PDA

View Full Version : Wie is into Gothenburg stijl metal?



Anders Destium
14 juli 2002, 21:58
Ik ben weleens benieuwd, nu de grote melodische death/black golf al een paar jaar is overgewaaid, of er nog mensen zijn (net als ik) die deze stijl een warm hart toedragen. Voor mensen die niet echt weten over welke hoek ik het heb, denk aan Dissection, In Flames, Dark Tranquillity, Naglfar en nog meer van dit moois. Stijl is het best te omschrijven als (heel) snel met de nadruk op melodie

Pakkasherra
14 juli 2002, 22:23
Yo! Count me in!
Sinds de Dark Tranquillity demo's (1991) ben ik verslaafd aan deze stijl.
Ik heb ondertussen zo'n 1800 metal cds, en Göteborg metal is nog steeds mijn favoriete muziek. Helaas begint de Zweedse metal een beetje uit te sterven (iedereen gaat op de "gay" tour tegenwoordig). Gelukkig zitten er in Suomi Finland meer dan waardige opvolgers voor de melodieuze tak van de death metal :smile:
Check out Kalmah, Eternal Tears of Sorrow, Insomnium, Ensiferum, Faerghail, e.d.
Suomi Finland Perkele!

Anders Destium
14 juli 2002, 22:50
Wat dacht je van At The Gates (zou eigenlijk gelijk na Dissection moeten, dom), Mork Gryning, Gates Of Ishtar, Amon Arath, Decameron, Ablaze my sorrow. Ik heb een tijdje terug Rotting Christ live gezien en het geluid en het gevoel kwam heel erg in de buurt (voor Grieken). Toch kunnen qua atmosfeer en dergelijke eigenlijk geen bands tippen aan het geluid dat Dissection heeft neergezet op die paar Cds en Ep's (misschien Emperor, maar andere stijl)

Pakkasherra
15 juli 2002, 10:24
Tja, als je echt zo gek bent op Dissection, moet je Vergelmer en de eerste cds van Sacramentum es luisteren. 100% Gelijkenis.
Ik heb trouwens uit betrouwbare bronnen vernomen dat:

Dissection are proud to announce that Bard Faust will be their new drummer for their comeback after Jon Nödtveits release the autumn 2004. The plan is that the band will start reharsing during the spring 2003 and it seems like the constellation will be controversial in more than one aspect.

Anders Destium
15 juli 2002, 11:07
Sacramentum ken ik wel, Vergelmer niet. Als het zo door gaat kunnen ze Dissection beter Convicted gaan noemen, mar ja dat valt te bezien

Noctiis
15 juli 2002, 11:32
In Flames en Mork Gryning zijn voor mij 2 toppertjes :grin:

Lacrymosa
15 juli 2002, 12:43
InFlames heerst!!

CheerS!!

Patrick M.
15 juli 2002, 18:05
Nieuwe Dark Tranquility is weer erg goed!

jackson tom
15 juli 2002, 19:36
heyzzz mij kunnen jullie ook wel toevoegen aan het lijstje!!
gothenburg metal heerst heftig!!!!
mn favorieten zijn vooral INFLAMES! eternal tears of sorrow, witchery, in thy dreams...
children of bodom ( als je dat tot de Gothenburg mag rekenen, maar het is vet.. gisteren op dynamo gezien)

Ditmar
15 juli 2002, 19:46
Zal ik er dan ook maar bij zetten dat ik In Flames en Dark Tranquility fantastisch vind ???

Ic3gl0vE
15 juli 2002, 22:54
In Flames, Opeth, Children of Bodom... 3 van mijn favo bands

jackson tom
16 juli 2002, 14:25
jah opeth was ook op dynamo
:smile:

Ditmar
16 juli 2002, 18:32
dat vond ik eigenlijk het saaiste optreden dat ik op dynamo heb gezien.......maar ja, ik had dan ook s.y.l. gezien he

Anders Destium
16 juli 2002, 22:48
Opeth komt live gewoon niet zo uit de verf, keihard knallen wel, je moet van bjivoorbeeld Opeth en Children of Bodom de Cd's horen om het te kunnen waarderen, terwijl In Flames ook on stage heerscht!!!!!!!!

Pakkasherra
18 juli 2002, 11:53
Ik heb net het nieuwste In Flames album "Reroute to Remain" gedownload. 't Is een kleine vooruitgang t.o.v. "Gayman" maar nog steeds vol met die afgrijselijke clean vox.
Wanneer leren ze het nou es?!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pakkasherra op 2002-07-18 11:54 ]</font>

Phyrexian
18 juli 2002, 12:32
Yup,

kheb vorig jaar In Flames in actie gezien (voorprogramma van Dimmu Borgir) en het was een héél goeie show, very entertaining, veel spektakel, vlammen en zo! :smile:

Daarna heb'k me die live-cd aangeschaft,
best ok, maar het blijft geen 15 nummers boeien, daarvoor vind'k het iets te véél in de zelfde stijl, beetje monotoon, continu mid-tempo enzo, als je begrijpt wat ik bedoel... wel een toffe implementatie van Slayer's Raining Blood in één van die live-tracks :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2002-07-18 12:33 ]</font>

DeLirium
18 juli 2002, 13:01
Dat album heet "Clayman" hoor, en ik vind In Flames op CD in ieder geval behoorlijk goed, de live-cd vind ik een stuk minder.

Ic3gl0vE
18 juli 2002, 13:25
de live cd...
live in tokyo? die vin'k vet

en clayman ook!

nie fucke met in flames :evil:

Anders Destium
19 juli 2002, 11:26
Toch vind ik The Jester Race nog steeds de beste complete CD van deze knakkers, alles wat de stijl en In Flames groot heeft gemaakt zit er in. Op Dynamo een paar jaar terug heeft dit zelfde bandje de hele tent plat gespeeld, zelfs toen dat concert was afgelopen kwam de stoom nog uit mijn oren!

Pakkasherra
19 juli 2002, 13:20
Op 2002-07-18 13:01, schreef DeLirium:
Dat album heet "Clayman" hoor...


Hehe, dat wéét ik :wink: