PDA

View Full Version : Yamaha vs Furch



D3nnis
6 maart 2005, 18:41
Hallo,

Ik ben dit weekend eens voorzichtig begonnen met wat rondkijken voor een akoestische staalsnaar (die heb ik nl. nog geen :) ). Ik wil deze ook uit kunnen versterken.
Als het dan toch een akoestische moet zijn, dan wil ik er zonder versterking echter ook een fatsoenlijk geluid mee kunnen produceren.

Nu kreeg ik de kijk op de CPX serie van Yamaha, maar na wat rondsnuffelen hier kwam ik ook Furch tegen.
Als ik nu een gemiddelde Furch (bv een van die super jumbo's) uitzet tegen een duurdere CPX van Yamaha, dan zit ik prijstechnisch ongeveer in dezelfde hoek.
Heeft iemand deze ooit met elkaar vergeleken?

Wat ik zoek is een gitaar die lekker vol klinkt (en het liefst dus ook niet-uitversterkt), vooral omdat ik hem ook wil gebruiken met alleen zang, zonder andere instrumenten.

En zijn er nog andere merken die ik voor de volledigheid eens wat nader zou moeten bekijken?
Budget is niet echt vastgesteld, dat ligt er een beetje aan hoe veel iets naar mijn gading is, maar ik blijf liever onder de €1000,- (iets erboven is niet zo'n probleem), dan dat ik naar de €2000,- ga (want dat vind ik echt te veel).