-D

Franc
7 maart 2005, 11:31
Okee, ik had beloofd dat het vorige mijn laatste bericht zou, zijn, maar ik heb ook PeeVee beloofd hier het een en ander even toe te lichten.

Zonder het nu hier ook weer op te gaan zitten rakelen;
PeeVee en ik hebben elkaar wat zitten plagen op dit en het vintage forum.
We zijn er beide schuldig aan dat het wat uit de hand is gelopen, maar we hebben het uitgepraat, virtueel de hand geschut en zand er over.

Neemt niet weg, dat ik gewoon geen moderator meer wil zijn.
Ik denk dat men (en ik niet in de laatste plaats) zich niet realiseert wat het allemaal teweeg kan brengen.
Want niet alleen op het forum dat je modereert moet je op je tellen passen, maar ook op de andere afdelingen word je continu geconfronteerd met het feit dat je niet zomaar kunt roepen wat je op dat moment vindt, maar je altijd in moet houden omdat je nu eenmaal ergens mod bent.
Niet dat ik nu gelijk overal met modder ga gooien, maar soms wil je ook wel eens even je hart luchten.

Ik ga weer als 'gewone gebruiker' verder, lekker lezen en plaatjes kijken tussen de gitaren en amps en wellicht langzaamaan weer posten als ik wat te melden heb.

Wellicht, als ik mijn cabje getolexed heb, dat ik het dan toch niet kan laten om jullie te vervelen met foto's ;) :D

Tot die tijd: tabee.

Franc.

V!N
7 maart 2005, 15:04
Ik had het eerlijk gezegd al aan zien komen, ik proefde bij een aantal gebruikers (die de grootste mond hebben over "boetiek" en zelfbouw) een zekere jaloezie, alsof ze zich zwaar gepasseerd voelden dat iemand met minder dan 1500 berichten ineens "de baas" was.

Daarom stonden zij bij voorbaat keihard (en onbeschoft) lijnrecht tegenover wat het ook was wat Franc postte.

Proficiat heren ..

PeeVee
7 maart 2005, 15:06
Bedankt voor het aanbrengen van de nuance Franc, dat wordt zeer op prijs gesteld. Ik zal zoals afgesproken een soortgelijk berichtje plaatsen in vintage en daarmee is de zaak afgehandeld. E.e.a. is inderdaad beetje uit de hand gelopen en daar hebben we allebei aandeel in. Ik heb er geen probleem mee om met de billen bloot te gaan en je dus bij deze mijn welgemeende excuses aanbieden voor mijn flauwe "geplaag". Zoals gezegd was dat niet "zomaar" of "persoonlijk", maar wat en/of wie nu precies oorzaak was en wat/wie het gevolg dat doet ook eigenlijk niet meer ter zake. We zijn in een negatief cirkeltje terecht gekomen en ik ben blij dat we daar nu uit zijn. Ik vind het ook verheugend te zien dat je e.e.a. sportief oppakt, dat siert je, chapeau!

Jammer dat je toch bij je besluit blijft m.b.t. het moderatorschap. Zoals gezegd, dat is/was niet nodig vanwege deze perikelen. Ik respecteer je beslissing maar had andezijds toch wel het idee dat je ook wel plezier had in je taak hier. Onze aanvaring hoeft dat plezier niet niet te bederven maar je geeft zelf al aan dat er toch ook nog wat andere redenen zijn waarom je gewoon liever als "gewone gebruiker" verder wilt doen en die begrijp ik ook zeker (en geef je ook gelijk). Blijf gewoon lekker je ding doen en daarover berichtjes posten hier op Gitaarnet, er is echt niemand die daar problemen mee heeft maar dat is inmiddels wel duidelijk denk ik.

PeeVee
7 maart 2005, 15:30
Beste V!N, wat je hierboven schrijft dat klopt echt niet. Ik weet niet of de dingen die je schrijft ook meespelen maar het lijkt me beter om dat dan even los te koppelen van hetgeen is voorgevallen. Als je even de moeite wilt nemen om Franc's laatste bericht te lezen dan begrijp je zowel Franc als ikzelf zo sportief zijn om ons aandeel opeisen in het gedoe; waar er twee vechten hebben er twee schuld. De zaak is nu op een volwassen en prettige manier afgehandeld dus ga nu niet door met stoken en fingerpointing, daar daar schieten we niets mee op.

Franc's besluit om te stoppen met het moderatorschap heeft een duidelijke reden die min of meer losstaat van hetgeen is voorgevallen. Franc heeft zich gerealiseerd het moderatorschap bepaalde verantwoordelijkheden met zich meebrengt die hij soms helemaal niet wil hebben en hij daarom eigenlijk liever als "gewone gebruiker" verder wil, ik kan hem daar geen ongelijk in geven. Laten we die beslissing gewoon respecteren.

H.Manback
7 maart 2005, 16:23
Als je het eens niet naar jezelf toe trekt, PeeVee, dan zou je misschien zien dat jouw naam helemaal niet genoemd wordt, en dat ik wel een sterk vermoeden heb wie hoodzakelijk bedoeld wordt, en volgens mij ben jij dat niet.

Ik sluit me aan bij V!N, de discussies gingen wel ergens over, maar de manier waarop was erg kinderachtig, en ik denk net als V!N dat dat uit jaloezie voortvloeide...

Franc, je hebt je beslissing gemaakt, succes verder.

Franc
7 maart 2005, 16:28
Heren, alsjeblieft.

Er wordt niemand 'bedoeld', ik heb met niemand problemen.
Ik heb er gewoon geen zin meer in.
Bedankt voor alle bezorgdheid :D
Ik ga niet voor een trein springen, geen rare dingen doen, ik ga gewoon weer meer tijd aan mijn eigenlijke hobbies besteden.

Franc.

PS Ik ben nu nog mod dus ik kan er een slotje op zetten :wink:

H.Manback
7 maart 2005, 16:32
Dat is wel een mooie symbolische afsluiting :lol:

PeeVee
7 maart 2005, 16:37
Als je het eens niet naar jezelf toe trekt, PeeVee, dan zou je misschien zien dat jouw naam helemaal niet genoemd wordt, en dat ik wel een sterk vermoeden heb wie hoodzakelijk bedoeld wordt, en volgens mij ben jij dat niet.

Dat is fijn om te horen maar daar gaat het mij (echt) niet om. Ik trek ook geen dingen naar me toe, het gaat me er gewoon om dat Franc en ik er samen wel uit zijn gekomen en dat het nu tijd is om de zaak te laten rusten. We moeten dit voorval niet gaan gebruiken om alle irritatie op te projecteren anders houdt het nooit op snap je?

Zoals gezegd... het heeft geen zin om naar elkaar te gaan zitten wijzen... Enige manier om de forums weer leuk te krijgen is door ze gewoon te gebruiken waar ze voor bedoeld zijn en dat is precies wat Franc en ik nu gaan doen. Wat de rest doet dat moet ieder voor zich weten maar wanneer Franc en ik nota bene elkaar (virtueel) de hand weer kunnen schudden dan moet de rest dat toch ook kunnen lijkt me?

Franc
7 maart 2005, 16:42
Amen en bij deze het slotje (idd een leuke symbolische afsluiting).

Franc.