PDA

View Full Version : Corina gitaar



Eibert
5 maart 2005, 11:00
Ik heb een opknappertje gekocht gister, een Corina.
Alleen ik kan er niks over vinden. Er staat geen typenummer oid op. Weten jullie hier meer over??

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/40534.jpg

VooDoo
5 maart 2005, 12:11
Hmm Sorry ik heb zelfs nooit van het merk gehoord :oops:
Maar het is wel een mooie gitaar.. Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

up-guitarman
5 maart 2005, 12:21
ik heb er ooit een short scale bass van bepoteld ... Speelt lekker, pups waren kut ...
Ik weet natuurlijk niet hoe de jouwe speelt en klinkt ...
Voor de rest kan ik er je ook niet veel over vertellen ...

Eibert
5 maart 2005, 12:31
Hij speelt wel goed, maar het klinkt niet zo mooi als mijn Ibanez.
Zit nog wel wat werk in, maar dat is niet erg, blijft een leuke hobby.
Wat dingetjes vervangen: Jack uit, volumepotmeter, een stemknopje en misschien komen er ook wel andere pickups in.

Franc
5 maart 2005, 12:33
lijkt verdacht veel op mijn allereerste gitaar. Die wilde ik omdat hij rood was :D

Bij mij stond er "Action" op in gouden letters.
6 stemmechanieken op 1 grondplaat, witplastic ringetjes ron de 6 gaten?
Ik had alleen een oude stijl fulcrum tremolo.
2 single coils die eigenlijk te groot leken voor de gitaar (hele gitaar is wat klein).
Dekkend gelakte hals? Heb ik ooit eens kaalgeschuurd, toen zat eriets onder dat mahonie leek. Toets was zwartgelakt waaibomenhout :)
Body was van MDF.

Draagband zit vast aan de hiel he?

Ik zeg niet dat het hem is, maar het lijkt er erg veel op...

Franc.

wietse
5 maart 2005, 13:01
oude japanner uit laat 60er begin 70er jaren, de tremelo verraadt het al dit systeem werd eigenlijk alleen door japanners gebruikt.
zie dat de tremelo arm mist, die kan je wel zelf maken van de steel van een oude soeplepel oid, een kennis van me doet dat ook altijd.

Eibert
8 maart 2005, 19:05
lijkt verdacht veel op mijn allereerste gitaar. Die wilde ik omdat hij rood was :D

Bij mij stond er "Action" op in gouden letters.
6 stemmechanieken op 1 grondplaat, witplastic ringetjes ron de 6 gaten?
Ik had alleen een oude stijl fulcrum tremolo.
2 single coils die eigenlijk te groot leken voor de gitaar (hele gitaar is wat klein).
Dekkend gelakte hals? Heb ik ooit eens kaalgeschuurd, toen zat eriets onder dat mahonie leek. Toets was zwartgelakt waaibomenhout :)
Body was van MDF.

Draagband zit vast aan de hiel he?

Ik zeg niet dat het hem is, maar het lijkt er erg veel op...

Franc.

Witte ringetjes inderdaad, 2 single coils en dekkend gelakte hals.

Maar de tremolo arm [noem hem altijd "jengelstengel"] mist niet hoor, heb hem wel, hij staat alleen niet op de foto.

Jeroen_TRC
5 mei 2007, 18:36
Ik kick dit oude topic eventjes omhoog!
Een maat van me gaat vanavond als eerste gitaar een corina kopen maar ik vroeg me af of het eigenlijk wel iets was (hij betaalt er 100 € voor ofzo dus echt veel kwaliteit kan het toch niet zijn :D) maar toch.
Is het stagg- of squierkwaliteit?

wietse
5 mei 2007, 18:41
100???

veel teveel!!

50 tot 70 moet het ophouden als het een erg mooie is, dingen zitten vaak amper op de staggkwaiteit maar je kan er ook toppers tussen hebben de kwaliteit was toen nog lang niet zo constant als nu, het is wel zo dat de goede gitaren vaak overblijven.

Jeroen_TRC
5 mei 2007, 18:43
Haha bedankt voor je snelle reactie Wietse! Ik zal hem meteen opbellen!
Maar hij ziet er wel mooi uit (mooie witte lak... helaas op sommige plekken wel behoorlijk beschadigd) en de tremolo oogt echt gaaf.
Nouja, hopelijk is dit dan een van de goede Corina's.... en anders moet hij maar gewoon een stagg kopen :D

Bedankt!

wietse
5 mei 2007, 18:50
Maar hij ziet er wel mooi uit (mooie witte lak... helaas op sommige plekken wel behoorlijk beschadigd) en de tremolo oogt echt gaaf.


Bedankt!

beschadigingen kunnen goed zijn , bij zulke gitaren komt het vaak door 2 dingen of slechte gitaar en als speelgoed gebruikt en mee omgegooid uit frustratie, of een goede die om die reden veel bespeeld is.
tremelo's ogen inderdaad mooi zijn ook aardig stemvast, maar voor meer dan wat bigsby achtig gewiebel zijn ze niet geschikt.(zijn eigenlijk budget bigsby's, bijna gelijke constructie)