PDA

View Full Version : '50's Reissue Strat welke pickups?



Maniaaaak!!
6 maart 2005, 15:14
hoi,

Ik heb eergisteren een daphne blue 50's Classic stratocaster (Mexicaan) besteld. Ik wil hoe dan ook het achterste element vervangen voor een wat vetter element. Ik zou neigen naar de klank van een humbucker, maar wil geen gaten in mijn gitaar hakken. Ik wil liever ook niet aan de 500K pots als het ff kan, ik wil het liefst gewoon een element wat ik in die strat kan donderen zonder andere modificaties...

Ik heb in mijn Japanse '57 ReIssue destijds een Dimarzio HS-3 gesoldeerd, gevolg was een vrij stille single-coil met naar mijn smaak net ff te weinig output.

Ik ben dus op zoek naar een ander BRUG-element en heb ongeveer 130 euro te besteden.

Ik heb de volgende eisen:

- Element moet hum cancelling zijn
- Element moet clean erg vol klinken, niet alleen maar treble dus
- Element moet wit zijn (ja dat meen ik serieus)
- Element moet high output zijn

Ik kwam zelf op de volgende elementen uit:

Seymour Duncan lil' 59
Seymour Duncan JB-Jr.
Seymour Duncan Hot Rails
DiMarzio HS-2
DiMarzio The Chopper
Fender Texas Special Bridge

Ik lees ook veel goede dingen over Kinman pickups, iemand ervaringen met strats en goeie vervangers voor het brugelement? Ik zou het graag horen...

groeten Chris...

eng elfjuh
6 maart 2005, 15:24
Hot Rails!
heb ik in mn Yamahaha
geweldige dingen! :-D

Lune-a-tic
6 maart 2005, 20:06
Is dat eigenlijk teveel gevraagd om de originele elementen eerst eens uit te proberen ?

Maniaaaak!!
6 maart 2005, 21:05
euh JA! :razz:

Ik weet bijna zeker dat ze teveel ruizen naar mijn smaak, ben dol op het geluid van de standaard nek elementen op strats, maar niet dol op de ruis die deze dingen geven op hogere volumes. Vind brug elementen van strats ALTIJD te dun klinken. IMHO is het een freak-occurance als een brugelement van een goedkopere strat goed klinkt...

maar je hebt gelijk misschien issut wel om aan te horen...

kw8 nog ff af...

Je hebt geen suggesties?

Lune-a-tic
6 maart 2005, 23:49
Je hebt geen suggesties?

Toch wel, je oren gebruiken en je versterker goed afstellen.
Het kan ook, nooit kwaad om na te kijken of alle elementen wel goed aan de aarding gesoldeerd staan, correcte hoogte (en dat is NIET te dicht tegen de snaren).
Maar als je bij voorbaat weet dat het niet gaat klinken ...

Rock&Roll
7 maart 2005, 11:48
Dimarzio FS1 is wellicht wat je zoekt. Meer output en een beefed up sound voor in de brugpositie...
Of een Rio Grande Muy Grande als je er goedkoop eentje kan vinden.
En eigenlijk zijn er nog heel veel andere opties, ik zweer bvb bij de high output single coil van Kent Armstrong.
Er is wel een markt voor strat speler die vinden dat de brugpup wat te zwak is, eens goed rondkijken zou ik zo zeggen!

:cool:

Negative K3 fan
7 maart 2005, 12:43
op bepaalde versterkers met bepaalde gitaren kunnen brugelementen van strats idd zo klinken, op onze school bv. hebben we een best wel leuke fernandes strat, maar door de valvestate30 die ze daar hebben is dat echt niet te doen. Als ik die gitaar met mn vox of mn eerste zelfbouw amp (fender champ met lekkere grote cathode bypass caps) klonk hij in alle posities super, ook het brugelement.

Maar misschien is het hele karakter van een signle coil niet iets voor jou en moet je gewoon een humbucker hebben (zo dacht ik er een half jaar geleden ook nog over) dan zit er idd niks anders op. Dan zou ik eens kijken naar single coil sized humbuckers of misschien zo'n fralin.

Antoon
9 maart 2005, 00:07
Probeer anders een (magnetisch) stalen plaatje van ca 15 bij 70mm en 1mm dik met dubbelzijdig tape of kaarsvet onder het brugelement te plakken. Dit moet je een stuk meer laag geven als het een conventioneel type fender element is.

Ash ketchum
9 maart 2005, 10:50
heb je dat zelf gedaan of is dit een trucje van internet, zou wel vet zijn aangezien ik altijd op mijn fender strat '54 reissue hem in standje 4 zet voor een solo-geluid. Ik vind de brugstand net te schel nl.

Ash ketchum
9 maart 2005, 10:50
heb je dat zelf gedaan of is dit een trucje van internet, zou wel vet zijn aangezien ik altijd op mijn fender strat '54 reissue hem in standje 4 zet voor een solo-geluid. Ik vind de brugstand net te schel nl.

Bobbel
9 maart 2005, 10:55
Ik kan je de Seymour Duncan Little '59 Mini Humbuckers aan raden... ze zijn erg goed...

http://www.seymourduncan.com/website/images/little_59.jpg

(je ziet hem hier in het zwart, maar hij is er ook in het wit! Ik heb er 2 je mag er wel 1 kopen als je wilt PM me maar :wink: )

En hier een soundfile van dat element:

http://www.seymourduncan.com/website/SDToneWizard/Strat/Track35.mp3

http://www.seymourduncan.com/website/SDToneWizard/Strat/Track38.mp3

Succes!

bert k
9 maart 2005, 11:15
Ik heb zelf een strat met Kinmans, en ik zou ze je niet aanraden. Ze zijn wel heel stil, maar ze klinken ook erg Fender, dus veel treble, dun en fel. Vind ikzelf wel mooi, maar dat zoek je niet. Ik denk dat de hottere Kinmans nog te dun zijn naar jouw smaak.

BLOK182
9 maart 2005, 16:54
Ik had eerst een Hotrail in mijn strat, maar naar mijn smaak teveel output en compressie (met mijn setup). Heb der toen een fullsize SD '59 in gezet waar ik zeer content mee ben :)

Maniaaaak!!
9 maart 2005, 19:35
Ik heb zelf een strat met Kinmans, en ik zou ze je niet aanraden. Ze zijn wel heel stil, maar ze klinken ook erg Fender, dus veel treble, dun en fel. Vind ikzelf wel mooi, maar dat zoek je niet. Ik denk dat de hottere Kinmans nog te dun zijn naar jouw smaak.

Hmmmm,

en toch is het clean-geluid van de Kinman Blues set PRECIES wat ik zoek...

xal jullie ff linken:

http://www.kinman.com/images/inside/mediaCentre/sounds/AVn-BluesSlowClean-May04.mp3

moet alleen nog ff uitzoeken welke elementen dat precies zijn. (heb niet genoeg geld voor een hele set dus ik begin maar ff met een neck en brugelement) Maar DAMN wat een sound. Dit is precies wat ik zoek...

Hmmm op 0:44 switched de gitarist naar zijn brugelement, klinkt nog steeds wat dun, maar klinkt een stuk vetter dan mijn Dimarzio HS-3...

BLOK182
9 maart 2005, 20:35
Ligt natuurlijk ook enorm aan de amp waarover die clip is ingespeeld. En hoe de gitarist speelt.

Maniaaaak!!
9 maart 2005, 20:55
Ligt natuurlijk ook enorm aan de amp waarover die clip is ingespeeld. En hoe de gitarist speelt.

Ja ok, je hebt helemaal gelijk. Maar als deze elementen ook maar enigzins zo klinken als op die sample dan bennik happy. Xou met mijn VOX tonelab toch wel een te pruimen geluid in elkaar moeten kunnen brouwen.

By the way die dude op de sample is erg goed imho. Speelt mooi.

camel747
14 maart 2005, 10:24
Wat mij betreft zijn kinmans het helemaal. Ik heb zelf een bluessetje, en pas ook een woodstock-plus-setje gekocht. Die woodstocks klinken veel zwaarder en heter, tegen mijn verwachting in. Het zijn de zwaarste strat elementen die ik ooit gehoord heb! Het brugelement is de hx-85, en de 85 slaat op het feit dat hij net een tikkie milder is dan een gibson p-90. Dat is dus waarschijnlijk het perfecte element voor jou.

Nu wil het toeval dat ik mijn woodstocks verkoop, (een week oud), omdat het iets te zwaar klinkt naar mijn smaak. Ik verkoop ze helaas wel alleen als set. Ik verkoop ze voor €225.

Ik weet trouwens niet of dit de plek is om dingen te koop aan te bieden, zo niet dan excuses hiervoor.

camel747
14 maart 2005, 10:24
Wat mij betreft zijn kinmans het helemaal. Ik heb zelf een bluessetje, en pas ook een woodstock-plus-setje gekocht. Die woodstocks klinken veel zwaarder en heter, tegen mijn verwachting in. Het zijn de zwaarste strat elementen die ik ooit gehoord heb! Het brugelement is de hx-85, en de 85 slaat op het feit dat hij net een tikkie milder is dan een gibson p-90. Dat is dus waarschijnlijk het perfecte element voor jou.

Nu wil het toeval dat ik mijn woodstocks verkoop, (een week oud), omdat het iets te zwaar klinkt naar mijn smaak. Ik verkoop ze helaas wel alleen als set. Ik verkoop ze voor €225.

Ik weet trouwens niet of dit de plek is om dingen te koop aan te bieden, zo niet dan excuses hiervoor.

camel747
14 maart 2005, 10:24
Wat mij betreft zijn kinmans het helemaal. Ik heb zelf een bluessetje, en pas ook een woodstock setje gekocht. Die woodstocks klinken veel zwaarder en heter, tegen mijn verwachting in. Het zijn de zwaarste strat elementen die ik ooit gehoord heb! Het brugelement is de hx-85, en de 85 slaat op het feit dat hij net een tikkie milder is dan een gibson p-90. Dat is dus waarschijnlijk het perfecte element voor jou.

Nu wil het toeval dat ik mijn woodstocks verkoop, (een week oud), omdat het iets te zwaar klinkt naar mijn smaak. Ik verkoop ze helaas wel alleen als set. Ik verkoop ze voor €225.

Ik weet trouwens niet of dit de plek is om dingen te koop aan te bieden, zo niet dan excuses hiervoor.

camel747
14 maart 2005, 10:26
ojee 3 keer, sorrie!!

Yeo
9 maart 2006, 00:11
Nu wil het toeval dat ik mijn woodstocks verkoop, (een week oud), omdat het iets te zwaar klinkt naar mijn smaak. Ik verkoop ze helaas wel alleen als set. Ik verkoop ze voor €225.

Ik weet trouwens niet of dit de plek is om dingen te koop aan te bieden, zo niet dan excuses hiervoor.
Camel747,

is de Woodstock set geleverd met het 'NoSoldering Harness' en 'K7 sound switching'?