PDA

View Full Version : Prescription Electronics RX Overdriver: review



groovyB3
6 maart 2005, 00:35
bla

groovyB3
6 maart 2005, 00:36
Kheb onlangs een PE RX Overdriver gekocht van Steavissmokin. Eigenlijk meer omdat de prijs zo goed was, kende het pedaal verder niet eigenlijk. Ik moet zeggen, het valt 100% mee, want het is een geniaal pedaal.

De Snapper heb ik weggedaan, omdat ik er de ballen in miste. Deze kan exact hetzelfde klinken als een Snapper, maar het mooie is dat je het hoog eruit kan draaien, plus nog es wat extra ballen erin draaien (ouch... :D ). Het gain gehalte varieert van vrijwel clean boost tot vette overdrive en dikke fuzz. Het is zeker weten ook geen one trick pony dus. Met de toonregeling, kan je hele rauwe, nasty geluiden creeeren, maar ook hele romige geluiden. Erg fijn dus :)

Het pedaal is een kloon van de Color Sound Overdriver, zie www.fuzzbox.com voor meer info. Op die site staat ie er in het wit en geel, maar ik heb een zwarte.

Evenals een fuzz reageert ie ook geweldig op de volumeknop. Vanaf 10 tot 8 neemt enkel de gain af, vanaf 8 gaat het volume pas echt afnemen. De output is enorm, dus je kan je amp er flink mee laten oversturen. De treble, bass en drive controls werken volledig met elkaar samen en elke instelling klinkt dus ook totaal anders. Draai aan de treble en ook de bass verandert. Erg lastig in het begin, maar na een uurtje tweaken heb je het hele systeem wel door.

Dit pedaal is een echt screamertje, en dan geen zacht, lief screamertje als de tubescreamertjes, maar dan echt een gilmachine.

Wat voor functie ik het pedaal ga geven ben ik nog niet helemaal uit. Ik krijg volgende week als het goed is een Fulltone '70 binnen en die ga ik zeker weten gebruiken voor de vette fuzzklanken. De RX zal of als boost ingezet worden of gildrive ;)

Erg fijn pedaal en elke stuiver meer dan waard!

BramVersteeg
6 maart 2005, 12:13
Nice! Je beschrijving klinkt erg goed. Ik ben wel benieuwd hoe het pedaal 'in real life' klinkt. Probeer maar naar de komende meeting/pedalendag te komen :P

Antal
6 maart 2005, 15:49
Wat voor functie ik het pedaal ga geven ben ik nog niet helemaal uit. Ik krijg volgende week als het goed is een Fulltone '70 binnen en die ga ik zeker weten gebruiken voor de vette fuzzklanken. De RX zal of als boost ingezet worden of gildrive ;)

Hey B3, ik vond nog een oud topic waarin ene Sash beweert dat je beter een everman kan kopen :razz:


De '69 is erg romig, vrij weinig gain.
De '70 is harsh en schreeuwend met veel gain.
De Soulbender zit daar tussenin :)

Vind ze geen van allen top klinken. Zeker niet voor die prijs.
Neem aan dat je ze bij v/d Haar zou willen kopen? Dan raad ik zeker weten de Everman Fuzz Drive aan. Kost 239 Euro, maar hij kan werkelijk met gemak de sound van de Fulltone fuzzes aan.

Mitch
6 maart 2005, 16:02
Hij zegt het, ik dacht het :oops:

Dirk_Hendrik
6 maart 2005, 16:51
pfft, zeurkousen :evil:

Hebben jullie dan niet door dat de windrichting vandaag anders is? :D

Quink
6 maart 2005, 18:03
Hey B3, ik vond nog een oud topic waarin ene Sash beweert dat je beter een everman kan kopen :razz:

Wat meteen de waarde van bovenstaande review aangeeft.......


http://smile.smilies.nl/1562.gif http://smile.smilies.nl/1562.gif

groovyB3
6 maart 2005, 21:14
Wat voor functie ik het pedaal ga geven ben ik nog niet helemaal uit. Ik krijg volgende week als het goed is een Fulltone '70 binnen en die ga ik zeker weten gebruiken voor de vette fuzzklanken. De RX zal of als boost ingezet worden of gildrive ;)

Hey B3, ik vond nog een oud topic waarin ene Sash beweert dat je beter een everman kan kopen :razz:


De '69 is erg romig, vrij weinig gain.
De '70 is harsh en schreeuwend met veel gain.
De Soulbender zit daar tussenin :)

Vind ze geen van allen top klinken. Zeker niet voor die prijs.
Neem aan dat je ze bij v/d Haar zou willen kopen? Dan raad ik zeker weten de Everman Fuzz Drive aan. Kost 239 Euro, maar hij kan werkelijk met gemak de sound van de Fulltone fuzzes aan.

Dat was toendertijd zeiklul. :razz:

Mike Fuller, heeft de fuzzes erg verbeterd de laatste tijd en ze klinken dan ook erg authentiek. Veel beter dan de oudere modellen, die gewoon totaal niet als fuzz faces klonken.

SteavisSmokin
7 maart 2005, 23:04
Waar haal je dat vandaan, sash?!

In ieder geval fijn dat je wat kan met de RXoverdriver! veel plezier er mee :-)

BLOK182
7 maart 2005, 23:43
Quanta costa, zo'n ding?

jpb
8 maart 2005, 09:15
Sash....uh B3 heeft gelijk Fuller heeft de Soul-Bender verbeterd en de '70 ook (is nu blauw ipv paars). Ik dacht de '69 ook. Ik zou de '70 nog wel eens willen horen zonder gebufferde pedalen.

groovyB3
8 maart 2005, 17:29
Quanta costa, zo'n ding?

Nieuw 200 dollar, maar from my good friend Steavis, only 60 :D

DREAMMACHINE
8 maart 2005, 17:36
....met de voorwaarde dat je een lovende revieuw schreef zeker.... :razz:

SteavisSmokin
8 maart 2005, 17:50
Tsjah eigenlijk wel maar het had een lovende review moeten zijn over mij, niet over het pedaal dat ik weg deed....just kidding.. :-D

Robbert
8 maart 2005, 20:11
Hey Steavis.. is dat jou band, The Backbones? Dan speel je de 12e 2 straten verder op in de Noot..

SteavisSmokin
8 maart 2005, 21:13
Hey Robbert, da's inderdaad mijn band. Ik speel de 12e zelf niet mee maar ben er waarschijnlijk wel bij. We doen een tour met een gitarist uit de USA (monster mike welch), erg goede gitarist dus je moet gewoon komen kijken, robbert!! :) En zeg effe hoi tegen me als je me ziet...! :)

steven

groovyB3
8 maart 2005, 21:18
En zeg effe hoi tegen me als je me ziet...! :)


En mocht je niet weten hoe Steavis eruit ziet: kleine dwerg die goedkoop pedalen verkoopt aan mij :razz: :D

Robbert
10 maart 2005, 20:50
En zeg effe hoi tegen me als je me ziet...! :)


En mocht je niet weten hoe Steavis eruit ziet: kleine dwerg die goedkoop pedalen verkoopt aan mij :razz: :D

Kan zijn dat het uitverkocht is :oops:

Dirtypool
10 maart 2005, 21:13
Nee joh! Wie kent nu Monster Mike Welch, bijna niemand toch?
Joe Bonamassa, daar moeten we op tijd bij zijn .

Robbert
11 maart 2005, 11:01
Nee joh! Wie kent nu Monster Mike Welch, bijna niemand toch?
Joe Bonamassa, daar moeten we op tijd bij zijn .

Oh, Joe gaat het weer proberen ;)

Vorige keer had ik het laatste kaartje gkocht :D .. had ie "keelproblemen", ging het niet door! :roll:

robzilla
31 maart 2005, 17:25
Schop!

bevalt die nog Sash? Wat voor 'high gain' sound zijn er uit te krijgen?

:)

robzilla
31 maart 2005, 17:45
ga dan omhoog gaar forum..

:???:

GuitarMaster
31 maart 2005, 18:01
Haha, Sash heeft m al weer doorverkocht aan mij :)

robzilla
31 maart 2005, 18:35
Waarom verkoop je hem dan? :)

Hoe zijn de sounds met wat hogere gain?

GuitarMaster
31 maart 2005, 19:28
Klinkt best lekker, ik vind alleen dat je het niet echt een overdrive kan noemen. Het is meer een cleanboost met een fuzz (als je de drive knop meer dan 3/4 open zet). De clip op musictoyz.com geeft wel een aardige indruk vind ik.
Al met al is het niet echt wat ik zocht, dus staat ie weer te koop.

robzilla
31 maart 2005, 19:37
Klinkt best lekker, ik vind alleen dat je het niet echt een overdrive kan noemen. Het is meer een cleanboost met een fuzz (als je de drive knop meer dan 3/4 open zet). De clip op musictoyz.com geeft wel een aardige indruk vind ik.
Al met al is het niet echt wat ik zocht, dus staat ie weer te koop.

kzal zo wel even die clip beluisteren. ben wel geinteresseerd?

robzilla
31 maart 2005, 19:46
hmm is denk ik niet echt wat ik zoek op dit moment. klinkt wel goed moet ik zeggen. ik weet niet wat je er voor wilt hebben? if the price is right.. :wink:

groovyB3
31 maart 2005, 21:18
Het is een pedaal waar je echt mee moet werken en door krijgen hoe het werkt voordat je em gaat waarderen. Zitten heel veel mogelijkheden alhoewel er maar 4 knoppen op zitten.
Desondanks dat ik het een heel fijn pedaal vond gebruikte ik em te weinig en khad geld nodig ;)

groovyB3
31 maart 2005, 21:18
Het is een pedaal waar je echt mee moet werken en door krijgen hoe het werkt voordat je em gaat waarderen. Zitten heel veel mogelijkheden alhoewel er maar 4 knoppen op zitten.
Desondanks dat ik het een heel fijn pedaal vond gebruikte ik em te weinig en khad geld nodig ;)

BramVersteeg
31 maart 2005, 23:19
Hey Sas, ken jij die "Experience"? Er staat/stond er een op gitaarmarkt en die soundclip klinkt wel vet.