PDA

View Full Version : Wat is nou een goed effect voor de Bas?



eckkie
1 oktober 2001, 15:18
Ik wil graag een vetter geluid voor mijn bas. Ik zit te denken aan een overdrive/ distortion, maar welk effect maakt het geheel nou vetter? Want ik heb al diverse effecten uitgeprobeerd maar telkens bleef er niks meer over van mijn volle geluid. Ik merk dat veel effecten de massa weghalen, er blijft dan niks meer over alleen een kil brom geluidje.
Ik hoop dat iemand mij een fijn effect kan adviseren.

sleep_to_saturate
2 oktober 2001, 12:22
Nieuwe snaren! ik heb laatst m'n bassnaren vervangen en wat een wereld van verschil zeg..
Verder vind ik een baschorus wel cool klinken en een fuzz.

eckkie
2 oktober 2001, 13:08
Ja nieuwe snaren, dat doe ik te vaak. Kost best veel als je om de maand je snaren gaat vervangen :wink:

sleep_to_saturate
2 oktober 2001, 13:47
Ja ik heb pas geleden voor de 1e keer in 4 jaar de snaren vervangen. hehe. Die dingen willen maar niet breken.

Rectifier
4 oktober 2001, 14:25
Wat voor snaren gebruik je dan????

Hoogspanningskabels???

Hihihihi :wink:

Chorus op je bas klinkt echt vet. Of een lichte flanger.
Heb je geen effectloop op je basamp???
Als je een parallele effectloop hebt en daar je effectjes langs leidt, dan kan het nooit zo zijn dat je geluid verknooid wordt,want je originele signaal behoudt je.
(of je moet niet met effecten om kunnen gaan)

anoniem
7 oktober 2001, 00:59
Een vetter geluid? Ligt er aan wat je hebt (gitaar + amp).
Met een beetje bas van enige kwaliteit (Fender actieve elementen) en bijvoorbeeld een Ampeg pro-top en 8 x 10" kast heb je een dijk van een sound. Heb je echt geen effect voor nodig.
Effect is leuk voor een ander geluid, het wordt er niet vetter van.

Outshine
11 oktober 2001, 23:35
Ik heb goeie dingen gehoord over de Boss ME-8B. Maar je zou http://www.harmony-central.com is moeten checken voor user reviews.

Grooveyard21
13 november 2001, 10:47
EHX Big Muff wordt door veel bassisten gebruikt, hiermee hou je een volle vette sound.

anoniem
20 november 2001, 16:38
ProCo Rat distortion, MXR distortion+, MXR Phase 90, MXR Dynacomp, EHX Big Muff en zelfs de Danelectro FabTone worden gebruikt voor basdistortion/boost. Chorus en flange schijnt inderdaad goed te klinken (Boss CH-1,CH-2 enzo). Ik heb zelf een Akai P1 Intelliphase op de bas gebruikt. Klonk ook errug lekker. En Carl Martin heeft een hele reeks hele goeie pedalen (Compressors, equalizer, chorus, distortions etc) die ook heel goed op basgitaar klinken volgens Guitarist.

SpYkeY
22 juli 2002, 13:20
Een Electro Harmonix Bassballs is zeeeeeer cool
Kijk op http://www.buzzfox.com/el-bassballs-swf.html daar kun je hem helemaal uitproberen, met de standen erbij!!!!
veel Suc6!

Theije
22 juli 2002, 13:56
De Boss Bass Synthesiser daar schijn je echt de meest wacky geluidjes uit te krijgen.

AllodoX
22 juli 2002, 14:12
Jah alleen kun je maximaal 4e noten spelen.. ga je sneller dan 4e, dan raakt ie de kluts kwijt.

als je lekker vet geluid wil, doe dan wat ik ook heb gedaan :smile:

je plakt tussen je bass en je versterker een Boss ODB-3 bassoverdrive, die je goed afstelt. en in de FX-loop plak je een subharmonics synthesizer ( Behringer ultrabass in mijn geval ), en een compressor.

dan krijg je dikke bassoverdrive :smile:

wel ffkes opletten of je versterker / speakers de sub-bass van de synth aankunnen. niet geschikt voor een 80w combo'tje dus.

AllodoX
22 juli 2002, 14:20
Een subharmonic Synthesizer is zeg maar een verlengstuk op je equaliser.. deze boost de laagste frequenties, waardoor zelfs een hoge snaar ( G bijv ) nog retelomp klinkt.

maakt je geluid stukken vetter :smile:

FluFfy-en-SpYkeY
3 augustus 2002, 17:16
Wij hebben laatst in Nijmegen een Bass Synthersyzer geprobeert, echt hele vette geluidjes. Niet erg toepasselijk voor liedjes, maar wel gewoon leuk om mee te kloojen.

basswasp
3 augustus 2002, 23:16
Ahhh... doe mij maar een Ibanez Phat Hed ingestelt op Distortion met de Drive op 10 en daarvoor een Dunlop Jimi Hendrix Wah...:grin:

De Ibanez alleen geeft ook al een heel vet distortion geluid :smile:

basswasp
3 augustus 2002, 23:17
Van de Bass Balls weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken... :sad:

SpYkeY
3 augustus 2002, 23:32
GEWOON KOPEN BASSWASSPIE :razz: BENK OOK VAN PLAN :grin:

AllodoX
4 augustus 2002, 00:17
bass synthesizer is schattig voor bijvoorbeeld Funk, maar voor andere muzieksoorten nauwlijks te gebruiken.

subharmonics synthesizer daarintegen is altijd goed te gebruiken, omdat het niets toevoegt aan het geluid.. het geeft alleen bakken meer laag in je geluid :smile:

Dirk lance van incubus heeft er ook een.. dan weet je beetje hoe het klinkt :smile: