PDA

View Full Version : Nieuwe jack-kabel kopen, waar en welke?



Reel Big Fish
5 maart 2005, 12:26
Hallo,

zo langzamerhand, na een half jaar spelen en 2 kapotte snoeren, wil ik een keer een goede, die geen ruis maakt en heel lang goed blijft. Het liefst een waar je wel eens op kan gaan staan zonder dat er dan een breuk in komt...

Nu is mijn vraag, waar kan je zo'n kabel het goedkoopste halen en hoeveel gaat dat me ongeveer kosten??

Greets en bedankt!

BassAgent
5 maart 2005, 12:29
breukloos = onmogelijk.

Reel Big Fish
5 maart 2005, 12:31
breukloos = onmogelijk.

....... dan ligt voor de hand dat ik zo sterk mogelijk bedoel? :wink:

ToTaL FaKe
5 maart 2005, 12:36
kijk dan naar spectraflex.. :) levens garantie op die dingen.. :)

zijn iets van 40 euro voor 6 meter.

robzilla
5 maart 2005, 12:43
Zelf maken :)

Pak wat kabel (George-L ofzo) en wat Neutrik/Switchcraft ends eraan, klaar is Reel Big Fish!

Reel Big Fish
5 maart 2005, 12:53
Zelf maken :)

Pak wat kabel (George-L ofzo) en wat Neutrik/Switchcraft ends eraan, klaar is Reel Big Fish!

Whahaha, was het maar zo feest dat ik dat kon. Nee ik ben echt iemand met 2 linkerhanden (speelt trouwens verdomd moeilijk) maar ik ben niet zo technisch enzo, ik speel alleen en daarmee uit :)

Wel bedankt overigens voor de tip! :wink:

Bl44t44p
5 maart 2005, 15:47
Planet Waves en Monster Cable zijn goede (en dure) merken.

Maar er gaat niets boven zelf maken :P Ikzelf heb een klasgenoot mijn kabel laten maken, Neutrik pluggen en Cordial kabel :)

bazzieman
5 maart 2005, 15:49
dr zijn toch wel van die kabels waar je eventueel op zou kunnen staan :razz: en die ej een beste opdonder kan geven? die zijn helemaal met staal omwikkeld en ook levenslang garantie. (had een keel bij mij op school). kan zijn dat Total Fake die bedoelde hoor haha maargoed.
ajuus (srry kweet verder geen merk maar das toch al wel een typerend uiterlijk kenmerk :razz: )

Nrrrk
5 maart 2005, 16:04
Ik zweer bij Cordial en Planet-Waves. Alle twee topmerken.

Kep nu nog 'n cordial kabel, die heb ik in febr. 2003 gekocht, heel vaak mee opgetreden. dat ding heeft klemgezeten onder stoelen, deuren etc, werkt nog perfect.

Pas een Planet-waves gekocht om te kijken of dat 10tje duurder nog wat uitmaakt, het scheelt weinig, maar t zijn allebei kwaliteitskabels.

RS-Rik
5 maart 2005, 16:15
ik heb een kabel van 20 euro met een soort goudkleurige nippels op de jack.

Nooit last van ruis.

Fumi SG
5 maart 2005, 16:24
Ik heb gewoon Ernie Ball kabels. Zolang ik speel nog geen breuk of ruis gehad, terwijl alle bandleden onderhand aan nieuwe kabels toe zijn. Kost iets van €15,- per 7 meter..... is goed te doen en ik ben er zeer tevreden over. :wink:

Brianmayrulezzz
5 maart 2005, 16:45
kep een dimarzio zilveren kabel, is erg stevig, maar niet te koop, zat bij m'n chromeboy 8-) :D

Azrael
5 maart 2005, 16:46
Probeer ook LifeLine cabes uit. Kabel zelf onder druk vanbinnen , ruisvrij , en heel stevig. Ook levenslange garantie erop. Kan d'r gerust op staan want dat doe ik ook regelmatig.

BLOK182
5 maart 2005, 16:50
Ik laat ze ook maken, neutrik pluggen en dikke cordial kabel.

Nrrrk
5 maart 2005, 16:50
Azreal, ben ik nou debiel of slaat jouw sig nergens op? :P

Azrael
5 maart 2005, 17:14
Azreal, ben ik nou debiel of slaat jouw sig nergens op? :P

Jij bent dubiel als ik mag kiezen. Dit zegt Scott Henderson namelijk in een instructie video om duidelijk te maken hoe belangrijk het is om op je frasering te letten als je iets wilt laten overkomen. 8-)

Ritch
5 maart 2005, 18:19
Ik laat ze ook maken, neutrik pluggen en dikke cordial kabel.

+1!

Toffe gozer
5 maart 2005, 18:33
Ik heb een kabeltje van Stagg 8-)

thijsov
5 maart 2005, 18:35
ik ook, wel relaxt dingetje opzich :cool:

groovyB3
5 maart 2005, 18:52
Ik heb nogal de neiging om ALLES te slopen wat in m'n bezit komt. Zo ook met kabels dus. De 'onsloopbare' Quantum kabels dus al 2 keer gesloopt. Ben ik dus ook snel weer vanaf gestapt.

De enige kabel die het tot nu toe uitgehouden heeft bij mij zijn de Spectraflex Vintage series. Erg goeie kabels, niet zo megadik en onbuigbaar als bv. Quantum en duurzaam. 45 Euro voor 6 meter. Daar heb ik er 2 van.
Als reserve gebruik goedkope kabels van Feedback, 15 euro voor 6 meter en 18 euro voor 9 meter en vreemdgenoeg klinken deze kabels niet eens slechter dan de Spectraflex kabels. Gaan wel minder lang mee, maar ook weer langer dan die Quantum bagger.

bazzieman
5 maart 2005, 23:09
stagg :cool:

Wormaap
6 maart 2005, 01:06
Neutrik pluggen en degelijke kabel van de lokale PA-boer, of zelf ineen gesoldeerd volgens dezelfde formule (maar zelf doen scheelt weer'n paar euro :-D)

Svenson
6 maart 2005, 06:39
Ik heb zelf een zwarte, die doet het best. Ik heb ook een rode gehad, maar die vond ik wat minder.






:)

Brianmayrulezzz
6 maart 2005, 11:40
Azreal, ben ik nou debiel of slaat jouw sig nergens op? :P

Jij bent dubiel als ik mag kiezen. Dit zegt Scott Henderson namelijk in een instructie video om duidelijk te maken hoe belangrijk het is om op je frasering te letten als je iets wilt laten overkomen. 8-)

:seriousf: dat stukje is echt lache ja, die vent kijkt trouwens die video ook echt zooo lelijk :D

Strat uber alles
6 maart 2005, 11:41
Stagg uber alles

:-D

D3nnis
6 maart 2005, 12:02
Ben van el-cheapo kabels ooit overgestapt naar Klotz, die zouden ook onbreekbaar moeten zijn, maar daar was vrij weinig van waar (en heb 3x een nieuwe gehad), dus blijf maar van die rommel af :)
Daarna overgestapt op spectraflex, en die gaan bij mij in ieder geval niet kapot (ken wel 1 gevalletje waarbij ie toch kapot is gegaan..), alleen het nadeel is dat ze vrij stug zijn.

Ben later overgestapt op Monster cable, en het verschil met spectraflex is toch wel duidelijk te horen, die monster cable klinkt in mijn oren wat opener (of eigenlijk moet ik zeggen dat de spectraflex minder open klinkt). Geen idee wat de verschillen in gemeten waarden tussen de 2 kabels zou zijn, maar mijn oren liegen niet :) .

Heb wel de indruk dat de Monster cables wat minder stil zijn dan de spectraflex, maar ze zijn ook wat buigzamer.

Of deze net zo duurzaam zijn als spectraflex weet ik niet, want heb ze nog niet genoeg mishandeld om daar wat van te kunnen zeggen.

Azrael
6 maart 2005, 12:49
Azreal, ben ik nou debiel of slaat jouw sig nergens op? :P

Jij bent dubiel als ik mag kiezen. Dit zegt Scott Henderson namelijk in een instructie video om duidelijk te maken hoe belangrijk het is om op je frasering te letten als je iets wilt laten overkomen. 8-)

:seriousf: dat stukje is echt lache ja, die vent kijkt trouwens die video ook echt zooo lelijk :D

Maar hij is een heel gaaf gitarist :) En hij kwam wel over ;)

Antal
6 maart 2005, 17:07
Ik heb een kabeltje van Stagg 8-)

Ik heb er ooit 1 gekocht al reservekabel. En ik zou er nog niet dood mee gevonden willen worden :razz:

Als je een betaalbare goede kabel wilt hebben zou ik zeggen cordial ofzo. En als je een dure wilt zijn er mogelijkheden genoeg.

Anders Destium
6 maart 2005, 19:18
Ik heb Silverflex kabels, goed maar prijzig.

sickpunk
6 maart 2005, 20:30
ik heb er 2.... beide al ruim een jaar en aardig wat optredens en oefen sessies gezien, en leen ze ook uit mocht iemand ze nodig hebben...
1 heeft neutrix pluggen... en het zijn van die met een stoffe buitenkant, erg tevreden over! ik heb er nog geen enkel probleem mee!

Ic3gl0vE
6 maart 2005, 20:52
Aan m'n gitaar heb ik een spectraflex baldie kabel hangen. Die gaan niet zo makkelijk stuk :)

Aan de spullen in mijn kamer die niet verplaatst worden heb ik thomann en musik produktiv kabels. Die zijn een stuk minder stevig dan bijv. spectraflex, maar thuis gaat het toch niet stuk.

Chiel
6 maart 2005, 22:44
Heb sinds lange tijd Planet Waves. Super kabel.
Heb hiervoor altijd cordial/neutrik kabels gehad, maar de Planet Wave is toch wel wat robuster en duurzamer (m.n. de plug). Prijs valt reuze mee. Heb er 35euro voor betaald (7mtr).
Mogami, Spectraflex, Monster en George L kabels zijn ook super, maar imo veel te stug en onhanteerbaar (ze draaien iedere keer weer terug in hun oorspronkelijke 'oprol stand'). Binnen de kortste keren heb je zo'n hoopje onhanteerbaar stuk spaghetti op de grond liggen :-? .

Guinness
6 maart 2005, 23:00
Ahum.......


pssst. Klik link onderaan :D

Chiel
6 maart 2005, 23:30
Mooie kabel, normale prijs. Is niet een koopje ofzo (ff googlen en je vind de prijzen), maar ja als hij nieuw is? Boeien toch??

robzilla
7 maart 2005, 00:48
Ahum.......


pssst. Klik link onderaan :D

Die Marshalls verkoop je zeker niet he :D

Nog even over kabels. Ik heb ook nieuwe nodig en mijn plan was om een paar meters George-L te halen en deze te gaan solderen met Neutrik of Switchcraft ends. Volgens ieme is de kabel echter te kwetsbaar om als kabel van gitaar > board te gebruiken.

Klopt dit? Ik heb meerdere verhalen gehoord van mensen die de kabel wel zo gebruiken, en tevreden zijn ermee. Krult te George-L niet teveel of is het niet te stug?

t0n3h^
7 maart 2005, 09:23
Zelf maken :)

Pak wat kabel (George-L ofzo) en wat Neutrik/Switchcraft ends eraan, klaar is Reel Big Fish!

Whahaha, was het maar zo feest dat ik dat kon. Nee ik ben echt iemand met 2 linkerhanden (speelt trouwens verdomd moeilijk) maar ik ben niet zo technisch enzo, ik speel alleen en daarmee uit :)

Wel bedankt overigens voor de tip! :wink:

Zelf maken is wel fijn jaah. Je kan zelf je lengte bepalen en je bent niet meer gebonden aan de 1/2/3/4/5....enz lengtes.

Zelf maken is niet moeilijk, maar ik kan het niet goed uitleggen hier...

Antal
7 maart 2005, 12:15
Ahum.......


pssst. Klik link onderaan :D

Heb je een gitaarwinkel overvallen ofzo :???: :razz:

Ik heb voor de mijne nieuw zelfs nog iets minder dan 45 euro betaald (incl verzenden) Moest hij alleen wel voor uit de USofA komen.

Speeddemon
7 maart 2005, 12:29
Heb sinds lange tijd Planet Waves. Super kabel.
Heb hiervoor altijd cordial/neutrik kabels gehad, maar de Planet Wave is toch wel wat robuster en duurzamer (m.n. de plug). Prijs valt reuze mee. Heb er 35euro voor betaald (7mtr)..
ik heb incl. verzenden 35 euro betaald voor 4,5m Monster Cable uit de US (kost hier 60 ofzo).

Monster is redelijk stug en die pluggen zijn net een haar groter dan andere, maar IMO wel de beste sound (wil nog een Monster Jazz voor studio werk).
PlanetWaves vond ik overpriced (klonk niet veel beter dan Cordial), Spectraflex vond ik wel o.k. (al miste die ietsje in 't laag).
beste prijs/kwaliteit: Tasker (18 euro voor 6m, met Neutrik pluggen. Klinkt stukkie beter dan Cordial)

Guinness
7 maart 2005, 15:03
@ Chiel: Ja, ze zijn nieuw. Zitten nog in het doosje

@ Robzilla: Nee, de marshalls zijn niet te koop. Misschien de SLX ooit. Staat nu stof te vangen op de zolder. Nieuw gekocht maar eigenlijk nog nooit gebruikt. Klink wel te gek hoor.

@ Antal: Nee ik heb geen gitaarwinkel overvallen. Ook niet achter een vrachtwagen aangelopen. :D Die 45.- Was dat voor de 6 meter?

Antal
7 maart 2005, 15:39
@ Antal: Nee ik heb geen gitaarwinkel overvallen. Ook niet achter een vrachtwagen aangelopen. :D Die 45.- Was dat voor de 6 meter?

Jup. Exact dezelfde kabel. Wel goed spul trouwens. :)

yanto
7 maart 2005, 16:02
[quote="robzilla
Nog even over kabels. Ik heb ook nieuwe nodig en mijn plan was om een paar meters George-L te halen en deze te gaan solderen met Neutrik of Switchcraft ends. Volgens ieme is de kabel echter te kwetsbaar om als kabel van gitaar > board te gebruiken.

Klopt dit? Ik heb meerdere verhalen gehoord van mensen die de kabel wel zo gebruiken, en tevreden zijn ermee. Krult te George-L niet teveel of is het niet te stug?[/quote]

Gebruik ook George L als gitaarkabel met bijbehorende pluggen. Na een tijdje gebruiken worden ze iets minder stug en ik vind het eigenlijk ook wel een voordeel hebben.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik ook niet extreem veel beweeg over het podium. Misschien dat als je heel veel springt en draait het wel een probleem kan zijn.

robzilla
7 maart 2005, 16:36
[quote="robzilla
Nog even over kabels. Ik heb ook nieuwe nodig en mijn plan was om een paar meters George-L te halen en deze te gaan solderen met Neutrik of Switchcraft ends. Volgens ieme is de kabel echter te kwetsbaar om als kabel van gitaar > board te gebruiken.

Klopt dit? Ik heb meerdere verhalen gehoord van mensen die de kabel wel zo gebruiken, en tevreden zijn ermee. Krult te George-L niet teveel of is het niet te stug?

Gebruik ook George L als gitaarkabel met bijbehorende pluggen. Na een tijdje gebruiken worden ze iets minder stug en ik vind het eigenlijk ook wel een voordeel hebben.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik ook niet extreem veel beweeg over het podium. Misschien dat als je heel veel springt en draait het wel een probleem kan zijn.[/quote]

thnx :)

ik denk dat ik dan binnenkort maar wat kabel ga bestellen en wat pluggen :)

MiKe
9 april 2005, 23:32
jonges, leuk al die mensen maar bij welke winkels haal je deze suprkabels? bijv. monstercable???

vester86
10 april 2005, 02:17
ik heb een planet waves kabel (22 euro voor 6 meter 10) en die heb ik bij de muziekwinkel om de hoek gehaald

Nu was die kabel na 3 maanden kapot gegaan, dus ik vrijdagmiddag terug naar de winkel, en binnen 2 minuten een nieuwe kabel in mn handen gedrukt gekregen

DAT IS NOG EEN SERVICE

Die planet waves schelen echt in mn geluid, ik heb het idee dat mn gitaar er muzikaler van wordt, het klinkt allemaal net dat kleine beetje extra

basswasp
10 april 2005, 10:52
Waar vind je een 'Cordial' snoeren zonder pluggen?

Bl44t44p
10 april 2005, 13:39
Waar vind je een 'Cordial' snoeren zonder pluggen?

Volgens mij moet je bij de betere electronicaboer toch wel instrumentkabels van Cordial kunnen vinden :) Althans, daar haal ik ze ;)

basswasp
11 april 2005, 00:10
Hmm... daar haal ik wel m'n snoeren ja :)

Altijd redelijk dik zwart snoer, stereo en na 20 keer trappen krijg je ruis en getik. Eens verder kijken daar...

up-guitarman
11 april 2005, 16:49
Ik gebruik op dit moment (wegens betaalbaar en best goed) Cordial met Neutriks (Zo te kopen of zelf te maken)
Ik weet niet of bvb. een Tasker kabel beter is dan Cordial ... (Is dit zo, en is de prijs van een tasker ongeveer hetzelfde als een Cordial ???)

Speeddemon
11 april 2005, 17:22
Ik gebruik op dit moment (wegens betaalbaar en best goed) Cordial met Neutriks (Zo te kopen of zelf te maken)
Ik weet niet of bvb. een Tasker kabel beter is dan Cordial ... (Is dit zo, en is de prijs van een tasker ongeveer hetzelfde als een Cordial ???)
Tasker is misschien 10-20% duurder, maar IMO wel beter en degelijker dan Cordial.
In een kabeltest hoorde ik een bepaalde 'grainy-ness' in Cordial kabels, alsof ze bijna beter geschikt waren voor punk-sounds ofzo (minimaal verschil, maar ik vond Tasker wel beter)

up-guitarman
11 april 2005, 19:06
Als mijn kabels het ooit opgeven zal ik die test ook eens overwegen :wink:
Voorlopig houd ik het toch bij mijn Cordials. Wel moet ik nog enkele kabeltjes maken voor op mijn pedalboard. Mss daar dan Taserker met Neutriks of zo ...