PDA

View Full Version : Korg AX1500G



Sim Simon
4 maart 2005, 18:55
Test...[/url]

Sim Simon
4 maart 2005, 18:55
http://www.korg.co.uk/images/effects/eff_ax1500.gif

Ik heb sinds kort de Korg AX1500G in mijn bezit. Het is een gemiddeld geprijsde multi-effect en amp-modeler. Al het bekende werk zit erop, stereo chorus, delay, flanger, phaser, wah, volume en ga zo maar door.

De wah stelt echter niet veel voor, ik heb daarom ook m'n eigen wah er tussen gezet. De distortions en dergelijke scheurgeluiden klinken wel goed. De phaser en flanger gaan ook wel. De delay is verder ook weinig bijzonders.

Met een koptelefoon is het dus een prima apperaat om te oefenen, ook zonder versterker. Ik zelf speel gewoon met koptelefoon op en een kabeltje naar de stereo, zodat ik bijv. ook met jam-tracks of gewone CD's mee kan spelen.

Er zit ook nog iets op wat ze "Sample and Play" noemen. Dan kan je 8 seconden gitaar/audio opnemen en dit loopen. Ik zelf vind het niet echt handig, want effecten werken bij mij daar opeens niet meer.

Al met al dus wel handig om te oefenen. Ik heb er nog niet mee opgetreden, maar hij lijkt me daar ook wel redelijk betrouwbaar voor.

De presets zijn wel geinig, maar je kan het beter zelf een beetje uitzoeken. De preset "VH" bijv. een poging naar Van Halen en ik neem aan dat "Stone" een poging doet naar de Stones, als ik het zo hoor. Dat klinkt allemaal niet super. Als je het echter zelf uitzoekt kan je best in de buurt komen van je favoriete artiesten.

Een grotere foto. (http://messe.harmony-central.com/Musikmesse01/Content/Korg/PR/AX1500G-large.jpg)

Heeft iemand anders hem ook? Hebben jullie nog goede patches?

Simon.

Nielsje
4 maart 2005, 18:59
ooit een voor de gein geprobeerd,

maar was geen succes, drukte altijd twee knoppen tegelijk in..

m'n gitaarboer zei dat ie bedoelt was voor hillbilly gitaristen met puntlaarzen :P

BlackSun
4 maart 2005, 19:17
Ik heb em ook. Geweldig ding voor de prijs vind ik. Distortions klinken natuurlijker dan die van de Boss Gt serie.
Effecten zijn niet bijster goed, wel aardig bruikbaar. Wah is idd niks.

patches moet je gewoon naar smaak zelf maken...klinkt toch over elke versterker/gitaar weer anders.

Sim Simon
5 maart 2005, 17:35
ooit een voor de gein geprobeerd,

maar was geen succes, drukte altijd twee knoppen tegelijk in..

m'n gitaarboer zei dat ie bedoelt was voor hillbilly gitaristen met puntlaarzen :P

Bigfoot. :D