PDA

View Full Version : Nwe aanwinst



Sanders
5 maart 2005, 10:45
Gisteren bij Double-D een Brunetti mille opgehaald,super!
op het ding zelf zit geen fxloop oid, en hij is mono. mn vorige preamp was stereo. Voor mn effecten gebruik ik een intellifex.Als ik het goed heb moet ik nu een output van de preamp gebruken voor de intellifex, en de output (links en rechts) aansluiten op mn eindtrap. Moet ik nou ook nog iets verder veranderen aan het wet/dry gebeuren? Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon er niet veel wijs uit worden.

Thanx

Sander

LordSpeedyShit
5 maart 2005, 11:14
als je geen fx loop hebt, kun je gewoon je signaal zo laten lopen:
Preamp -> FX -> Poweramp -> Cabs

srv-man
5 maart 2005, 15:30
Gefeliciteerd met je aankoop!

Een preamp is nooit stereo. De Rover heeft wel een aantal stereo-loops. De volgorde van Lord Speedy is de juiste. Nadeel is dan wel dat ook je droge signaal door de fx-processor gaat, maar aangezien de Intellifex een volledig analoog "dry-path" heeft zal het toch nog wel goed klinken. Maar wil je het echt goed doen dan zou je nog een mixer kunnen overwegen.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de klanken van die Brunetti, kun je hem eens vergelijken met de Rover (die ken ik wel goed). Waarom ben je geswitched?

Groeten, Theo

kokeleko
5 maart 2005, 18:26
Goede mixer , dat is wat je nodig bent, echt waar.
Laat je geluid niet verneuken door een processor, is altijd slechter.

Sanders
6 maart 2005, 17:59
Gefeliciteerd met je aankoop!


Ik ben trouwens wel benieuwd naar de klanken van die Brunetti, kun je hem eens vergelijken met de Rover (die ken ik wel goed). Waarom ben je geswitched?

Groeten, Theo


Ik heb die rover maar heel kort gehad, hij is van iemand anders waarvan ik hem een tijdje geleend heb,die heeft hem alweer terug, maar wil er wel graag vanaf. ik vond de rover wat dunnig/ketserig klinken vergeleken met die brunetti. De toon van die brunetti klinkt veel dikker vind ik. Dat'ie nog in mn onderschrift staat is omdat hij nog steeds te koop is. :lol:

srv-man
6 maart 2005, 21:41
Hmmm,. ik kan me een hoop bij de Rover voorstellen, maar dunnerig/ketserig... :-?
Ik vind hem juist erg vol klinken, miste alleen wat gain en wat rauwheid.

Maar inderdaad, Ko, met een behoorlijke mixer klinkt het altijd beter!

Sanders
6 maart 2005, 21:54
Het is altijd moeilijk het erschil te omschrijven vind ik. ik zeg ook niet dat de rover vanzichzelf heel dun klinkt, maar de Brunetti vind ik een stuk warmer. Ik heb er vanmiddag de hele tijd mee zitten klooien, hij is echt enorm veelzijdig, en idd ook veel meer gain dan de rover. ik zazl binnekort eens wat gaan proberen met een mixer, al vind ik wel dat de intellifex niet veel van je geluid wegzuigt.

Chiel
6 maart 2005, 22:36
Ben zelf een beetje een Rover fetischist :oops: . . .
Gebruik nu standaard een CAE 3+ SE en ben er zeer content mee. Desondanks kan ik het af-en-toe toch niet laten om de Rover weer in mijn rack te schroeven :D . Hij mist idd wat gain op het C en D kanaal t.o.v. de gangbare preamps, maar hij heeft wel zo'n onwijs lekkere en pure sound!!! Dun vind ik absoluut verkeerd gekozen, dat is alles behalve wat ik van de Rover vindt :-? . De CAE heeft wat minder MID en meer gain en klinkt daardoor al wat toegankelijker. Wellicht ook omdat de meest bekende guitartracks en licks zijn opgenomen met deze bak 8-) .

Wat betreft die Intellifex, ik heb sinds kort het eerste model intellifex in mijn rack geschroefd (dus niet de ltd of online). Man wat een verschil!! Het gerucht dat er in de eerste Intellifex veel betere componenten zijn gebruikt dan in de daarna verschenen modellen kan ik alleen maar beamen. Absoluut '0' tonesuck en zeer bruikbare delay's en galms. En dat voor minder dan 200 euro 8-) .

Sanders
7 maart 2005, 08:29
Wat betreft die Intellifex, ik heb sinds kort het eerste model intellifex in mijn rack geschroefd (dus niet de ltd of online). Man wat een verschil!! Het gerucht dat er in de eerste Intellifex veel betere componenten zijn gebruikt dan in de daarna verschenen modellen kan ik alleen maar beamen. Absoluut '0' tonesuck en zeer bruikbare delay's en galms. En dat voor minder dan 200 euro 8-) .[/quote]

Ja, dat vind ik oolk. Ik heb op advies van iemand ook de eerste versie gekocht, en hem vergeleken met een aantal nieuwere types. Deze klinkt absoluut het beste, en kost idd heel weinig. Destijds waren ze zo'n 3000 piek. De brunetti is trouwens echt een aanrader om een keer uit te proberen.Heeel veel gain. uit het cleane kanaal gaat het tot ongeveer een SRV crunch, het crunch kanaal heeft heel veel gain (goed genoeg voor rock werk, en het hi gain kanaal nog meer. Het clean is echt fender.

Chiel
7 maart 2005, 15:13
Ben eigenlijk ff niet van plan nog andere preamps te proberen. De CAE is meer dan genoeg voor mij hoor! Wat betreft de Gain is het meer als zat (op alle kanalen staat deze niet verder als 12 uur). Clean is absoluut de Fender sound en i.c.m. de Fulltone Fatboost krijg ik daar een hele lekkere SRV Chrunch uit ;-) . Het tweede kanaal is lekkere rock scheur en gebruik ik tevens als leadkanaal (alleen dan met de EQ aan). Het derde kanaal gebruik ik zelden. Daar ga ik t.z.t. maar es ff lekker mee experimenteren :D .

Sanders
7 maart 2005, 15:45
Ohja, je hebt een CAE, dan kan ik het me voorstellen! :-D