PDA

View Full Version : Daion Headhunter 555 > Disco Strat, maar welke?



krimo
6 maart 2005, 17:52
Hoi! Ik ben nieuw hier. Om me kort voor te stellen. Ik maak thuis vooral
"moderne" muziek met een sterke knipoog naar the good old times en ik jam af en toe met vrienden. Speel voornamelijk toetsen, ouwe synths/Rhodes etc. Ben 5 jaar geleden ook gitaar gaan spelen op een 70's Daion Headhunter 555 ( http://home.att.net/~daion2/Page19.html ) die me zeg maar gewoon erg aansprak toen ik een winkeltje in Den Haag binnenliep.
Veel verder dan basic funk/disco slag/tokkelwerk en een beetje blues solo-en ben ik nooit gekomen en dat wil ik nu wel gaan doen. Ben er gaandeweg achter gekomen dat m'n gitaar toch niet de standaard gitaar is voor dit soort werk en heb recent de knoop doorgehakt om 'm in te ruilen voor een Strat. Zou er het liefst ้้n
bijkopen maar daar heb ik de centen ff niet voor...

Ik ben me al een tijdje aan het ori๋nteren op Strats maar kom er maar niet uit wat ik het beste kan doen omdat ik er niet zo diep in zit als in ouwe synths zeg maar... Ik hoop dat iemand hier me hiermee kan helpen...

Weet niet precies wat m'n huidige gitaar waard is, kom prijzen van $500 tot Euro 1500 tegen... hij is redelijk zeldzaam dus ik denk dat ik er wel een leuke Strat voor moet kunnen scoren....

Vooropgesteld wil ik wel een Amerikaan... maar das ongeveer alles wat ik zeker weet...

Zelfde winkel in Den Haag binnelopen (heet inmiddels Purple Guitars volgens mij) en 'm inruilen voor een gelijkwaardige 70's Strat? Of partikulier verkopen en naar Music Store in Keulen rijden en een nieuwe kopen? Maar welke dan?

Klinken bepaalde Strats meer "disco" dan andere? Ik ben een beetje op zoek naar de Nile Rodgers sound... Welke pickup (configuratie) moet ik dan voor gaan?

Andere dingen waar ik op moet letten?

Het moge duidelijk zijn... HELP!


Greetz,
Krimo