PDA

View Full Version : Vintage beurs Veenendaal



Stratman70
5 maart 2005, 15:13
Weet iemand wanneer dat weer is? Ik dacht deze maand ergens, kan dat kloppen?

(Hopelijk niet dit weekend, want dan ben ik nu te laat, of is dat altijd twee dagen?)

arno
5 maart 2005, 16:01
volgens mij 26 maart

AutoStatic
6 maart 2005, 12:50
Die gasten moeten echt wat aan hun site doen en aan de vindbaarheid van dat ding. Als ik moet googlen op MMM Veenendaal om het te vinden doe je iets niet goed (komt door die shite frames die ze gebruiken).
26 Maart is er weer een beurs. http://www.guitarshow.nl

djgitarist
14 september 2005, 12:26
Deze zaterdag 17-9-2005 is er weer een vintage beurs aan de nijverheidslaan 8 in veenendaal.

Is iemand daar ooit geweest? Het is voor mij een eindje rijden, en als ik bijvoorbeeld 20 euro entree moet betalen terwijl je in 10 minuten alles hebt gezien dan is het voor mij niet interessant.

fred dons
14 september 2005, 12:32
ik dacht dat de entree 7,50 was (plus minus) en je bent wel een halve dag zoet met rondkijken (ik ga iedere keer en ik rij er een uur over)

het is een hele mooie gelegenheid om vintagegitaren te zien die je normaal gesproken nooit tegen zou komen, verder ook een mooie gelegenheid om het verschil te leren tussen vervalsingen/origineel/refinished/customized etc omdat werkelijk alle varianten daar voorkomenl

SimonS
14 september 2005, 13:13
mooie stad iig...

djgitarist
14 september 2005, 13:22
OK bedankt voor de info,

Zijn er nog gitaristen die er ook heen willen? Ik heb namelijk weinig zin om er alleen heen te gaan.

Vampire
14 september 2005, 14:36
OK bedankt voor de info,

Zijn er nog gitaristen die er ook heen willen? .

Ik gok zo, dat je niet de enige gitarist zult zijn die aanwezig is... :wink:

robert-gitarist
14 september 2005, 19:25
hmm ik wil dr opzich wel heen gaan...
Weet alleen niet waneer het precies is,welke dag het valt...ben te lui om ff op de kalender te kijken :D :P
Maar ik heb ook geen zin om alleen dr heen te gaan

Javaca
14 september 2005, 19:35
Het is altijd zaterdag

The Mule
14 september 2005, 19:41
Ik ga er zaterdag zeker weer heen. Kijken of er nog wat te ruilen valt (neem waarschijnlijk een bas mee) en verder gewoon het sfeertje, veel gelijkgestemde fanaten, veel mooie en lelijke instrumenten bij elkaar, gewoon een lekker dagje erop uit...

Les Paul
14 september 2005, 20:33
Ik ben ook van plan er heen te gaan. Ik vind het altijd een leuk sfeertje. Vooral de muffe lucht van al die oude zooi die tegenwoordig vintage genoemd wordt.... :)

schizo910
14 september 2005, 20:43
Het is altijd zaterdag
yup, in Veenendaal moet je op zondag in de kerk zitten en het is niet de bedoeling dat je dan gitaar zit te spelen... :lol:

Javaca
14 september 2005, 21:08
Vertel mij wat. Vrienden van me zitten er op school, en m'n pa werkt er.
Veenendaal noemen we hier Black-Sock-City

djgitarist
15 september 2005, 08:48
Kun je daar ook je eigen gitaar ruilen/verpatsen?

Hoe gaat dat in zijn werk, moet het ook een vintage gitaar zijn of kan ik ook mijn jack&danny 12-string ruilen voor een guild 12-string?

Harry
15 september 2005, 11:39
mooie stad iig...

huh!!! ?????? :o

SimonS
15 september 2005, 12:34
ik woon daar... en ja, het was sarcastisch. :roll:

vraagje: is dr alleen maar vintage meuk, of ook wel wat "moderner" speelgoed?

Harry
15 september 2005, 12:50
er staan ook nieuwe gitaren en versterkers, maar dan moet je niet direct aan ibanez en marshall denken

Stratman70
17 september 2005, 16:49
Ik kom er net vandaan. Heb me weer eens prima vermaakt. Maar ja... zag een schitterende witte Greco Les Paul Custom model. Wat speelde dat ding heerlijk zeg! Moest 600 euri opbrengen, maar had me van te voren al voorgenomen om niks te kopen. Nu zit ik thuis en... :cry:

Ook heb ik nog op een Tokai '62 R.I. Goldstar Sound gespeeld, waar ze 900 euro voor vroegen. Mocht nog wel iets vanaf, maar de vraagprijs vond ik wat errug hoog. Speelde wel lekker en zag er top uit. Ook had die man nog een Fernandes, ook een jaren 60 R.I., die nog ietsje lekkerder speelde en daar was de prijs 600 euro van. Zat een Fender decal op, was netjes gedaan.

En verder zag ik een gast spelen die een grote Yngwie fan moest zijn. Speelde geweldig! Had ook een schitterende strat. Een originele 70er, maar zelf de bekende YJM modificaties aangebracht en dat ding zag er behoorlijk doorleefd uit. ("relic" is zwak uitgedrukt). Heb 'm even in mijn handen gehad en voelde heerlijk lekker aan die strat.

Kortom een leuk dagje gehad. Altijd leuk daar, al vond ik het in de Lampegiet toch sfeervoller.

Ben uiteindelijk naar huis gegaan met een doos snaren (10 setjes) en een switch tip voor mijn strat, die ik vorige weer was kwijtgeraakt bij een optreden. (niet die strat, maar het knopje dus)

Nog meer ervaringen vandaag in de Veenendaalhal?

evilpompie
17 september 2005, 17:12
Kom er net vandaan, heb een gemodificeerde London Ciy comet tele gekocht met seymour duncan vintage '54 pickups, usa switch, switchcraft jackout, nieuwe pots en shielded wiring en een gigbag. Heel lekker gitaartje. Was van iemand geweest die had hem laten modificeren en na een maand wilde die toch een fender. Nou goed dan :-)

Vampire
17 september 2005, 18:35
Kom er net vandaan, heb een gemodificeerde London Ciy comet tele gekocht met seymour duncan vintage '54 pickups, usa switch, switchcraft jackout, nieuwe pots en shielded wiring en een gigbag. Heel lekker gitaartje. Was van iemand geweest die had hem laten modificeren en na een maand wilde die toch een fender. Nou goed dan :-)

wat zeg: "Nou, het moet maar weer dan... maar dit is de laatste keer dat je me zoiets flikt!" ? :D

Misschien ga ik volgende keer ook wel, het lijkt me wel interessant! Maar goed, ik heb wel mijn Morley Wah binnen gekregen vandaag 8-)

Wouter J
17 september 2005, 22:06
Ik ging naar veenendaal en bracht mee terug...

Eeen zwaar bespeelde 1986'er Ibanez Roadstar RG 450, geheel zwart voor een leuke prijs van 100 euro. Dat ding ziet eruit of hij door een tank is overreden maar hij speelt super.

en ik kocht me een "electric blue" 1983 Washburn FV 2 Flying V die bij op de stand van Charlee's voor 175 weg ging, dat ding was stoffig maar verder in nieuw staat. Prachtige gitaar, wat een scheurbeest.

Ja, ik krijg vaak te horen dat Veenendaal duur is maar je komt wel altijd wat leuks tegen voor een degelijke prijs als je weet waar je moet kijken.

Het klapstuk van de veiling zag ik ergens op een standje helemaal achter in de zaal, het was een zeer afgeragde Telecaster kopie met een Hals van een Vester met het logo er vanaf geschuurd, de brug vrij ruw vervangen door een tremolo en een slodige re-finish in mat zwart kon niet verhullen dat dat ding een multiplexen body had.

"It's a real ESP." zei de verkoper in een toon die eigenlijk meer zichzelf had moeten overtuigen.

"Yeah, right!" was mijn antwoord toen ik hem dat stuk vuilnis terug gaf en wegliep van zijn stand.

Stitch
18 september 2005, 13:42
Je hebt van die klootzakken die het altijd weer proberen...