PDA

View Full Version : Hij is er!



BassAgent
5 maart 2005, 19:05
jippie!

Jax
5 maart 2005, 19:06
Woohoo!!! :???: :D

BassAgent
5 maart 2005, 19:07
Hij is er eindelijk! Mijn nieuwe Richwood RE-44 QBS! Ik heb hem vanmiddag voor 180 euro (inclusief band dan) aangeschaft, thuis aangesloten, en het eerste wat ik merkte was dat er .010 D'Addario's op lagen, en dat die nodig vervangen moesten worden door .009 DR strings. Dat is dus het eerste wat eraan veranderd gaat worden. Voor de rest is het gewoon een heerlijk gitaartje, met gouden hardware en een maple fingerboard, en hij heeft lekkere elementen. Ik ga hem voor mijn skaband gebruiken, en daar is hij uitermate geschikt voor, merkte ik met een jamsessie met mn broer (drummer).
Foto's volgen snel!

Franc
5 maart 2005, 19:11
YES! Weer een Richwood zieltje :D

Maarre, nooit meer zo'n topic openen zonder foto's natuurlijke he! ;)

Franc.

wietse
5 maart 2005, 19:12
mietje!
0.10 is de goede balans tussen toon en dikte 0.09 is veel te dun :-D
maar veel plezier ermee.
en koop geen d'addario's die nieuwe snaren van hun zijn tegenwoordig bagger ,vroeger waren ze goed maar ze hebben er iets aan veranderd.

BassAgent
5 maart 2005, 19:12
YES! Weer een Richwood zieltje :D
Ik hoop niet dat dat sarcastisch bedoeld was? :razz:

BassAgent
5 maart 2005, 19:14
@ wietse: Met die .010 snaren erop speelt ie wel iets te zwaar, maar misschien is gelijk .009 snaren erop leggen een beetje rigoreus. Je hebt gelijk. Dus dan worden het .010 DR snaren :D

Franc
5 maart 2005, 19:21
Ik hoop niet dat dat sarcastisch bedoeld was? :razz:

Nee nee, zeker niet, ik ben er zelf ook een :D


http://www.soscastoa.com/franc/zonderslagpl.jpg

De 44 is een Tele toch? Die Quilted?

Franc.

Franc
5 maart 2005, 19:23
mietje!
0.10 is de goede balans tussen toon en dikte 0.09 is veel te dun :-D
maar veel plezier ermee.
en koop geen d'addario's die nieuwe snaren van hun zijn tegenwoordig bagger ,vroeger waren ze goed maar ze hebben er iets aan veranderd.

Sinds wanneer dan :???: Ik gebruike al jaren D'Addarios zonder problemen..

Franc.

Cubensis
5 maart 2005, 19:28
kijk!, nog een zieltje :D
heb er sinds eergister ook 1, erg tevreden erover :)
en idd de mijne kwam ook met d'adarios erop (hing zelfs een kaartje aan 'strung with d'adario' alsof dat iets is om trots op te zijn :-? )en ik als EB/elixirman zijnde hou niet van d'adario :D
maar erg geile gitaar verder, en post foto's!

BassAgent
5 maart 2005, 19:29
Bij mij hing er ook een kaartje aan ja, en hou jij van elixir?! Die dingen voelen als vaseline-snaren! Schijtsnaren:P Ik gooi dr gewoon handgemaakte dr-snaren op, jammer dat Cocco geen gitaarsnaren maakt, zijn geweldige bassnaren.

VooDoo
5 maart 2005, 19:52
Gefeliciteerd metje gitaar man
:lol:

wietse
5 maart 2005, 21:11
mietje!
0.10 is de goede balans tussen toon en dikte 0.09 is veel te dun :-D
maar veel plezier ermee.
en koop geen d'addario's die nieuwe snaren van hun zijn tegenwoordig bagger ,vroeger waren ze goed maar ze hebben er iets aan veranderd.

Sinds wanneer dan :???: Ik gebruike al jaren D'Addarios zonder problemen..

Franc.
sinds ongeveer een half jaar geloof ik hebben ze iets veranderd en nu breken ze sneller, herkenbaar aan de nieuwe verpakking, de oude zijn veel sterker.
Ik gebruikte ook altijd D'addario tot grote tevredenheid maar ze zijn nu niet meer wat ze geweest zijn, ben over gestapt op EB's.

wietse
5 maart 2005, 21:14
@ wietse: Met die .010 snaren erop speelt ie wel iets te zwaar, maar misschien is gelijk .009 snaren erop leggen een beetje rigoreus. Je hebt gelijk. Dus dan worden het .010 DR snaren :D
inderdaad het is ook een kwestie van gewenning ,je krijgt meer kracht in je vingers door dikkere snaren.
en hem effe goed af laten stellen doet ook wonderen dat is vaak huilen met de pet op bij richwood als de winkel er niks aan gedaan heeft.

BassAgent
6 maart 2005, 12:12
Foto's!!!
http://www.geocities.com/bassagent90/RichwoodBody.jpg
http://www.geocities.com/bassagent90/RichwoodHeadstock.jpg
http://www.geocities.com/bassagent90/RichwoodHeadstockBack.jpg
http://www.geocities.com/bassagent90/RichwoodTotal.jpg

strattie
6 maart 2005, 12:31
mooi :o

Franc
6 maart 2005, 12:35
Ziet er strak uit man!

Me wants er ook eentje!! :o 8-)

Kevin-D
6 maart 2005, 13:54
Wow mooie tele, klinkt vast net zoals ie eruit ziet of niet soms? :P

EmgMaster
6 maart 2005, 14:18
mm, foto's doen het niet

Maar Richwood heeft altijd geinig spul, zeker voor het geld.

BassAgent
6 maart 2005, 14:21
Dan heb jij een scheve pc:P

@Kevin-D: zeker, is echt tof ding:D

iam
6 maart 2005, 14:27
Dan heb jij een scheve pc:P

@Kevin-D: zeker, is echt tof ding:D

nee geocities is gewoon een onbetrouwbare server om foto's te plaatsen, is om de 5voeten 'temporarily unavailable'

BassAgent
6 maart 2005, 14:35
Heb jij een betere tip dan webshots waar mijn gekantelde foto's weer teruggekanteld worden?!

Dreamer_Ur
6 maart 2005, 15:31
heel erg cool gitaartje, die gouden hardware maakt het echt af! waar heb je m gekocht? ik ben ook wel geinteresseerd in zoiets!

LPClassic
6 maart 2005, 15:52
Sorry, this site is temporarily unavailable!
The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer. Visit our help area for more information.
Access to this site will be restored within an hour. Please try again later.
http://



probeer http://imageshack.us/

nooit error, gratis en makkelijk.

en daarna doorsparen naar een echte gitaar :chicken:

Dreamer_Ur
6 maart 2005, 16:01
jup, imageshak werkt prima voor plaatjes-linking :)

ik zit zelf vreselijk te geilen op http://www.backandforth.nl/RE-52-NT.jpg
puur als gitaartje-waar-ik-goed-op-kan-rammen, jeweetwel, iets waar je niet al te voorzichtig mee bent omdat ie vaak onderweg is :) kan iemand wat meer vertellen over richwood en ev. deze gitaar? ik krijg de search functie niet aan de praat vandaag, sorry!

BLOK182
6 maart 2005, 16:14
Tof kerel, gefeliciteerd!!

wietse
6 maart 2005, 16:18
Heb jij een betere tip dan webshots waar mijn gekantelde foto's weer teruggekanteld worden?!

photobucket.

Franc
6 maart 2005, 16:24
Ik wil ze ook wel voor je hosten hoor, mijn server doet het altijd :-D
(afkloppen!)

Franc.

BassAgent
6 maart 2005, 18:08
@Dreamer: Ik heb m bij Live Music Arnhem gekocht, gewoon laten bestellen :D
@de rest: bedankt voor de tip, ik zal eens wat over gaan hevelen :razz:

Sicky61
6 maart 2005, 18:24
mietje!
0.10 is de goede balans tussen toon en dikte 0.09 is veel te dun :-D
maar veel plezier ermee.
en koop geen d'addario's die nieuwe snaren van hun zijn tegenwoordig bagger ,vroeger waren ze goed maar ze hebben er iets aan veranderd.
mietje....het echte werk begint bij 0.11 8-)

Dreamer_Ur
6 maart 2005, 18:26
@Dreamer: Ik heb m bij Live Music Arnhem gekocht, gewoon laten bestellen :D
@de rest: bedankt voor de tip, ik zal eens wat over gaan hevelen :razz:

handig, nog in de buurt ook! hebben ze een test-garantie bij bestellen? als in: ik bestel hem daar, maar blijkt dat ik hem na bespelen klote vind dan hoef ik hem ook niet te kopen?

Franc
6 maart 2005, 18:33
Die 'lekkere elementen' zijn die ook echt Telecaster of gewoon lekker?

Ik denk serieus over de 40 in Sunburst, die heeft een rosewood toets :razz: De looks zijn okee, maar vraag me wel af of ie klinkt zoals een Tele moet klinken?

Franc.

Franc
6 maart 2005, 18:40
..puur als gitaartje-waar-ik-goed-op-kan-rammen, jeweetwel, iets waar je niet al te voorzichtig mee bent omdat ie vaak onderweg is :) kan iemand wat meer vertellen over richwood en ev. deze gitaar? ik krijg de search functie niet aan de praat vandaag, sorry!

Richwood is Chinese massaproductie. Kopie-en van de meeste bekende modellen. De Les Paul die ik heb bevalt prima, al krijgt ie natuurlijk nooit de Gibson status. Toch zie je dat ze echt hun best hebben gedaan een nette gitaar te maken. Misschien zou de eindcontrole beter kunnen...
De bolt-ons zien er op de foto's ook erg goed uit, maar wat ik bij de LP merkte is dat de afwerking van exemplaar tot exemplaar verschilt, dus zomaar bestellen zou ik persoonlijk niet doen. ff Testen en de mooiste meenemen, want wees eerlijk, als je eenmaal de moeite hebt genomen je bed uit te komen, een tank benzine leeg te rijden en te testen, wat is dan nog 120euro????

Franc.

Azrael
6 maart 2005, 18:43
mietje!
0.10 is de goede balans tussen toon en dikte 0.09 is veel te dun :-D
maar veel plezier ermee.
en koop geen d'addario's die nieuwe snaren van hun zijn tegenwoordig bagger ,vroeger waren ze goed maar ze hebben er iets aan veranderd.
mietje....het echte werk begint bij 0.11 8-)

Ik stem voor 0.09! 8-)

butters
6 maart 2005, 19:00
mooie maple hals! hoe zijn de elementen? die prijzen wordt er niet goed van.
mooie gitaar! :lol:

Cubensis
6 maart 2005, 19:41
Richwood is Chinese massaproductie.
richwood is koreaans naar mijn weten

Nrrrk
6 maart 2005, 19:45
Hoe is het geluid nou van die Richwoods? Die les pauls zien er super goed uit! Zit er zelf ook naar te kijken, het enige wat ik minder vind is de gouden hardware, maar die pleur ik er dan wel vanaf. Ik wil weten of die elementjes + het hout / afwerking wel goed is. :)

Franc
6 maart 2005, 19:49
Ik had een stickertje met Made In China op de headstock hoor?

Cubensis
6 maart 2005, 19:51
Ik had een stickertje met Made In China op de headstock hoor?
o, ok,dan zal t wel :)
ik heb bij de mijne nergens een stickertje gezien, maar zoiets stond me bij, dus daarom zei ik: "naar mijn weten"

Dreamer_Ur
6 maart 2005, 20:11
al was ie in swahili gemaakt, een goede gitaar is een goede gitaar ;)
maargoed ik lees natuurlijk ook maar de verhalen he, die tot nu toe best positief zijn!
ik verwacht ook geen gitaar in de kwaliteit van mijn Gibson, maar ik zoek gewoon een fijne strat waar ik lekker aan kan klooien en gewoon kan gebruiken in oefenruimtes zonder bang te zijn dat ie vies wordt :lol:

@ Franc : haha inderdaad, benzine kosten meegerekend kan het best wel ;) wat is DE winkel betreffende Richwoods? ik zie zelf backandforth.nl als grootste leverancier, is dat zo?

vester86
6 maart 2005, 21:23
ik ben voor een setje 0.13 in D gestemd :P

Franc
7 maart 2005, 07:23
@ Franc : haha inderdaad, benzine kosten meegerekend kan het best wel ;) wat is DE winkel betreffende Richwoods? ik zie zelf backandforth.nl als grootste leverancier, is dat zo?

Grootste weet ik niet, maar hij heeft scherpe prijzen en zit (voor mij) redelijk in de buurt.
Hij verkoopt vanuit huis, haalt de gitaren rechtstreeks bij de groothandel dus een mailtje waarin je zegt wat je wilt uitproberen en dan is een afspraak snel gemaakt.

Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen bedenken is dat hij ze direkt uit de doos levert en ze zo niet echt optimaal staan afgesteld.
Daar staat echter tegenover dat ik voor de prijs ook een hele stevige gigbag kreeg en afstellen doe ik zelf wel, zodra mijn eigen snaren er op zitten (ik lees dat sommige mensen D'Addarios of Elixir hadden, ik had gewoon verroest staaldraad ;) ).

Tsja, dat is dan het verschil met een Gibson, alleen kost een set snaren minder.

Franc.

Cubensis
7 maart 2005, 09:01
www.muziekhandeljoosten.nl is goedkoper dan backandforth, die vintage tele is bij B&F 160 of 170 en bij muziekhandel joosten 142 als je via internet besteld

Cubensis
7 maart 2005, 09:17
Die 'lekkere elementen' zijn die ook echt Telecaster of gewoon lekker?

Ik denk serieus over de 40 in Sunburst, die heeft een rosewood toets :razz: De looks zijn okee, maar vraag me wel af of ie klinkt zoals een Tele moet klinken?

Franc.
klinkt zeker zoals een tele moet klinken :)
zie hier de reactie op mijn richwood vintage tele door strat en tele-kenner sash (groovyb3) ;)
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=49826&start=15

Franc
7 maart 2005, 09:45
www.muziekhandeljoosten.nl is goedkoper dan backandforth, die vintage tele is bij B&F 160 of 170 en bij muziekhandel joosten 142 als je via internet besteld

Daar heb jij op zich weer gelijk in, maar ik heb het al eerder gezegd, ff testen vind ik toch wel prettig bij Richwood.
En na verzendkosten is het verschil nog maar 2 euro ofzo en daar rij ik dan liever even voor naar Rijswijk.

Franc.

BassAgent
7 maart 2005, 11:12
@Dreamer: Ik heb m bij Live Music Arnhem gekocht, gewoon laten bestellen :D
@de rest: bedankt voor de tip, ik zal eens wat over gaan hevelen :razz:

handig, nog in de buurt ook! hebben ze een test-garantie bij bestellen? als in: ik bestel hem daar, maar blijkt dat ik hem na bespelen klote vind dan hoef ik hem ook niet te kopen?
Ik denk het wel, maar ze kennen mij daar ook, dus is dat ook geen probleem.