PDA

View Full Version : Laatst vroeg iemand om een clip van de Mesa Boogie Mark III



gerrekat
6 maart 2005, 12:59
Hier is er een die ik laatst heb opgenomen....


http://www.digitalsoundplanet.com/VirtualStudios/Listen/detail.php?eltid=26196

Michael AE
6 maart 2005, 13:03
Klinkt goed! :D

gerrekat
6 maart 2005, 13:07
LOL! ja jij kan het weten, hij is van jou geweest!

hele gave amp man, heb er nog steeds veel plezier van....probleem is dat hij bijna niet op kamervolume te begruiken is hij is echt veel "harder" dan mijn ENGLs HAHAH!

Ik ga hem denk ik in de oefenruimte zetten daar kan ik hem tenminste opendraaien!

Cheers

Fumi SG
6 maart 2005, 13:34
ik wil hem ff checken.... 'kan de pagina niet vinden' :-? Heb ik bij alle clips hier op de site die ik aanklik. Iemand een idee hoe het kan dat die clips bij mij niet werken??

Michael AE
6 maart 2005, 13:40
Ja, toen ik hem had kon ik hem ook nooit helemaal open zetten. Hij gaat idd bokhard! Ik dacht trouwens dat je hem wilde verkopen?

gerrekat
6 maart 2005, 13:43
ja vanwege dat volume.....maar heb nu besloten hem toch te houden, maar dat hij niet hier in mijn nieuwe huis gebruikt kan worden staat nog steeds boven water wil de buren enigszins te vriend houden!

Michael AE
6 maart 2005, 14:03
Ik gebruikte hem vroeger thuis wel met mijn powerbrake. Is dat geen optie voor je? Klinkt niet zo goed als bijv een hotplate, maar het is wel een stuk goedkoper. ;)

Kevin-D
6 maart 2005, 14:24
Gave clip :) Kheb trouwens ff een vraagje voor je: waarom staat de .22 studio van mesa boogie niet op de site, maar ook niet onder discontinued? Is ie soms nooit gemaakt ofzo :-?

BLOK182
6 maart 2005, 14:35
Die site is een beetje rommelig :D Gave clip trouwens, brute sound!

EpiCenturiesAWAy
6 maart 2005, 16:08
Effe domme vraag misschien maar in je clipje op 43 en 45 seconden schiet je zo precies door met je snaren hoe doe je dat, dat vraag ik me al superlang af :???:

Fumi SG
6 maart 2005, 16:39
Effe domme vraag misschien maar in je clipje op 43 en 45 seconden schiet je zo precies door met je snaren hoe doe je dat, dat vraag ik me al superlang af :???:

volgens mij zijn dat gewoon bends hoor :wink:

AART
6 maart 2005, 17:28
gewone bends bij de lead partij en de rythm partij speelt pinch harmonics.

gerrekat
6 maart 2005, 19:35
ja ik zou het niet weten hoe ik het doe...is gewoon een bend, best een radicale dat wel....

Best wel een improvisatie trouwens want eigenlijk is dit gewoon het intro van SODOM's "agent orange" waar ik een solo over geimproviseerd heb om een voorbeeld van de Mk III te geven :wink:

Ic3gl0vE
6 maart 2005, 19:53
lekker geluidje hoor :D

skabouter
8 maart 2005, 19:31
goddamn, idd heeele gave sound !!

hoe hard staat dat ding hier ? ik heb ook wel eens die mesa`s getest, maar kwam niet zo`n brute sound uit, omdat ie dus te zacht stond, en harder kon daar niet. die bakkies zijn echt keihard ja !

Negative K3 fan
8 maart 2005, 19:41
jezus wat een zieke sound (positief dus)! beter dan van je engl clips.

instant Master of puppets / Ride The Lightning!!!!11

ik wil echt nog eens een keer een mark in het echt horen, nog nooit de kans gehad :(

gerrekat
8 maart 2005, 19:56
HIJ stond op slaapkamervolume HAHHAH niet echt hard dus.......

coal
8 maart 2005, 21:06
gebruik je nog extra fx of is dit gewoon alleen het geluid van de amp?

coal
8 maart 2005, 21:08
gebruik je nog extra fx of is dit gewoon alleen het geluid van de amp?

Michael AE
8 maart 2005, 22:33
Toen ik hem nog had, merkte ik al hoe makkelijk hij op tape te zetten was.

Ibanez RuleZ
8 maart 2005, 23:51
dat is inderdaad waar, dat opnemen. Ik heb zelf dan een quad en 50/50 maar die quad is gebaseerd op de mark IIc+ en mk III. opgenomen lijkt ie veel harder te staan dan hij werkelijk staat.

Harrald

gerrekat
9 maart 2005, 06:43
gebruik je nog extra fx of is dit gewoon alleen het geluid van de amp?


Nee dit is puus de amp, wel double tracked dat wel....de reverb op het lead geluid is subtiel maar ook de ingebouwde van de amp!

gerrekat
9 maart 2005, 06:57
jezus wat een zieke sound (positief dus)! beter dan van je engl clips.

instant Master of puppets / Ride The Lightning!!!!11

ik wil echt nog eens een keer een mark in het echt horen, nog nooit de kans gehad :(


ze klinken beiden iig beter dan een Diezel! :wink:

jw009
9 maart 2005, 08:59
dat is inderdaad waar, dat opnemen. Ik heb zelf dan een quad en 50/50 maar die quad is gebaseerd op de mark IIc+ en mk III. opgenomen lijkt ie veel harder te staan dan hij werkelijk staat.

Harrald

neem je op via de recording out? of gewoon mic voor je cab??

Negative K3 fan
9 maart 2005, 18:15
jezus wat een zieke sound (positief dus)! beter dan van je engl clips.

instant Master of puppets / Ride The Lightning!!!!11

ik wil echt nog eens een keer een mark in het echt horen, nog nooit de kans gehad :(


ze klinken beiden iig beter dan een Diezel! :wink:

misschien is mn smaak wel veranderd, maar ik vind de mop sound wel lekker, maar niet om zelf over te spelen denk ik :)

Ibanez RuleZ
9 maart 2005, 20:22
dat is inderdaad waar, dat opnemen. Ik heb zelf dan een quad en 50/50 maar die quad is gebaseerd op de mark IIc+ en mk III. opgenomen lijkt ie veel harder te staan dan hij werkelijk staat.

Harrald

neem je op via de recording out? of gewoon mic voor je cab??

gemict, recording vind ik niet super

harrald

soup
9 maart 2005, 21:27
wow gerrekat dit klinkt goed 8-)

Thom TK
9 maart 2005, 23:23
Ja lekkere sound idd...maar ik denk ook dat de elementen er toe bijdragen... :-D

gerrekat
10 maart 2005, 07:03
Ik gebruik vrij heftige elementen idd, vaak DiMarzio Super Distortions, X2N, Bill Lawrence L 500 XL's en heel soms EMG 81's of duncan invaders.....

Jax
10 maart 2005, 07:07
Hee Gerrekat,

Zeer vette sound! Je zei in een andere post, dat je versterker op kamerniveau stond, toch? Gebruikte je een attinuator, want het is toch een buizenbak?

up-guitarman
10 maart 2005, 12:15
Vette, heftige sound !!!
Nu, ik speel niet de muziek die jij speelt ... Eerder funky rockshit a la RATM, Incubus, Peppers, ... en ik zou er ook bvb. Radiohead, AC DC stuff en zo mee moeten kunnen spelen ...
Is deze amp hier ook geschikt voor of helemaal niet ??? En zit er een deftig clean channel op ???

Btw, enorm vette clip !!!

up-guitarman
10 maart 2005, 12:15
dubbel

gerrekat
10 maart 2005, 12:49
Perfecte cleans maar probleem is dat de 3 kanalen een gedeelde EQ hebben dus je kan eigenlijk maar 1 sound echt gebruiken want bij deze instellingen (zoals in de clip) heb je geen goed clean geluid, maar op zichzelf heeft de Mark een supermooie clean veel beter dan bijvoorbeeld een rectifier...

Elektrik_Sixx
18 maart 2005, 15:25
Welke Mark III is dat? Head of combo en welke stripe?
Ik heb een red stripe combo en tis me nog niet gelukt er een fatsoenlijk clean uit te halen, zoals uit bijv mijn Studio Preamp.

Ik heb alleen maar mid, lijkt het wel. De combo staat nu ook bij de reparateur, want volgens mij klopt er gewoon iets niet aan mijn amp.

Op welke boost/scheur pedalen reageert de Mark III een beetje goed? TS808, Fulldrive, oid?
Ben al blij als ik een goed clean geluid met een fatsoenlijk scheurgeluid kan krijgen; kanaal 2 vergeet ik maar even voor het gemak.