PDA

View Full Version : Versterker aankoop poll



Jax
4 maart 2005, 17:01
Zoals jullie misschien al weten ben ik niet helemaal tevreden met mijn Vox valvetronix AD30. Ik zit er dus nu over na te denken of ik wel of niet een nieuwe versterker zal kopen. Toch zijn er veel voor- en tegenargumenten te bedenken voor het wel of niet kopen van een nieuwe versterker. Daarom heb ik even een poll bedacht, maar eerst even wat achterliggende info:

Ik ben namelijk niet helemaal content met de sound van mijn versterker, toch kan ik niet helemaal zeggen wat het is dat me niet bevalt. Het klinkt allemaal goed, maar op de één of andere manier ben ik er niet helemaal tevreden mee. Misschien is dit wel psygologisch, omdat ik weet dat het modeling is, misschien hoor ik echt iets dat me niet geheel bevalt, dat weet ik niet. Ik weet ook niet of een betere versterker in mijn ogen beter zal klinken, ik heb namelijk nog nooit op een buizenbak gespeeld, dus ik heb niets om mijn valvetronix mee te vergelijken. Misschien valt een duurdere versterker juist wel erg tegen, of merk ik het verschil nauwelijks.

Als ik een nieuwe versterker zou kopen dan zou het slechts voor thuis zijn op een laag niveau. Misschien zullen jullie wel denken, wat zonde dat ik veel geld uitgeef voor een dure versterker terwijl ik er niet eens mee optreedt. Toch zie ik het niet helemaal als zonde, aangezien ik al mijn spelen en oefenen gewoon thuis doe, en ik gewoon een strakke sound wil hebben. Sommige mensen willen een strakke sound op het podium, ik wil er een thuis.

Toch zal een goede (buizen)versterker waarschijnlijk niet geheel tot zijn recht komen als deze op lage niveaus bespeeld wordt. Ik heb wel gelezen over de JCM2000 DSL210. Deze heeft een gescheiden volume en gain knop, waarmee je dus een goede sound zou moeten krijgen, maar of dit daadwerkelijk zo is weet ik niet.

Mijn poll (en aangezien ik niet een moderater ben kan ik niet een echte poll maken, dus daarom even zo..) is daarom de volgende:


Zou ik een nieuwe versterker moeten kopen?


- Nee, want je kan geeneens zeggen wat jou niet aan je huidige versterker bevalt, dus een nieuwe versterker zou zinloos zijn.

- Nee, want als je hem toch alleen thuis gebruikt is een simpel oefenversterkertje net zo goed. Een buizenamp zou toch niet tot zijn recht komen

- Nee, want .................................................. .

- Ja, want je merkt duidelijk dat er iets mist in je sound, anders zou je geheel content zijn.

- Ja, want als jij zelf een strakke sound wilt, ook al is het alleen voor thuis, dan zal je gewoon een betere versterker moeten kopen

- Ja, want .................................................. ......


Laat maar weten wat je vindt...