PDA

View Full Version : North Sea Jazz



Thomasvv
14 juli 2002, 16:15
Gister naar North Sea Jazz geweest, terwijl ik helemaal niet zo'n jazzfan ben. Glukkig waren er wel een paar hele kewle dingen..:
Al DiMeola - zuuuupergitarist. Z'n pianist en fluitist waren ook zoooo goed.. Jammer dat je op stenen trappen zit en dan is 1.5 uur wel lang. K ben na 1 uur weggegaan en naar St Germain geweest, idd, die Lounge-muziek.. GAAF!!! Een onwijs goeie liveband met slagwerkers een funky gitaristje, bas, toetsen, drums en een DJ. Ontzettende swingende muziek die af en toe overging op raggae. Mega slagwerksolo's enzo... zuuperkick.

Verder nog gezien: Yellowjackets, knappe fusion (bassist Jimmy Haslip is echt goeoeoeoed!!), Aka Moon Electric (kewle fusion, met een bizarre bassist (die goed van effecten gebruik maakte :grin:)
En de sfeer die er hangt, echt gaaf.

Oja: ik verwachte een gemiddelde leeftijd van 50+, maar dat bleek he-le-maal niet zo te zijn. Bij de zaal waar echt oude jazz werd gespeeld was dat wel zo, maar verder was er heel veel studentenvolk en er waren erg veel yuppen :smile:

Kortom: volgend jaar weer

Twan
22 juli 2002, 22:14
Jazz is soms echt relax.
Ik vind die Angie Stone wel goed klinken.
Maar ik draai meer een mix van drum&base met jazz erin.
Ook heeeel relaxt.

Thomasvv
22 juli 2002, 23:52
St Germain bv? Dat was echt heeeeeeeeeel kewl

sebass
22 juli 2002, 23:55
Was Al DiMeola er. Aaaah nee he waarom mis ik dat soort dingen ook altijd. Tja ik kon niet. Ik geloof best dat het mooi was. Ik luister ook naar diana krall ik heb het ook op een dvd het concert in Parijs. Echt geweldig, goede gitarist en natuurlijk een contrabas en erg mooie pianostukken op een steinway & sons echt een prachtgeluid.

Thomasvv
23 juli 2002, 00:18
Al Dimeola speelde echt goed... zowee...... bijna alles trouwen wel.. Hoewel ik niet echt van die jazz-jazz hou..

nilfisk
23 juli 2002, 09:48
ik dacht dat saint-germain gestopt was ?!! maar gelukkig niet, z'n muziek is zow relaxed, altijd als ik z'n cd (tourist) luister val ik in slaap :grin:
maarre, als je van lounge houd, probeer eens yonderboi

waarismijnplectrum
23 juli 2002, 11:50
Als je houdt van EN jazz, EN lounge, dan moet je echt eens wat nummers van Ronny Jordan downloaden, ik heb laatst een cd van hem gekocht. Best lounge cd die ik heb tot nu toe, met een retegave gitarist erin. echt een aanrader

Thomasvv
23 juli 2002, 14:09
K zal eens gaan luusteren

Kitaarhiero
23 juli 2002, 19:13
Heeft iemand misschien een 13 jarig jongetje saxofoon zien spelen in een of andere band?
op almere-tv was een hele special of dat kereltje... 13 jaar, en dan al zó goed en op Nort Sea Jazz!
M'n broer zag groen en geel van jaloezie :wink:

sebass
23 juli 2002, 19:41
Nee ik heb wel een intervieuw van hem gezien op tv. Ging hij ook een beetje saxofoon spelen en uitleggen dat jazz ook voor jongeren is. En hij vertelde inderdaad dat hij op NSJ festival zou spelen.

Ibanez
23 juli 2002, 19:53
Ja die was toch winnaar van het prinses christina concours ofzo? Kheb hem niet gezien maar hij zal wel aardig goed zijn dat hij en op nsj mag spelen en winnaar is van het pc concours.

Lacrymosa
14 augustus 2002, 14:04
Mijn leraar speelde ook nog op north sea jazz
en ik had via via gelukkig kaartjes in handen gekregen voor zowel zaterdag als zondag, super chill
en st Germain was echt werelds, buddy guy gaf ook wel een leuk optrede alleen heeft dat nie zoveel met jazz te maken.

trouwens, mn leraar speelde op zaterdag als eerste in de mondriaan zaal

CheerS!!

Harry
14 augustus 2002, 14:54
volgens mij heeft Buddy Guy net zomin met jazz te maken als St. Germain. Ze nemen de term jazz gewoon wat ruim.



Op 2002-08-14 14:04, schreef Lacrymosa:
Mijn leraar speelde ook nog op north sea jazz
en ik had via via gelukkig kaartjes in handen gekregen voor zowel zaterdag als zondag, super chill
en st Germain was echt werelds, buddy guy gaf ook wel een leuk optrede alleen heeft dat nie zoveel met jazz te maken.

trouwens, mn leraar speelde op zaterdag als eerste in de mondriaan zaal

CheerS!!

Dila
14 augustus 2002, 15:51
st germain is best wel jazzy hoor...

Harry
14 augustus 2002, 16:09
moe'k nog 's luisteren dan, maar ik vind wel dat als zoiets op NSJ komt, moet blues ook kunnen



Op 2002-08-14 15:51, schreef Dila:
st germain is best wel jazzy hoor...

Thomasvv
14 augustus 2002, 16:53
De dingen die in de statenzaal spelen (Buddy Guy, St Germain etc) zijn wat meer mainstream, omdat dat voor het "grote publiek" is.

Yorrit
14 augustus 2002, 20:38
ja ze nemen daar de term "jazz" bestwel ruim.
alleen een ding wat ze vergeten maar wel zouden moeten doen: Ska! ik bedoel, da's een soort Jamaicaanse Jazz. en als ze Angie Stone en dat soort dingen doen moet ska toch ook kunnen.

Robs
16 augustus 2002, 15:38
Alweer een tijdje geleden, maar jezus, NSJ was vet zeg... heb jullie overigens nix horen zeggen over seven eleven (samen met Gotcha de beste neerlandse funkband) die samen met George Clinton diva Dawn Silva een rete funky concertje weggaven.
Of wat te denken van michael franti en Spearhead: knalde met stip mijn vette concerten top10 binnen. Wat een show!

Thomasvv
16 augustus 2002, 18:10
Was george clinton daar??? damn.. ik wist niet dat hij mee deed.. ik liep er langs toen ze speelden, k was alleen op zoek naar paps en mams... :sad: