PDA

View Full Version : Welke Footswitch bij Roland Cube30?



Vampire
6 maart 2005, 20:50
Ok, vraagje (sorry als een dergelijk iets al is gesteld, ik heb gezocht, maar kon niks vinden!)

Ik heb een Roland Cube30 en ben er eindelijk na lang zoeken achtergekomen dat ik hier WEL footswitches voor kan aanschaffen om effecten aan en uit te zetten enzo. (Ik heb dus geen Boss MT-2 nodig oid terwijl ik dacht dat dat de enige oplossing was voor mijn probleem)

Mijn vraagje is eigenlijk:
Wat voor pedaaltje heb ik nou nodig?
De Boss site geeft aan FS-5U of FS-5L (eerste moet je ingedrukt houden, de tweede niet, de laatste heeft mijn voorkeur), maar ik zag ook op de boss site dat als je maar 1 pedaaltje hebt (wat die dingetjes dus zijn) dat je dan alleen maar de clean/lead kan veranderen. Nou is dat wat ik in eerste plaats graag wil, maar hoe kan ik dan de effecten veranderen?

Op de Boss site wordt letterlijk hetvolgende gezegd:
"Connecting a footswitch here makes it possible to switch channels (JC clean/lead) and to turn EFX on and off.
When one footswitch is connected by a mono cable, you can only switch channels".

Wat heb ik dan nodig om allebei te kunnen veranderen? Er zit op de Cube30 maar 1 footswitch ingang, maar zou ik bijvoorbeeld met een
FC-50 ze allebei kunnen veranderen? Of is er een andere oplossing (liefst goedkoper, vind die FC-50 nogal een duur ding, dat is ook een Midi-controller, dus ik geloof niet echt dat ik dat moet hebben?)

Bij voorbaat dank! :)