PDA

View Full Version : Snaren liggen te hoog.?!?!



DAVID01
14 juli 2002, 11:52
Ik heb gisteren m,n standaard snaren vervangen door een setje Ernie Ball snaren
10, 13, 17, 26, 26, 46 wat dus een maatje groter is dan wat ik had, alleen liggen deze snaren een stuk hoger (verder van de hals en body en is m,n brug lichtelijk gekanteld)
Wat kan ik hier aan doen???

Thankx...

lars
14 juli 2002, 12:05
zo te horen heb je een floyd rose tremmmlo..... effe de search gebruiken en je vind er een hele zooi vragen over

@iro
14 juli 2002, 12:15
je kunt de floyd vast zetten met een stukje hout. Kunt hem dan wel niet meer gebruiken.

Of van achter in de body kun je de veren vaster zetten maar dat werkt niet altijd.

DAVID01
15 juli 2002, 12:12
Ja ik weet wat je bedoeld maar ik een gewone standaard tremmelo, geen floyd rose.
Ik vindt het toch vreend dat m,n gitaar/brug/veren zo reageren op snaren van 1 maatje dikker...

pimmetje
15 juli 2002, 12:17
Maar alle snaren zijn wat dikker toch... en die moeten allemaal iets strakker worden gespannen om dezelfde toonhoogte te krijgen als met het dunnere setje. Dan komt er redelijk wat extra spanning op de veren.

Je trekt je tremolo toch ook omhoog als je een snaar opdrukt?

Iceman
15 juli 2002, 12:33
Makkelijkste oplossing is om de veren aan de achterkant van je gitaar strakker te stellen. Kapje aan de achterkant verwijderen en en die dikke schroeven die inn je body zitten dieper in de body schroeven. Zodoende is spanning van de tremeloveren hoger geworden. Door je dikkere snaren is je snaarspanning ook hoger geworden. Door de veerspanning te verhogen is de boel weer in evenwicht. Je snaren staan waarschijnlijk hoger doordat je tremelo omhoog komt door die hogere snaarspanning.

DAVID01
15 juli 2002, 12:43
Ja inderdaad, precies.

Ik zal het vanmiddag gelijk proberen.
Bedankt voor jullie reacties.
Extra veren is dat ook en optie???

Iceman
15 juli 2002, 12:59
Extra veer zeker een optie, alleen heb je dan wel kans dat je die schroeven weer losser moet draaien omdat de veerspanning waarschijnelijk te hoog is ten opzichte van je snaarspanning. Nog iets waar je aan moet denken, omdat er meer spanning op je hals komt, zal die waarschijnlijk "holler" gaan staan. Kun je checken met 2 handen. Wijsvinger(van je linkerhand) op de 3de fret en pinkvinger (van je rechter) op de 16de (ongeveer hoor)fret. Check dan met je wijsvinger van je rechterhand hoeveel ruimte er is op de 8ste fret. Bijstellen van de hals kun je doen met de halspen.

Ic3gl0vE
19 juli 2002, 14:53
als je wilt of je hals recht is moet je je gitaar als een geweer vasthouden en langs de zijkant kijken