PDA

View Full Version : welke 19" mogelijkheden naast de G-Major?



mrkoetje
14 juli 2002, 20:17
Ik speel in een symphonische death/doommetal band (Morphia), en maak nu gebruik van een ME10 van Boss, deze voldoet allang niet meer.
Nu heb ik zo ongeveer € 700.- gespaart, maar vraag me af wat voor een mogelijkheden er nog zijn naast die alom-bekende G-Major?

Ik gebruik vooral de delay, chorus, beetje EQ, maar meer eigenlijk niet.
Ik hou wel van van gekke geluiden, maar daar gebruik ik m'n E-bow meestal voor.

Ik weet wel dat die G-Major een topper is, maar ik hou niet zo van dat monopolistische gedoe!

Ik speel trouwens op een Marshall 8280 in combinatie met een marshall 1960A
logischerwijs wil ik effect+ kanaal gelijktijdig midi schakelen.

Alvast bedankt

Martin

Raffel
15 juli 2002, 09:31
ja de goeie shit is te duur voor dat geld. Dan zit ik te denken aan behringer of rocktron...

hippie99
31 juli 2002, 14:17
Ik heb nog een GP-100 met midicontroller in de aanbieding , het erg goed in delay en chorus.
Ik weet alleen niet of die midischakeling die jij wilde mogelijk is met dit apparaat

mail maar als je interesse hebt

Ic3gl0vE
5 augustus 2002, 17:45
rocktron maakt ook mooie spullen

Rectifier
5 augustus 2002, 18:10
De Replifex van Rocktron kan idd. een kanaal schakelen van je versterker.
Echter vind ik de Rocktron's erg moeilijk programmeerbaar maar ze klinken wel goed.
Of je komt terecht in de floorprocessors zoals GT5 of GT7. Misschien is dat iets.

Yek
5 augustus 2002, 20:57
Idd, Rocktron maakt mooi spul. Ik heb nog een Intellifex te koop! (plug, plug ...) Maar de Multivalve van Rocktron is ook er mooi.

Weet wel, en ik heb er ervaring mee, dat je absoluut géén enkele support hebt vanuit Rocktron hier in Ned., ook niet per email. Dat doet TC Electronics 100x beter!

Andere 19" opties:
- 2e hands Lexicon G2
- Behringer (al maken die niet echt een apparaat dat specifiek voor gitaristen is)
- TC Electronics M-One (niet specifiek voor gitaar)
- Boss VF-1 (krijg je ook pre-amp modelling mee, rot-apparaat).

Kijk eens rond op Harmony Central - Discussion Forums - Monsterrack. Daar is nu een thread met heel veel rack-voorbeelden.

LordRiffenstein
6 augustus 2002, 09:28
Kijk ook eens uit naar een Boss GX-700. Een wat ouder toestel maar klinkt super. Heeft als grote voordeel op de anderen dat het ook een loop heeft die je kan instellen, je kan dus effecten voor je pre-amp zetten (net als pedaaltjes tussen gitaar en versterker) en effecten na de pre-amp. Je moet gewoon de boel op de juiste manier aansluiten.

Yoeri

srv-man
8 augustus 2002, 23:52
Nou Yoeri, no offense, maar je oren zullen toch wel beter weten! De GX700 is voor het geld (2ehands niet duur) inderdaad echt wel een goed ding, maar de geluidkwaliteit van de G-Major is toch heel wat beter. Ik heb de G-Major zelf vergeleken met de GT6 (toch weer een paar generaties verder dan de GX700) en de vergelijkbare effecten in de G-Major zijn toch stukken beter (vinden mijn oren althans).

LordRiffenstein
9 augustus 2002, 08:13
De GX700 is voor het geld (2ehands niet duur) inderdaad echt wel een goed ding, maar de geluidkwaliteit van de G-Major is toch heel wat beter.

Ja natuurlijk, heb ik toch ook niet beweerd dat de GX-700 even goed klinkt als een G-Major. In elk geval, voor een eerste rack fx is de GX zeker de moeite en ook niet moeilijk te programmeren. GELUKKIG klinkt de G-Major beter maar je kan best mooie resultaten behalen met de GX-700.

Yoeri

Fret
12 augustus 2002, 13:04
Lexicon maakt zeer goede effecten. Zijn alleen best prijzig, dus ff goed zoeken tweedehands ofzo.

poeyerke
12 augustus 2002, 15:15
Een boss GT-6 geeft ook goede geluiden, zeker voor alleen wat delay en chorus.
Plus.. je hebt heel veel mogelijkheden, kunt alles gemakkelijk programmeren, ook kun je via midi schakelen en je hoeft geen apart (DUUR) midi voetpedaal te kopen zoals dat bij rackapparatuur wel moet, wil je er serieus gebruik van kunnen maken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: poeyerke op 2002-08-12 15:32 ]</font>

Lacrymosa
12 augustus 2002, 15:23
een GT-6 kan toch niet je kanalen schakelen?
en een gt-3 is niet echt goed te gebruiken in een FX-loop en ik geloof dat dit bij de gt-6 ook niet verbeterd is.

Ik denk toch dat een G-major iets meer voor je is.

CheerS!!

poeyerke
12 augustus 2002, 15:31
Als je midi op je gitaarversterker hebt kan je gt-6 midisignalen sturen naar je versterker en dan dus ook kanalen schakelen.

Fret
12 augustus 2002, 15:58
Ik zweer bij Lexicon :grin: