PDA

View Full Version : wat zal ik nu maken?



JvD.
6 maart 2005, 15:54
Na de LPB-2 die een ontzettende zware bevallig was, uiteindelijk is ie gelukt: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=49663

Wil ik iets anders bouwen.
Wat ik graag wil hebben is een: pitch shifter, 10 bands EQ en een stage tuner. Enige probleem; dit is volgens mij nog veels te hoog gegrepen[of kan ik van me gewone tunertje een stage tuner maken?]

Dus dacht ik aan een fuzz pedaaltje, iemand suggesties.

Ik ben over de boost kracht van me LPB-2 niet egt te spreken, het metal Kanaal van me spider2 word ietsje vetter maar niet veel harder,
Ik wilde eerst een mixertje maken om 2 gitaren op 1 amp te krijgen maar dat schijnt niet zo leuk te klinken.

Dirk_Hendrik
6 maart 2005, 16:56
Kanaal van me spider2 word ietsje vetter maar niet veel harder,

Makes sense. Dat kanaal gebruikt een hoop compressie dus zal het niet veel harder worden. Algemeen gebeuren als je veel gain gebruikt.

JvD.
6 maart 2005, 18:00
jah, ik had um net voor me DS-1 en toen schrok ik me een ongeluk toen ik de switch in trapte, egt niet normaal hard =D me morley way lijkt wel dieper te gaan

dejohan
7 maart 2005, 11:44
Je moet de Easy Face eens proberen. Die van mij klinkt verrassend goed.

H.Manback
7 maart 2005, 15:28
Een gewone fuzz face zou je inderdaad kunnen doen, maar alvast een waarschuwing, het kan zijn dat de combinatie met je versterker niet echt wil werken. Over het algemeen genomen klinkt een fuzz veel beter over een buizen versterker.

Wat je ook kan doen is iets als een big muff of tubescreamer. Kan je eigenlijk nooit zo de fout mee in gaan qua geluid denk ik, aangezien ze zo geliefd zijn. Heb je mogelijkheden om een printplaat te etsen?

Antal
8 maart 2005, 10:44
Dus dacht ik aan een fuzz pedaaltje, iemand suggesties.

Een tonebender! 8-)

JvD.
8 maart 2005, 12:13
mjah, met mijn spider klinken effecten pedalen nietzo heel vet nee, maar op mijn kleine transistortje wel en bij me vriendin zijn ze stoer en in de oeffenruimte[waar ik mooi geluid nodig heb] klinkt het ook prima