PDA

View Full Version : H&K Tubefactor vs. Mesa V1-Bottle Rocket Pedal



Rewind
4 maart 2005, 23:09
Ik zie net dat er een ander topic is over 'de triple sound' dat is voor mij denk ik wel bruikbaar, als ik nog vragen heb stel ik ze daar, ik zal niet meer hier reageren.

groeten, Erwin

Rewind
4 maart 2005, 23:09
Hallo allemaal,

ik krijg de laatste tijd steeds meer last van opgekropt gas maar altijd besloten toch effe door te sparen. Nu heb ik besloten toch maar voor een nieuw scheurpedaal te gaan. Ik heb hier al een keer eerder een topic over geopend en toen kwam de tubefactor toch voor mij het best uit de test.
Nou kom ik net op internet de bottle rocket tegen en dit pedaal spreekt mij toch ook wel erg aan, maar ik heb deze nog nooit gehoord.
Het Mesa rectifier geluid is wel ongeveer waar ik naar opzoek ben, maar kan ik dit uit dit pedaal krijgen?
Eigenlijk moet ik sparen voor een nieuwe versterker, maar m'n volgende 'grote' uitgave wordt toch een gitaar dus totdat ik een nieuwe versterker heb (heb nu een cube 15 thuis, h&k tour reverb/peavy .... in oefenruimte) toch even m'n scheur uit een pedaal halen. (en daarna het pedaal als ondersteuning van de amp)
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een geluid dat ergens tussen een Rectifier en een Randall V-amp(buizenamp) inzit.
Qua muziek beetje rock-metal achtig, bands als creed(geweldig scheurgeluid), sevendust, papa roach, seether, 36 crazyfists etc.
Welke zou voor mij de beste optie zijn
en heb ik gelijk dat ik zeg dat die mesa misschien een beter geluid voor mij is, maar dat de h&k veelzijziger is door de twee kanalen.
Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten, Erwin

Jeroenvanhulsteijn
5 maart 2005, 17:59
kun je ze niet gewoon uitproberen? In Den Haag zitten vast wel winkels die beide pedalen hebben.

BLOK182
6 maart 2005, 11:56
Bottle rocket is vooral bluesy scheur, niet echt mega highgain. Dan kan je beter ff kijken voor een Mesa V-Twin pedaal.

Rewind
6 maart 2005, 15:55
ok, dank je wel voor je reactie, ga effe kijken of ik die twee pedalen beide ergens uit kan testen, eventueel met nog wat andere buizendrives erbij. en in combinatie met de pedalen die ik nu heb. Weet iemand voor hoeveel dat soort pedalen ongeveer gaan? zag tijd terug tubefactor voor 120, nu een bottle rocket voor 150 (vandaar dit topic). maar pedalen als v-twin of EH hot tubes ofzo?

BLOK182
6 maart 2005, 17:53
Vtwin zit richting de 250-300 tweedehands. Voordeel: hij is veel uitgebreider dan bijv een bottle rocket. Tis eigenlijk een buizenvoorversterker in pedaalvorm. Andere soortgelijke pedalen zijn de Koch Pedaltone en de Engl Tubetoner.

Rewind
6 maart 2005, 18:29
hmm, dat is wel opeens weer 2 keer zo duur, misschien dat toch maar doorsparen voor een versterker. nouja, tis in ieder geval zeker het proberen waard waarschijnlijk