PDA

View Full Version : GMajor en een Line6 Pod Pro



Adidas
6 maart 2005, 15:48
Hoi!

Ik ben net in bezit van een G-Major. Deze wil ik digitaal aansluiten op mn preamp (line6 podpro). Ik heb een 75 Ohm coax kabeltje gekocht geschikt voor digitaal signaal (wide bandwidth blahblah).

Dit wil alleen niet echt lukken:

Als ik die aan sluit krijg ik ten eerste het probleem dat het de level-in bij mn gmajor erg laag is (kgeloof ergens -12db max). Dit is enigzins te gainen met de digital gain, maar lijkt me bij S/PDIF niet de bedoeling te zijn toch?

Mijn tweede probleem is veel groter: als ik beide instel op een samplerate van 44.1kHz dan geeft de gmajor om de, zeg 5sec, "Rate mismatch" aan. Maw, er zijn sample slips gedetecteerd en dat zou dan komen doordat de line6 een andere samplerate uitstuurd dan de gmajor verwacht.
Laat ik de gmajor de samplerate detecteren, dan roept ie om de 5sec dat er een "sample rate change" heeft plaatsgevonden.
Soms verlies ik dan ook even het audiosignaal (volume drops).....

Heeft iemand dit ook?
Is t normaal dat deze 2 apparaten niet met elkaar overweg kunnen?
Is een van beiden misschien stuk?

Analoog werkt overigens prima.

Ik hoop dat iemand mij snel wat verder kan helpen!


Groeten,


Michiel

www.Trisomy.nl

Adidas
7 maart 2005, 15:58
ff een update:

- het volumelevel stond dicht aan de kant van de podpro, nu open en hikt met pieken tegen de -3db aan, lijkt me prima

- het samplerate lock probleem: als ik beide units fysiek op elkaar zet (metaal op metaal) dan gaat alles goed. Haal ik ze van elkaar af, dan valt de lock weg. Stop ik een kabel in de guitar in van de podpro, dan is de lock er, ongeacht of er een gitaar aan de kabel hangt of dat beide units elkaar raken of niet.

Het lijkt kortom een soort aardingsprobleem te zijn :-?

Iemand ervaring met grondlussen en digitale signaal overdracht?

Michiel

RubenP
7 maart 2005, 20:36
De digitale signalen zijn nog steeds electrische stroompjes.
Een aardlusprobleem kan dus wel voorkomen.

Zijn beide aparaten geaard, of juist niet geaard?
Probeer eens een ongeaard stopcontact.

Als je de aansluitingen hebt voor optische kabels kan je die eens proberen.

Succes
Ruben

Adidas
7 maart 2005, 21:44
Hey Ruben!

Bedankt voor je antwoord.

Helaas geen toslink; alleen coax.

Mijn rack heb ik niet op de locatie staan waar ik mn podpro en gmajor zijn, dus ik moet nog ff terug naar mn rack en kijken hoe ik dat op kan lossen.

Bij de test zoals boven beschreven waren beiden niet geaard. In mn rack is dat normaal gesproken altijd zo, dus raar dat ie daar problemen heeft. Maar als alles opgelost kan worden door een aarddraadje te laten lopen tussen de twee, of een snoer van mn gitaar in de front van mn podpro te stoppen, dan ben ik gelukkig ;)

Ik zal t weekend eens wat uitproberen :)

grtz,

Michiel